Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dvěma drahým italským supersportům se v přímém klání vysmál podstatně levnější Němec
2.9.2020 | Petr Miler
Jistě se najdou aspekty, ve kterých se na italské ikony nechytá, pokud jde ale o poměr dynamiky a ceny, válcuje je naprosto přesvědčivě a s naprostou lehkostí.
Všechna tahle auta jsou výjimečná, exkluzivní a hodně drahá, přímými konkurenty ale v podstatě nejsou. Ferrari 812 Superfast a ještě více Lamborghini Aventador SVJ hrají svou vlastní ligu obtížně dostupných aut s cenovkami pohybujícími se obvykle okolo 10 milionů Kč, zatímco Porsche 911 Turbo S, které lze koupit za 4,5 milionu, dodá automobilka komukoli, kdo si na něj ukáže prstem a dovede jej zaplatit. A podobné to bude i s pozorností okolí - ne snad, že by se dnes za 911 nikdo neotočil, s desítkami tisíc prodaných aut za rok a vzhledem, který většina lidí neodliší od ostatních „devětsetjedenáctek”, ale zkrátka nejde o až tak mimořádný vůz.
V jejich přímém klání by tak leckdo mohl čekat, že za delší kus provazu budou nutně tahat Italové, ale asi už tušíte, že tady to neplatí. Pokud jde o dynamiku v přímce - a nejen v přímce - byla 911 Turbo S vždy velmi silnou kartou a nejinak je tomu v její poslední generaci. Na papíře nemusí ohromit, neboť je relativně těžká (1 640 kg) a 650 koní výkonu není na dnešní dobu zase tolik. Italové mají víc koní (800 u Ferrari a 770 u Lamba) a v případě Aventadoru i méně kilo (1 525, Superfast váží docela tučných 1 744 kg), SVJ navíc disponuje i pohonem všech kol. Nic z toho ale není dost na Porsche.
To profituje z turbomotoru s plochou křivkou výkonu, který je sice sotva slyšet na místě, ale o to více o sobě dává vědět za jízdy. Je to také čtyřkolka a s jeho rozložením hmotnosti a rychlým automatem PDK prostě vládne. Je jedno, jestli se mu povede start nebo ne, na čtvrtmíli s pevným startem je jasně před soupeři od prvního po poslední metr, ostatní se perou akorát o druhé místo.
Také v pružném zrychlení je to hlavně Porsche, které umí překvapit, třebaže tady je Ferrari už silné. O to slabší je ovšem v brzdění, kde je při své hmotnosti jasně nejhorší. Vyhrálo - uhádli jste - opět Porsche, které i tady těží z rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Při skutečně poloviční ceně oproti Lamborghini je to pro Itálii skoro dehonestující, ale tak to zkrátka je. Přesto tušíme, že přinejmenším kvůli zvuku atmosféricky plněných dvanáctiválců by leckdo stejně raději podlehl svodům italských krasavic, racionálně tady ale zkrátka není co řešit.
























Až překvapivě jasně vyzněl souboj těchto tří aut. Navzdory jasné cenové nadvládě Italů i jejich nesrovnatelně větší image si ve srovnání dynamiky s Porsche 911 Turbo S pomalu ani neškrtli. Foto: Carwow@Youtube
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 8 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejčtenější články
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
