Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari to s SUV myslí „smrtelně vážně”. I když jej šéf dříve vehementně odmítal
10.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Museli byste mě nejdříve zabít, řekl kdysi šéf Ferrari na otázku možného vzniku SUV této značky. Teď o SUV Ferrari a smrti hovoří a docela jinak.
Žijeme v době, kdy crossovery a SUV vládnou zákaznickým trendům. Nepřekvapí proto, že se již nějaký ten pátek spekuluje o příchodu takového vozu s logem Ferrari. Italská automobilka ovšem několik let dané zvěsti odmítala, přičemž její šéf Sergio Marchionne dokonce loni v únoru uvedl, že bychom jej museli nejdříve zastřelit, aby se dané zvěsti staly realitou. Násilného činu ale nakonec nebude třeba, milovník svetrů totiž radikálně otočil.
Jisté náznaky pozměněné strategie byly zřejmé již v létě, kdy Marchionne prozradil, že takový vůz by pravděpodobně vzniknout mohl. Tím prokázal, že se v Maranellu o SUV minimálně přemýšlí. Včera ovšem na newyorské burze, kde je Ferrari zalistováno, definitivně potvrdil, že se tak skutečně stane. Opět přitom dával v sázku vlastní život, neboť zmínil, že značka to s takovým autem myslí „smrtelně vážně“.
Během příštích zhruba třiceti měsíců bude rozhodnuto o samotné výrobě, která ovšem bude limitována kvůli zachování výjimečnosti. „Musíme se naučit, kterak zvládnout tento zcela nový vztah mezi exkluzivitou a omezenou nabídkou, přičemž tuto touhu po růstu musíme dát do rovnováhy s rozšiřováním produktového portfolia,“ dodal Marchionne, s tím, že nepůjde o klasické SUV či dokonce crossover, ale o „FUV“.
Za danou zkratkou se skrývá Ferrari Utility Vehicle neboli Užitkový vůz Ferrari. Podle spekulací by přitom mělo jít o kupé s vyšší světlou výškou, jenž dostane čtveřici dveří - ty zadní pak budou „sebevražedné“. Základem bude zcela nová hliníková platforma, s níž by měl být spárován osmiválcový motor (tedy 3,9litrová přeplňovaná jednotka) či hybridní ústrojí. I to by ale nejspíše vsadilo na agregát V8.
Nakolik se tyto zvěsti potvrdí, to možná zjistíme již v řádu několika málo měsíců. Proslýchá se totiž, že FUV by mělo být součástí nového pětiletého plánu značky, jenž bude světu představen v lednu. Vizualizaci sice Ferrari stoprocentně do placu nedá, nicméně pár oficiálních informací by značka vypustit mohla.
SUV ovšem již v této chvíli opustíme, místo toho se budeme věnovat dalším informacím, se kterými se Marchionne svěřil. Jedna poměrně sebevědomá se týká šampionátu F1, kde Mercedes již v Austinu může získat oba tituly. V první polovině sezóny to přitom vypadalo, že minimálně pohár pro jezdce by mohl zamířit k Sebastianu Vettelovi, který před letní přestávkou vedl průběžné pořadí.
Poté ovšem Formule 1 zamířila do Asie, kde se Scuderie dočkala jedné pohromy za druhou. Lewis Hamilton má tak nyní na Vettela náskok 59 bodů, samotná stáj pak na třícípou hvězdu v Poháru konstruktérů ztrácí dokonce 145 bodů. Jelikož přitom zbývají již jen čtyři závody, zdá se, že je rozhodnuto. Podle Marchionneho ovšem „sezóna ještě není ztracená, důležitá je sebedůvěra“.
Na jednu stranu je třeba dodat, že naděje skutečně umírá poslední. Nicméně stát by se musel zázrak, aby Ferrari předhonilo Mercedes. Během posledních čtyř závodů se totiž za „double“ rozdá 172 bodů, přičemž Italové by museli pobrat již veškerá první a druhá místa a zároveň doufat, že třícípá hvězda během těchto podniků získá méně než 27 bodů. A to se nejspíše nestane.
Vettel má samozřejmě větší matematickou šanci, nicméně ani v tomto případě to již na zisk titulu nevypadá. Zvláště když Ferrari trápí skutečné malichernosti. V Japonsku totiž kupříkladu vůz německého závodníka vyřadila z provozu špatná svíčka v ceně pouhých 1 500 Kč. V Malajsii se pro změnu jednalo o prasklinu na potrubí mezi motorem a kompresorem.
„Nechci být arogantní, ale myslím, že jsme na stejné úrovni jako Mercedes, možná na úrovni vyšší. Jsem si jistý, že kdybychom neměli v posledních třech závodech problémy, vypadala by diskuze jinak,“ uvedl Marchionne. To sice nemusí být nepravda, nicméně na nějaké „kdyby“ se v motorsportu nehraje. Ferrari by si proto místo chvástání mělo raději krýt záda.
Důvodem je Red Bull, který byl během zimních testů považován za nejvážnějšího soupeře Mercedesu, v první půli sezóny ale na rozdíl od Ferrari příliš nezabodoval. Nyní je však stáj v daleko lepší formě a i když na druhé místo v Poháru konstruktérů má jen malou šanci, Daniel Ricciardo klidně může ještě překonat Vettela a Max Verstappen Kimiho Räikkönena.
Marchionne se ale rudých býků nikterak neobává, což může být kardinální chybou - usnout na vavřínech těsně před cílem se totiž nevyplácí. Jsme proto zvědavi, jak vše dopadne. Aktuálně tak jen dodáme ještě zmínku o možném odprodeji Jeepu, k čemuž podle šéfa FCA rozhodně nedojde. Jde totiž o nejdůležitější značku koncernu, který by bez ní pozbyl lesk potřebný ke zlákání těch správných investorů či partnerů jako celek.






Ferrari již jednou SUV málem vyrobilo, takto totiž vypadal prototyp modelu FF, za kterým stála karosárna Italdesign
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 2 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva