Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hertz dál pod cenou rozprodává svou nechtěnou elektrickou flotilu, poslední oběti nenajely ani 15 tisíc km
29.9.2024 | Petr Miler
Je to další pokračování fascinujícího, vskutku dramatického obratu. Od malování reality narůžovo se Hertz během pár měsíců vrátil k tvrdému realismu a zbavuje se všeho, co ho akorát stojí peníze a nepřináší mu žádný prospěch.
Snad nejslavnější autopůjčovna světa před pár léty slepě vsadila prakticky všechno na elektrická auta. A bylo to úplně stejně nesmyslné, hloupé a ekonomicky neudržitelné jako v případě výrobců, kteří udělali prakticky to samé.
Psali jsme o tom mnohokrát a detailně jsme rozebírali i pozadí celé eskapády. To jen ukazuje, jak mylné jsou představy „normálních lidí” o tom, že podobné firmy musejí činit podobné kroky po velmi zralé úvaze, na základě nespočtu průzkumů trhu, analýzách uživatelských vzorců, hromady marketingových dat...
Houby s octem, byla to totální střelba od boku na základě doslova ničeho, dokonce navzdory mohutnému odporu středního managementu, který viděl, jak nevhodné podobné vozy jsou jak z hlediska potřeb zákazníků firmy, tak z hlediska reálných možností jejích poboček. Zpětným pohledem je dokonale fascinující, jak tehdejší generální ředitel Hertzu Stephen Scherr ještě v září roku 2022 v rozhovoru Yahoo Finance prostě a jednoduše lhal o tom, že elektromobily zaznamenaly u zákazníků obrovský úspěch a existuje po nich vysoká poptávka.
Nebyla to pravda ani v nejmenším a z následků této slepé, dogmatické sázky se Hertz finančně vylízává dodnes. Původně chtěl mít ve flotile téměř jen elektrická auta, dnes v ní chce mít prakticky cokoli, akorát ne ta. Jen v poslední době rozjel další kolo výprodeje Tesel a posléze přidal dalších 10 tisíc elektrických aut vícero typů, neboť to je jediná možná náplast na desetimiliardové kvartální ztráty. Byl to konec příběhu? Ani ne, Hertz dál míří stejným směrem a nejnověji rozjel další kolo výprodeje své nechtěné elektrické flotily.
Ve středu zájmu se tentokrát ocitla auta, o jejichž přítomnosti v nabídce firmy jste možná ani neměli tušení. Jde o elektrické verze pick-upu Chevrolet Silverado, který je sám o sobě nechtěným zbožím. A světe div se, ani půjčovat si jej lidé nechtějí. Zájem o něj musí být ještě násobně tristnější než o Tesly, Polestary nebo Chevrolety Bolt, protože ty bývají prodávané aspoň s nějakými nájezdy. Silverada EV v prodeji nemají najeto ani 10 tisíc mil, kolikrát jde i o nájezdy okolo 6 tisíc mil, bavíme se tedy o vozech, které si na silnici užily nějakých 10 až 15 tisíc km. Přesto jdou do světa.
Rozprodeje si všimli lidé z Inside EVs, kteří to pochopitelně vidí jako šanci, jak se levněji dostat k tomuto vozu. Pro soukromé zákazníky je dnes Silverado EV k dispozici jen ve vrcholném provedení RST za ceny okolo 100 000 USD (2,25 milionu Kč), odpadlíky z Hertzu jsou ale spíš užitkové verze 3WT, které jsou běžně nabízené pouze firemní klientele. Z flotily půjčovny jsou k dispozici téměř nejeté za ceny okolo 63 000 USD (asi 1,4 milionu Kč), což může znít lákavě, ale jen ve srovnání s onou jedinou alternativou na trhu nových aut. Jinak je elektrický pick-up pořád stejně nesmyslným zbožím.
Hertz se podle oficiálního vyjádření aut zbavuje, aby přizpůsobil charakter svého vozového parku poptávce, to bychom i vytušili. Aut jsou zatím k dispozici jen desítky, tohle je zjevně okrajové zboží, i to ale nakonec ukazuje, jak moc jsou tyto vozy v půjčovně nechtěné - má jich pár, přesto je prodává skoro nejeté, protože na půjčování nedávají žádný smysl. Šlo si to domyslet, šlo se zeptat zákazníků, stačilo naslouchat těm, kteří jsou se zákazníky v kontaktu... Nic z toho vedení vedení firmy neudělalo a prostě rozhodlo o tom, že nabídku takovými vozy zaplaví stůj co stůj. Následky stále sčítá.
V případě nabízených Silverad platí, že jde vždy o bíle lakované stroje, které by už vzhledem ke své historii nemusely být takovými křápy, jakými bývají vyřazené Tesly a spol., ani tak bychom po nich ale nesáhli. Jde pořád o příliš drahý žert, který bude na ceně dál jen mohutně ztrácet v souladu s tím, že si ho téměř nikdo nevyžádal ani na trhu nových aut. Také tam management firem postupoval podobně „uváženě” jako kdysi vedení Hertzu, s obdobnými následky.
Hit je ho mít? Pro Hertz bude spíš hit ho nemít, Chevroletu Silverado EV se zbavuje stejně jako jiných elektrických modelů, aniž by s ním zaznamenal jakkoli větší obchodní úspěch. Foto: Chevrolet
Zdroje: Hertz, Inside EVs, Yahoo Finance
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
včera - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
před 38 minutami - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
před 2 hodinami - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
před 3 hodinami - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
před 5 hodinami - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 10.06. 14:20 - pavproch
- Cyklistické vlákno 10.06. 14:06 - pavproch
- Rychlodotazy 10.06. 08:27 - honziss
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.05. 20:22 - řidičBOB
- Kdo má přednost? 10.05. 15:43 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.05. 14:01 - rhinos
- Politický koutek 10.05. 06:28 - HondaMan
- Pneu koutek 10.04. 19:48 - abgx1