Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test

Mají-li cestou do kopce přední kola nulovou trakci, CR-V se nerozjede. Na ta zadní nepošle dost výkonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test

24.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mají-li cestou do kopce přední kola nulovou trakci, CR-V se nerozjede. Na ta zadní nepošle dost výkonu.

Honda CR-V, která se nedávno představila po faceliftu, není tak úplně čtyřkolka - alespoň podle výsledků testu švédského magazínu Teknikens Värld, v jehož losím testu si nedávno Porsche Macan nevedlo příliš dobře. Když přední kola CR-V nemají trakci, na zadní neproudí žádný výkon - nebo alespoň nikoliv dostatečný na to, aby se auto pohnulo kupředu.

Nějaká snaha o pohyb vidět je, ale není ani zdaleka dostatečná, aby se vůz skutečně rozjel. Snad pokud by řidič příliš nešlapal na plyn, něco by se dělo, ale to by se zase nerozjel do kopce. Že by něco takového pro SUV neměl být problém, demonstruje Ford Kuga, který při prokluzu předních kol okamžitě posílá výkon dozadu a vůz se dává do pohybu.

Pro Hondu to není zas taková novinka, už vloni ve stejném testu stejného magazínu propadla. Honda na to tehdy reagovala softwarovou úpravou, která situaci napravila - ale jen ve vozech prodaných ve Švédsku. Nyní se evidentně tento řádek počítačového kódu někam vytratil i v tomto státě. Stále hovoříme o verzi před faceliftem, jak je možné vidět z detailů předního nárazníku.

Honda na tento nový test rychle odpověděla prohlášením, že vůz využívá zadní diferenciál, který je lehký a má malý odpor pro co nejnižší spotřebu paliva, ale že je omezený množstvím točivého momentu, který přes něj prochází, aby se nepřehříval. „Pokud by na zadní diferenciál byla přenesena veškerá síla potřebná k tomu, aby se vozidlo pohlo dopředu, toto omezení by bylo překročeno. Pokud bude vozidlo v takovémto stavu, kdy se přední kola protáčejí a zadní se nehýbou, delší dobu, systém rozpozná rozdíl a spojka proklouzne a tím omezí sílu putující na zadní kola, aby se systém nepřehříval.”

Mezi řádky se dá přečíst, že zadní diferenciál je v Hondě CR-V snad jen kvůli tomu, aby o ní šlo napsat, že má pohon všech kol. V realitě však přesně ve chvíli, kdy je pohon všech kol potřeba a proč si ho lidé kupují, nedokáže s vozem pohnout. „Ve skutečných podmínkách je chvíle, kdy bude mezi nápravami takto velký rozdíl v trakci, nepravděpodobná. Jinými slovy, tento test podle našeho názoru neukazuje pohon všech kol férově,” pokračuje Honda v prohlášení.

Podle výsledků testu Tekinkens Värld tedy lze říci, že pokud skutečně plánujete SUV využívat i mimo asfalt, třeba na sněhu v horách, Honda CR-V asi nebude nejlepší volbou. Zda se dá opět očekávat softwarová oprava, podle prohlášení těžko říci. Ale pokud ano, nejspíš znova jen ve Švédsku.


Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 1 - honda cr-v neni awd 01Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 2 - honda cr-v neni awd 02
Pohon všech kol Hondy CR-V očividně moc dobře nefunguje

Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 3 - 2015 honda cr-v us ofic 001Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 4 - 2015 honda cr-v us ofic 002Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 5 - 2015 honda cr-v us ofic 003Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 6 - 2015 honda cr-v us ofic 004Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 7 - 2015 honda cr-v us ofic 005Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 8 - 2015 honda cr-v us ofic 006Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 9 - 2015 honda cr-v us ofic 007Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 10 - 2015 honda cr-v us ofic 008Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 11 - 2015 honda cr-v us ofic 009Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 12 - 2015 honda cr-v us ofic 010Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 13 - 2015 honda cr-v us ofic 011Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 14 - 2015 honda cr-v us ofic 012Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 15 - 2015 honda cr-v us ofic 012aHonda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 16 - 2015 honda cr-v us ofic 013Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 17 - 2015 honda cr-v us ofic 111Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 18 - 2015 honda cr-v us ofic 112Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 19 - 2015 honda cr-v us ofic 113Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 20 - 2015 honda cr-v us ofic 013aHonda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 21 - 2015 honda cr-v us ofic 014Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 22 - 2015 honda cr-v us ofic 015Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 23 - 2015 honda cr-v us ofic 016Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 24 - 2015 honda cr-v us ofic 017Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 25 - 2015 honda cr-v us ofic 093Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 26 - 2015 honda cr-v us ofic 094Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 27 - 2015 honda cr-v us ofic 095Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 28 - 2015 honda cr-v us ofic 096Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 29 - 2015 honda cr-v us ofic 102
Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 30 - 2015 honda cr-v us ofic 018Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 31 - 2015 honda cr-v us ofic 019Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 32 - 2015 honda cr-v us ofic 020Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 33 - 2015 honda cr-v us ofic 021Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 34 - 2015 honda cr-v us ofic 022Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 35 - 2015 honda cr-v us ofic 023Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 36 - 2015 honda cr-v us ofic 023aHonda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 37 - 2015 honda cr-v us ofic 023bHonda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 38 - 2015 honda cr-v us ofic 024Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 39 - 2015 honda cr-v us ofic 025Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 40 - 2015 honda cr-v us ofic 025aHonda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 41 - 2015 honda cr-v us ofic 026Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 42 - 2015 honda cr-v us ofic 027Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 43 - 2015 honda cr-v us ofic 028Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test - 44 - 2015 honda cr-v us ofic 029
Honda CR-V se nedávno představila s omlazenou tváří

Zdroj: Teknikens Värld

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.