Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Geely pochybně kupuje výrobce tradičních londýnských taxíků Manganese Bronze
2.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská média mluví o záchraně zadlužené firmy, pravdou ale je, že odkoupení předcházelo pochybení čínského partnera. Náhoda, nebo plánovaná akce?
Společnost Manganese Bronze Holdings (MBH) z Coventry, pod kterou spadá kromě jiného také dceřiná firma The London Taxi Company, definitivně patří čínskému koncernu Zhejiang Geely Holding Group. Přesněji řečeno nově zřízené britské pobočce Geely UK, která ji získala za něco málo přes 11 milionů liber, v přepočtu kolem 325 milionů korun.
Že výrobce klasických londýnských taxíků skončí pod jednou (čínskou) střechou se švédským Volvem, by ještě před takovými deseti lety patrně hádal málokdo, zase tak překvapivé to ale není. Geely drželo dvacet procent MBH již od roku 2006 a zasadilo se o to, že se spousta komponentů vyrábělo s výrazně nižšími náklady v Číně. Paradoxně právě proto se Britové dostali do problémů ukončených odprodejem.
Těžko říci, zdali šlo o plánovanou diverzní akci Číňanů anebo prostě jen jejich neschopnost dodržet kvalitativní standardy, každopádně pádu MBH významně přispěli. Co se přesně stalo? Loni v říjnu se u posledního modelu TX4, který byl představen v dubnu, objevily vážné problémy s řízením. Několik řidičů zaznamenalo výrazné zvýšení odporu ve volantu a u dvou aut došlo k téměř úplnému zaseknutí. Ačkoli vozy neměly žádnou nehodu, po stížnostech byla Manganese Bronze Holdings nucena stáhnout z provozu 463 potenciálně nebezpečných aut.
Technici při prohlídce zjistili, že problém způsobuje špatná převodka řízení s posilovačem, pocházející od čínského dodavatele, shodou okolností patřícího pod automobilku Zhejiang Geely Holding Group. Již předtím těžce ztrátové Manganese bylo na kolenou. Firma byla nucena přepustit velkou část zaměstnanců a dostala se pod nucenou správu řízenou společností PricewaterhouseCoopers. Zbytek už znáte. Manganese Bronze každopádně bude žít dál.





Manganese bylo ve ztrátě kolem 4 milionů liber, také proto jej Číňané získali relativně levně
Zdroj: The Telegraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 3 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Čínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před hodinou„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 3 hodinamiOjetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
včeraDalší den, další zdevastovaný zákazník Ferrari. Tento koupí italského hřebce prodělal 2,8 milionu Kč za ujetých 507 km
včeraLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.14. 22:44 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.14. 22:42 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.13. 12:52 - pavproch