FCA má podle analytiků příliš mnoho značek, Marchionne nesouhlasí

Šéf nového koncernu Sergio Marchionne chce do roku 2018 zdvojnásobit prodeje i provozní zisk. Odborníci tvrdí, že osm značek na takový výkon nemá finance.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

FCA má podle analytiků příliš mnoho značek, Marchionne nesouhlasí

12.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

FCA má podle analytiků příliš mnoho značek, Marchionne nesouhlasí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf nového koncernu Sergio Marchionne chce do roku 2018 zdvojnásobit prodeje i provozní zisk. Odborníci tvrdí, že osm značek na takový výkon nemá finance.

Minulý měsíc jsme vám odprezentovali plány nového koncernu Fiat Chrysler Automobiles, který otevřel novou kapitolu v historii automobilového průmyslu. V jeho čele stojí velmi výrazný Sergio Marchionne, jenž usiluje o vedení všech dílčích značek směrem k výšinám, respektive globálně k pokud možno co největší zákaznické obci. V nejbližším horizontu se snaha soustředí na přechod z červených do černých čísel. Jenomže už jsou tu první pochybnosti.

Pětiletý plán osmi značek nového podnikatelského subjektu se nezdá být finančním analytikům příliš realistický a slova velkého Sergia staví spíše do roviny snění. Ten totiž hodlá do roku 2018 zdvojnásobit prodeje všech produktů a docílit tak nejlépe ekvivalentního navýšení provozního zisku. Analytici se shodují, že ke splnění úkolu - konkrétně dvouciferného až tříciferného objemu - nemá dostatek finančních prostředků hned osm značek koncernu. Které z nich to jsou, ale zdroj neuvádí.

Odborníci na druhou stranu úspěch nevyvracejí, jen dodávají, že by se FCA muselo smířit s menším počtem dceřinných společností. S tím se však nehodlá srovnat Marchionne, jemuž se zdá být nastolená strategie nejen smysluplná, ale také zcela správná. Brání se tvrzením, že je současné složení naopak devízou, nikoli přítěží a že jsou všechny značky na správném místě. Navíc už tak musel chtě nechtě z budoucích plánů vypustit Lancii a SRT. Ohledně slučování Chrysleru a Dodge ale analytikům vzkazuje, že o fúzi vedení koncernu horečnatě diskutuje, zároveň však nekoresponduje s původními představami - tedy snahou uspokojit všechny potřeby zákazníků.

V tomto směru známe pouze snahu o zdvojnásobení portfolia značky Chrysler na šest modelů do konce roku 2018 při současném stažení dvou jmen Dodge, které se kryjí zase s produkty první zmíněné automobilky - Avenger a Grand Caravan. Jiní k tomu nechovají velké sympatie a považují tento zákrok za riskantní směr, protože právě Grand Caravan tvoří významný podíl na celkových tržbách Dodge.

Panují i další obavy a spekulace, je ale těžké říci, kdo má pravdu. Celá situace ohledně FCA je dost nepřehledná a není jasné, jakým směrem se bude ubírat. Pokud neproběhnou nějaké změny, koncern bude nadále stavět na devíti klíčových značkách. Mezi nimi najdeme Alfu Romeo, Chrysler, Dodge, Ferrari, Fiat, Fiat Professional, Maserati, Jeep a Ram. Lancia už v boji déle opravdu pokračovat nebude a nad Alfou se postupně také stahují mračna.


FCA má podle analytiků příliš mnoho značek, Marchionne nesouhlasí - 1 - FCA Marchionne analytici 2014 01FCA má podle analytiků příliš mnoho značek, Marchionne nesouhlasí - 2 - FCA Marchionne analytici 2014 02
Italsko-americký koncern to se svým vůdcem Sergiem Marchionnem zřejmě nebude mít vůbec jednoduché

Zdroj: Carscoops

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.