Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo postavil limuzínu ze skutečného Ferrari i s motorem a manuálem, je na prodej
4.8.2020 | Petr Miler
Příznivce Ferrari asi trefí šlak a možná i další napadne cosi o svatokrádeži. Je to ale zajímavé dílo, jinou limuzínu Ferrari s motorem Ferrari a manuálem jsme ještě neviděli.
Dlouhé limuzíny, sloužící převážně různým obskurním podnikům pro převoz hostů tam či onam, vídáme i u nás. Typicky jsou to klasické americké stroje nebo zvláštní stavby jako prodloužený Hummer, ale udělat takový vůz ze supersportovního auta? To zní jako nesmysl. Však nízké auto posádku stěží kdy ubytuje v takovém komfortu, nemluvě o dalších limitech.
Přesto jsme i takové stroje viděli, všechny si ale na supersporty jen hrály. Byla to zkrátka jiná auta navlečená do hávu Ferrari, Lamborghini a podobných superaut - z tisíce a jednoho důvodu, který si umíte představit. Udělat dlouhou supersportovní limuzínu by bylo drahé, nesmyslné, technika originálu by pro takové využití byla nevhodná a nechat takový stroj devastovat více či méně bujarou posádkou necitlivé. Přesto nejméně jedna taková vznikla.
Jakkoli to může znít neuvěřitelně, firma Exotic Limo z australského Melbourne si nechala vyrobit skutečné Ferrari 360 v prodloužené podobě. Není tu žádné „ale”, auto opravdu používá základy italského plnokrevníka, má dál motor 3,6 V8 uprostřed, pohon zadních kol a dokonce manuální převodovku. Mezi tím vznikl více či méně klasický, jen poněkud stísněný prostor pro osm lidí. Výsledkem je nejrychlejší limuzína svého druhu, neboť stovku podle autorů zdolá pod 7 sekund. To je na de facto autobus docela kalup.
Firma říká, že na stavbu stroje padlo 600 tisíc australských dolarů (9,5 milionu Kč) a není těžké tomu věřit. Pochopitelně jej po léta pronajímala (s jakými úspěchy, nevíme, pár fotek se zákazníky ale existuje) a teď jej ale nabízí k prodeji. K mání je za 399 999 tisíc AUD, tedy asi 6,5 milionu Kč, což je starou 360 s 65 000 km na tachometru docela dost. Ale kolika jiným můžete říkat „autobus se stovkou za sedm”? Názor si udělejte sami, podle nás je to zcela výjimečné, byť zřejmě podobně zbytečné dílo.















Limuzínu ze skutečného Ferrari s motorem Ferrari a manuálem jsme ještě neviděli, tato může být vaše. Foto: Exotic Limo
Zdroje: Exotic Limo, Car Sales
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
VW potichu zastavil výrobu svého elektrického propadáku, aspoň nepřímo přiznal, jak moc šlápnul vedle
před hodinouBizarní novinku Audi vytáhli na veřejné silnice. Pořád vypadá jako 20 let starý koncept, navíc s „rakouským knírkem”
včeraNěmci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
včeraŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
včeraMotor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva