Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistrovská F1 vyzvala ve sprintu tuningová monstra s víc jak 1 000 koní, neměla to dělat
31.7.2021 | Petr Miler
Je možné vyrovnat dynamiku ef-jedničky extrémními úpravami už tak extrémně rychlých silničních aut? Přesně na to zkusili přijít Britové a došli k zajímavým závěrům.
Není to tak dávno, co jsme vám ukazovali srovnání dynamiky Bugatti Chiron s Formulí 1 v podání Mata Watsona z Carwow. Uvedli jsme jej tehdy s tím, že nic úchvatnějšího hned tak neuvidíte a pokud jde o srovnání dynamiky ryze sériových silničních aut, pak skutečně ne. Ale co když do hry zasáhne tuning?
Běžně si pod tímto slovem představíme Škodu Octavia TDI s „chipem” a velkými koly, možnosti úprav ale zdaleka nekončí zde. Specializované firmy si berou do parády i ta nejlepší z nejlepších aut a obdařují je úpravami, vedle nichž bledne i zmiňované Bugatti. A přesně taková dvě se znovu postavila proti stejné ef-jedničce řízené Davidem Coulthardem, Red Bullu RB7, tedy mistrovskému speciálu F1 z roku 2011.
Není to tedy nejnovější Formule 1 a ty současné budou jistě o něco rychlejší, ale v přímce rozdíl dramatický nebude. Navíc toto je ještě stroj z dob atmosféricky plněných osmiválců, který zní jako žádný turbomotor na světě. Jeho 750 koní přesto není na dnešní dobu bůhvíco, ovšem v kombinaci s hmotností pouhých 650 kilo je to rázem jeden z nejrychlejších strojů, které kdy jezdily po zemi. Co se proti němu postavilo?
Skutečně žádná ořezávátka, ale extrémisté mezi tuningovými monstry. Jednak šlo o Lamborghini Huracán s motorem 5,2 V10 doplněné o dvojici turb, které má dávat výkon okolo 1 200 koní. A vedle něj Nissan GT-R s kompletně přepracovaným motorem převrtaným na 4,1 litru, který dává až 1 300 koní. Navíc na rozdíl od F1 disponují pohonem všech kol, což se hlavně při startu z místa hodí, tuplem když panují lehce deštivé podmínky.
Výsledek? Podívejte se na to sami, je to řež, jaká se nevidí. Nejpikantnější je, že Formule 1 byla přemožena, a to oním Lamborghini, které se zdá být velmi efektivní hlavně při startu z místa i z nízkých rychlostí. Formule 1 měla hlavně problémy s trakcí, ale ani poté nebyla rychlejší, jen držela krok. Všechna auta se každopádně s časem na čtvrtmíli dostala pod 9,5 sekundy, což je bláznivé, uvážíme-li, že dvě z nich prohrála. Lambo s 1 200 koňmi totiž tuto disciplínu zvládlo jen za 8,9 sekundy.
Stejně dopadl i závod s letmým startem, kdy opět zvítězil Huracán (rozjel se až na 355 km/h jako nic) před F1 a GT-R, při brzdění se ale ukázalo, kde by Formule 1 jasně vládla - na jakkoli technické trati, brzdná dráha ze 160 km/h je oproti zbylým autům snad poloviční. Skutečně pozoruhodné klání, které se jen tak nevidí.



Mistrovská Formule 1 z roku 2011 je stále extrémně rychlý stroj, hlavně na okruhu, při akceleraci v přímce ale muselo sklonit hlavu před Lamborghini Huracán se skoro dvojnásobným výkonem oproti sérii. Ilustrační foto: Red Bull Racing
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 39 minutami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 38 minutami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
Údajná spása elektrických aut zůstává pohádkou pro dospělé, ani Bugatti zjevně nemá recept
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
