Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Focus Electric je totální propadák. Kolik myslíte, že si jej loni koupilo lidí?
13.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Focus je sám o sobě jedním z nejvíce prodávaných kompaktů Evropy, jeho elektrickou verzi tu ale stihl takový nezájem, že zcela končí ve výrobě.
Elektrický Focus zamířil na evropské trhy v roce 2013. Již v té době jsme zmiňovali, že Ford odhalil recept na neprodejné auto, neboť za „bezemisní“ model požadoval více než 1 milion korun. Tedy částku, která jen stěží koresponduje s využitelností tohoto vozu - dojezd dle norem byl na Starém kontinentu vypočítán na 162 kilometrů, v rámci jízdní dynamiky pak bylo možné počítat se sprintem z klidu na stovku za 11,4 sekundy a maximálkou 137 km/h.
V mezičase Ford přistoupil k navýšení kapacity baterií z 23 na 33,5 kWh, což logicky navýšilo i dojezd (na nově udávaných 226 km), nicméně ani to není světoborná porce. Zvláště když reálně lze počítat s mnohem nižším číslem. Došlo i ke zlevnění, přesto došlo na naplnění naší prognózy. Loni si totiž elektrický Focus v celé Evropě pořídilo jen 61 lidí (tedy o devět méně než v roce 2015), z čehož možná mnohé kusy zamířily jen k dealerům či firmám, které si jej pořídily jen pro podporu své zelené image. To jsou až směšné hodnoty na automobilku velikosti Fordu a model věhlasu Focusu.
Jde tedy jednoznačně o propadák, což ostatně mezi řádky přiznává i Ford. Značka totiž oznámila, že končí s výrobou elektrické varianty v německé továrně Saarlouis a místo toho bude potřeby evropských zákazníků pokrývat importem modelu Focus Electric ze Spojených států. Ani tam toto provedení není populární, ve srovnání s Evropou ale docela frčí - loni bylo dodáno přes 900 exemplářů a letos již více než 700.
Nedochází ovšem pouze k částečnému utnutí jednoho neúspěšného modelu. Modrý ovál se totiž kupodivu chytil za nos a zcela přehodnotí svou strategii, jenž se týká elektrifikovaných vozů. Podle původního plánů se přitom během příštích pěti let počítalo s 13 novinkami, mezi nimiž nechybí jak plug-in hybridy, tak ryzí elektromobily. Nyní ovšem bude důraz kladen především na první zmíněné.
Ještě letos proto bude - nejprve v Londýně - k dispozici hybridní Transit Custom. Ve velkém odstartují jeho dodávky a výroba v turecké továrně v roce 2019, přičemž Ford chce takto zareagovat na evropské antidieselové nálady. Řada metropolí totiž již zakázala nebo zvažuje zákaz aut s dieselovými motory. Zrovna ty ovšem nejčastěji pohání zásobovací dodávky.
Ford chce problém vyřešit hybridními dodávky namísto dieselových, na což zřejmě budou muset lidé z některých mist chtě nechtě přistoupit - jinak do svých obchodů nedostanou zboží. Je ale třeba dodat, že zatím se jedná o pár míst v Evropě, a tak je otázkou, jestli s touto alternativou bude Ford slavit podstatně větší úspěchy...












Ford Focus Electric se již nebude vyrábět v Evropě, není o něj zájem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
