Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky

Zakladatel Ferrari jezdil auty se lvem ve znaku radši než svými vlastními. S Ferrari 365 GT spíš jen propagoval značku, Peugeoty využíval k delším cestám.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky

13.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zakladatel Ferrari jezdil auty se lvem ve znaku radši než svými vlastními. S Ferrari 365 GT spíš jen propagoval značku, Peugeoty využíval k delším cestám.

Peugeotu se v současnosti dvakrát nedaří, Carlos Tavares by jej měl vyvést ze ztráty. Dříve však kromě městských aut a nudných krabic na přesun sebe, tchýně a nákupu z bodu A do bodu B a nic jiného vyráběl také zajímavá auta, jako např. 406 Coupé s karoserií italského studia Pininfarina. Ještě dříve ale byl symbolem spolehlivosti, stylu a komfortu - a proto si jej vybírala jména jako Enzo Ferrari, který francouzské stroje se lvem ve znaku používal mnohem více než svá vlastní auta.

V 60. a 70. letech měl starý pán Enzo postupně několik Peugeotů. Jedním z nich byl sedan 404 ve stříbrné barvě s béžovým koženým interiérem. Upravil si jej volantem Nardi a předními mlhovkami z Lancie Flaminia a řídil jej převážně právě on. Po třech letech, v roce 1969, jej nahradil sedanem 504, kterým však příliš nejezdil kvůli potížím s kolenem.

Jeho posledním Peugeotem bylo kupé 504, vlastnil jej v letech 1970 - 1973. Potom začal jezdit Fiaty a měl také originální Mini Cooper, který preferoval v zimě pro přední náhon. Někdejší řidič Enza Ferrariho, Dino Tagliazucchi, světu vyjevil, že ačkoliv měl Ferrari také model 365 GT své vlastní výroby, jezdil s ním jen kvůli prezentaci značky a na cesty okolo 250 km dlouhé, pro něj běžné, používal téměř výhradně Peugeoty.

Tato zpráva, která jistě není bez zajímavosti, také částečně poukazuje na fakt, že Peugeot od konce výroby 407 Coupé v roce 2011 nemá v nabídce větší luxusní dvoudveřový stroj, zatímco rival Renault stále nabízí Lagunu Coupé. Mohlo by se to změnit s příchodem modelu 408 GT, který však dost možná bude mít čtvery dveře. Enzo Ferrari si jej ale dozajista nekoupí a velmi pochybujeme o tom, že by po něm sáhl třeba Luca di Montezemolo...


Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky - 1 - enzovy peugeoty 06Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky - 2 - enzovy peugeoty 05Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky - 3 - enzovy peugeoty 07
Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky - 4 - enzovy peugeoty 08Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky - 5 - enzovy peugeoty 09
Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky - 6 - enzovy peugeoty 01Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky - 7 - enzovy peugeoty 02Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky - 8 - enzovy peugeoty 03Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky - 9 - enzovy peugeoty 04
Enzo Ferrari v průběhu let jezdil Peugeoty 404, 504 a 504 Coupé

Zdroj: Carscoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.