Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari Pinin: první a jediný sedan Ferrari je k mání, za 20 milionů
21.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
První čtyřdveřové Ferrari nevzniklo pro Brunej, byla to oslava padesátin Pininfariny. Původně nemělo jezdit, dnes ale má plochý dvanáctiválec.
Automobilka Ferrari a čtyřdveřová auta k sobě moc nesedí. I když z Maranella vyjede čtyřmístný stroj, dveře má nanejvýš troje. Přesto v minulosti pár čtyřdveřových Ferrari vzniklo a to první bylo nápad Pininfariny. Psal se rok 1980 a karosárna slavila půlstoletí existence. A k té příležitosti si postavila koncept Ferrari Pinin, stříbrný sedan, který vidíte na obrázcích. Ukázala ho na turínském autosalonu v tom roce a vůz sklidil značný úspěch.
Zajímavá byla třeba příď, která používala nová světla od firmy Lucas a mohla tak být nižší. Sloupky A a B jsou schované použitím kouřového skla, naopak C-sloupek je akcentovaný, takže auto zboku působí jako kupé. Také zadní světla jsou stříbrná stejně jako celé auto, takže to na první pohled může vypadat, že tu ani žádná nejsou. A kola mají speciální design s cílem, aby zakřivené lopatky vedly při jízdě chladicí vzduch k brzdám.
Pinin byl založen na upraveném šasí modelu 400GT, nicméně v době svého vzniku nebyl provozuschopný. Když jste zvedli kapotu, viděli jste jen maketu plochého dvanáctiválce. Stejně tak místo převodovky tu byla jen prázdná skříň bez převodů uvnitř. Pinin byl jen showcar na autosalony, kterých obrazil několik a třebaže existovaly plány na produkci, nakonec z nich sešlo. Podle dobových informací Fioravantiho, který vedl designový tým pracující na Pininu, by sedan Ferrari musel kvalitou konkurovat značkám BMW, Mercedes-Benz či Rolls-Royce a toho automobilka nebyla schopná. U sporťáků to ale tolik nevadilo, tam se přece jen hraje o jiné hodnoty.
V roce 1985 byl Pinin prodán do Belgie a pak v roce 2008 opět změnil majitele. A právě tento nový majitel s pomocí Maura Forghieriho, někdejšího inženýra u Ferrari, nechal do Pininu namontovat skutečný motor a pohonné ústrojí. Je to pětilitrový plochý dvanáctiválec z modelu 512BB, který dává 364 koní. Výkon pochopitelně proudí na zadní kola přes manuální převodovku.
Muselo být upraveno šasi, takže práce trvaly dva roky. Pak v roce 2011 chtěl majitel zprovozněný Pinin prodat, ale údajně se to nepodařilo. K mání byl opět v roce 2014, kdy už se zájemce našel. V jeho garáži se ale Pinin neohřeje dlouho, protože je nyní na prodej znova. Počítejte s vynikající kondicí, protože se zástavbou funkčního pohonného ústrojí se vozu dostalo také celkové renovace.
Všechna tlačítka v interiéru - všimněte si třeba nastavování sedaček na stropě u zpětného zrcátka - by tak měla fungovat na výbornou. Co všechna dělají, nevíme, ale dá se to odhadnout na okna, klimatizaci a další elektrické vybavení. Cena pochopitelně není nízká, 795 tisíc dolarů je téměř 19,5 milionu korun, ale také se bavíme o Ferrari, které existuje jen v jediném kuse na celém světě. A navíc je to sedan...


























Tohle Ferrari je na světě jen jedno a může být vaše
Zdroj: Hemmings
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 2 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 4 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 5 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 7 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva