Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ex-šéf Nissanu chtěl koupit část Aston Martinu. Nepovedlo se, odešel k němu sám
5.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Andy Palmer v minulosti několikrát navrhoval, aby aliance Renault-Nissan investovala do části akcií britské značky. Carlos Ghosn byl proti.
Jednou z překvapivých novinek tohoto týdne se stal odchod šéfa Nissanu Andyho Palmera na post generálního ředitele britské automobilky Aston Martin. Aktuálně ovšem vycházejí na světlo světa informace, které naznačují, že zdaleka nejde o nečekaný či dokonce nelogický krok. Již v našem předchozím článku jsme zmiňovali, že značka s více než stoletou historií lanařila Palmera déle než rok. Tomu pak předcházela snaha bývalého šéfa Nissanu o zcela opačný krok.
V letech 2012 a 2013 se totiž Palmer pokoušel přesvědčit Carlose Ghosna, který stojí u kormidla aliance Renault-Nissan, aby koupil část akcií Astonu. To by samozřejmě dávalo smysl už jen kvůli tomu, že kupříkladu takové Infiniti rozšiřuje svou spolupráci s německým koncernem Daimler, který se pro změnu paktuje s Renaultem. U britské automobilky by se tedy kruh svým způsobem uzavřel.
Zdroj zevnitř Nissanu ovšem naznačil, že Palmerem předložené návrhy byly zváženy, ale nakonec převážil zamítavý postoj. Základy aktuálního přestupu ex-šéfa japonské automobilky však zjevně byly položeny, ačkoliv nikdo prozatím vysloveně neřekl, že odmítnutí koupě vedlo k dané rezignaci. Všechny zúčastněné značky včetně Daimleru pak nové informace rovněž odmítly komentovat.
Mluvčí Aston Martinu ovšem již v úterý, tedy v den, kdy Palmerův přechod vyšel najevo, uvedl, že automobilka je otevřená spolupráci s dalšími výrobci. Zda ale již nějaká jednání probíhají a jaké jsou ony firmy, to již odmítl specifikovat. Je tedy otázkou, kdy, zda a případně s kým by Britové šli do party.
Navíc je možné, že tyto řeči mají jen rozdmýchat touhu v koncernu Daimler, aby stávající dohodu s Astonem Martin rozšířil a ve firmě koupil kontrolní balík akcií. A jelikož šéf německé automobilky Dr. Dieter Zetche již v minulosti uvedl, že je takové možnosti otevřený, může se klidně stát reálnou. Daimler má dnes hotovosti dost a jiných značek výrobců osobních automobilů - ve srovnání se svými německými konkurenty - pramálo.


Andy Palmer (na snímku vpravo) chtěl, aby Nissan koupil podíl v Astonu Martin. Carlos Ghosn byl však proti
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 3 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 5 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 6 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 7 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
