Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
4.1.2025 | Petr Miler
Je to hnojomet finančních ztrát, který nepřestává střílet. Kam až bude muset nejslavnější autopůjčovna světa zajít, aby se těchto aut zbavila, zůstává stále nezodpovězenou otázkou.
„To, co zpočátku vypadalo jako lahůdka, explodovalo jako bomba,” rekapitulovali anabázi Hertzu s elektrickými auty loni kolegové z Business Times, když odkrývali pozadí totálního fiaska firmy s nimi. Bylo to pro firmu tristní samo o sobě, ještě tristnější ale je, že exploze ze stejného místa se ozývají dodnes.
Hertz se stal průkopníkem, kterého nikdo nebude následovat, když si z prstů svých vlastních posedlých šéfů vycucal cíl koupit statisíce elektromobilů a postupně jimi nahradit téměř veškerou flotilu svých aut. Naprosto nedbal varování níže postavených manažerů, kteří neztratili kontakt s reálným trhem, a selhal způsobem, který vstoupí do dějin. Slavná půjčovna rychle zjistila, jak málo lidí po půjčení elektromobilů touží, kolik stojí jejich oprava opravy a servis a především: Že míra ztráty jejich hodnoty je tak brutální, že se vedle ní i spáry mezi částmi karoserií nakoupených Tesel zdají být mikroskopické. A poznává to dodnes.
Hertz koupil zejména Modelů 3 tolik, že i když se jich postupně zbavuje už skoro rok a půl, pořád má z čeho brát. Rychlé výprodeje až desítek tisíc aut se zřejmě ukázaly být neefektivními, a tak soustavně zásobuje dedikovaný web hrstkou nabídek, které se průběžně mění. A jsou to bomby za bombou, bohužel pro firmu v tom nejhorším smyslu slova.
V době publikace tohoto článku vidíme v nabídce pár opravdu pozoruhodných nabídek, které jen podtrhují, jak zoufale se Hertz těchto vozů pokouší zbavit. A jak mu to nejde. Ceny nejdostupnějších kusů se dostaly už pod magických 18 tisíc USD, kdy nejlevnější Tesly klesly už na 17 921 USD, tedy asi 437 tisíc Kč. V korunách bývalo i levněji, v dolarech ale ne, česká cena je jen dílem kursových změn. Takové vozy jsou staré pouhé 2 roky mívají ale najeto mezi 150 až 200 tisíci km v rukou „taxikářů” Uberu, kterým se je Hertz pokoušel poskytovat ještě v době, kdy se jich nerozhodl zbavit. Existují ovšem i lákavější nabídky.
Mezi ně teď patří pouhý rok starý Model 3 s nájezdem přijatelnějších 59 638 mil, tedy asi 95 tisíc km. Ani to není nic, ale rok staré auto? Za 22 665 USD, tedy asi 553 tisíc Kč? Probůh, za to dnes nekoupíte ani základní Octavii. Ztráty Hertzu z provozu těchto aut musí být nezměrné - poslední kvartál reprezentuje čistá ztráta ve výši 1,3 miliardy USD, záporná 52% marže, a tedy ztráta 4,34 USD na akcii.
Tohle fiasko se dál podepisuje i na hodnotě akcií firmy, která dál klesá a tržní kapitalizace společnosti dnes činí jen 1,17 miliardy USD. Současní majitelé, kteří ji koupili po předchozím krachu za 5,9 miliardy USD, jsou tedy 4,73 miliardy dolarů alias 115 miliard Kč v minusu. Vypadá to, že elektromobily dál dělají z lidí milionáře. Tedy pokud dříve byli miliardáři. Kdo je další na řadě? Rodiny Porsche a Piëchů?






Ani všechny dosavadní výprodeje elektromobilů Hertzu nestačily k tomu, aby se firma zbavila všech Tesel Model 3, kterých se zbavit chtěla, za jakkoli přijatelnější ceny. A tak jde níž a níž a níž... Foto: Hertz
Zdroje: Hertz, Autoforum.cz
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
