Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hertz narychlo rozprodává dalších 10 tisíc elektromobilů poté, co ho poslaly do kvartální ztráty převyšující 10 miliard
2.5.2024 | Petr Miler
Od počátku nepochopitelně naivní plány gigantické autopůjčovny prochází další konfrontací s tvrdou tržní realitou. Ani prodej 20 tisíc elektromobilů nedostal firmu zpátky do černých čísel, pryč tak musí dalších 10 tisíc aut.
Jednou o tom možná někdo natočí film, něco jako Vlka z Wall Street, akorát to jménem vidíme spíš na cosi jako Ovce z Floridy. Právě tam má sídlo jedna z největších a nejslavnějších autopůjčoven světa, firma Hertz. A právě jako ovce se chovala, když z nepochopitelných důvodů, navzdory zřetelné technické i tržní realitě, proti varováním níže postavených manažerů majících kontakt se zákazníky živelně vsadila na elektrická auta a dodnes se jí to vrací jako bumerang.
Pozadí celého fiaska jsme detailně rozebírali v dubnu a je vskutku fascinující, jak taková společnost dokázala v podstatě jen na základě vlastních vysněných představ vsadit téměř všechno na jednu kartu. Že to nezafungovalo, dnes víme dobře - elektromobily se pro Hertz staly pomyslnou koulí u nohy a firma už na začátku roku rozjela jejich masivní výprodej s cílem stejnou chybu neopakovat.
Do oběhu tak náhle poslala 20 tisíc aut, převážně Tesel Model 3, ve snaze si od celého břímě ulehčit. Z čeho vlastně pramení? Sama firma to opakovaně zmínila: Nezájem zákazníků, vysoká ztráta hodnoty, drahé opravy. To je kombinace k pohledání, přesto doufala, že když rozprodá oněch 20 tisíc aut, o něco víc než třetinu své globální elektrické flotily, dostane se alespoň blíže rovnovážnému stavu mezi nabídkou těchto aut k půjčení a poptávkou po nich. Nestalo se, a tak další třetina už zmenšené flotily musí pryč.
Informuje o tom Autoweek s tím, že se společnost navzdory předchozím opatřením znovu dostala do jí už známých problémů. Firma navzdory tomu, že za první letošní kvartál vykázala 2% růst tržeb oproti stejnému období roku 2023, zakončila první čtvrtletí letoška se ztrátou 392 milionů USD, tedy víc jak 10 miliard Kč. To je na firmu s obratem okolo 2 miliard dolarů za kvartál obrovská suma.
Na vině byla opět pokračující ztráta hodnoty elektromobilů a vysoké náklady na jejich údržbu kombinovaná s nevalným zájmem o ně. Uvážíme-li, že celá flotila Hertzu čítá přes 500 tisíc vozů a Tesly a spol. z nich po výprodeji ze začátku roku představují něco okolo 6 procent, dokážete si udělat představu, jak obrovskou ekonomickou přítěž představují, když celou firmu dostanou do tak masivní ztráty. Proto musí dalších 10 tisíc aut pryč, pak by mělo firmě zůstat něco kolem 20 tisíc elektrických aut po celém světě.
Pokračování výprodeje jen zvětšuje už tak velkou černou skvrnou na bílé holubici jeho experimentu s elektromobily, který společnost celkově připraví jistě o desítky miliard korun. Přitom stačilo přemýšlet. Anebo naslouchat těm, kteří to dělali, zatímco si vedení společnosti dogmaticky malovalo utopické plány.






Z pokusu elektrifikovat celou flotilu půjčovaných aut Hertzu se stává stále větší fiasko. Jen pár procent elektrických vozů „v zásobě” se stará o to, že firma prodělává řádově desítky miliard za kvartál. A tak se celé přítěže zbavuje ještě rychleji, než původně zamýšlela. Foto: Hertz
Zdroje: Autoweek, Hertz
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Finále šampionátu se koná tradičně ve Valencii včera 15:00
- Albert Arenas míří do šampionátu MS-Supersport včera 10:00
- Senzace: Jonathan Rea (38) se vrací k Hondě 11.11.2025
- MotoGP, skandál v paddocku s Marcosem Ramirezem 11.11.2025
- Skvělý rok bratří Marquezových 10.11.2025
Nejčtenější články
Nová Honda Prelude se tváří jako sporťák, první testy ale ukazují, že je zoufale pomalá. Tohle nebude fungovat
15.10.2025
Automobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
15.10.2025
Nové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
15.10.2025
Jedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
15.10.2025
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
15.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.12. 19:55 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.12. 11:49 - pavproch
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
