Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
28.4.2024 | Petr Miler
Je jistým vyvrcholením SUV-mánie, když modely tohoto ražení začnou nabízet vůbec nejexkluzivnější automobilové značky světa. Ferrari a Lamborghini udělaly z těchto vozů supersporty svého druhu, které jsou nepochybně rychlé, ale který je rychlejší?
Pro SUV nehoříme, v podstatě je nechápeme. Pokud někdo nemá potřebu zdolávat aspoň posledních pár set metrů cesty domů, na chatu nebo kamkoli jinam po nezpevněné cestě, nedává absolutně žádný smysl koupit si vyšší, těžší a nikoli prostornější auto, než jakým by při zachování srovnatelných praktických vlastností dokázal být kombík obdobné třídy. Přesto si stále více lidí kupuje právě SUV, a to primárně na přesuny po městě, po dálnici... Z našeho pohledu takoví lidé platí jen víc za míň.
Nejsme ale z těch, kteří by se chtěli dlouze vrtat v kupních rozhodnutích jiných - pokud někomu z jakéhokoli důvodu takové auto vyhovuje, nechť si jej pořídí, je to jeho věc. Jak už padlo, takových lidí je spousta a stále víc, a tak jim stále víc automobilek nabízí právě rozličná esúvéčka. Jakási SUV-mánie pak došla tak daleko, že téměř neexistuje značka, která by auto tohoto ražení neměla ve svém portfoliu, výjimek je opravdu jen pár. Naopak i exkluzivní výrobci jako Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini a nejnověji i Ferrari SUV nabízí.
V případě italských značek jde o vrcholy nabídek svého druhu, luxusně-sportovní stroje jménem Urus a Purosangue. Stojí snadno i přes 10 milionů korun, takže nejde o nic levného, které ale za takové peníze nabízí víc? V případě dynamiky se jasnou odpověď pokusil dát jako obvykle Mar Watson z Carwow.
Ten do klání na letišti postavil vrcholný Urus Performante s výkonem o 16 koní vyšším než u základního provedení, který tedy ze svého 4,0litrového osmiválce s dvojitým přeplňováním dává až ďábelských 666 koní výkonu a 850 Nm točivého momentu. Italský ranař díky tomu akceleruje na stovku za 3,3 sekundy a rozjede se až na 306 kilometrů za hodinu. Pohon všech kol a 8stupňový automat jsou samozřejmostí, krutá hmotnost 2 150 kilogramů bohužel též.
Soupeřem se mu stallo Ferrari Purosangue s 6,5litrový atmosféricky plněným dvanáctiválcem s výkonem až 725 koní a točivým momentem nejvýše 716 Nm. Je to tedy silnější a také lehčí (2 033 kg) auto, které by mělo být i rychlejší. Na stovce má být za 3,2 sekundy a rozjet se až na 311 km/h, znovu i díky pohonu 4x4 a tentokrát osmistupňové dvouspojce. Osvědčuje to ale v praxi?
Italové někdy rádi přehání, ale tady proti sobě mají znovu Italy, a tak nakonec vše dopadá podle očekávání. Souboje ve sprintu z místa mezi oběma auta jsou ale velmi těsné a Purosangue nakonec s totožným časem 11,9 sekundy vítězí doslova o centimetry. Půlmílové závody s letmým startem už Ferrari ovládlo jasněji, v testu brzdění z rychlosti 160 km/h ale bylo o fous lepší Lambo. Podívejte se na to všechno níže, vyrovnanější soupeře je těžké si představit.
Ferrari Purosangue je novým vrcholem nabídky SUV... Foto: Ferrari
...a proti Lamborghini Urus Performante to potvrzuje. Ale jen o fous. Foto: Lamborghini
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
dnes - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
před 4 hodinami - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
před 6 hodinami - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
před 7 hodinami - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
před 9 hodinami - VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 21:07 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 18:28 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- BMW Divize 05.16. 16:44 - jerry
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan