Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test
24.10.2014 | Marek Bednář | 31 příspěvků
Mají-li cestou do kopce přední kola nulovou trakci, CR-V se nerozjede. Na ta zadní nepošle dost výkonu.
Honda CR-V, která se nedávno představila po faceliftu, není tak úplně čtyřkolka - alespoň podle výsledků testu švédského magazínu Teknikens Värld, v jehož losím testu si nedávno Porsche Macan nevedlo příliš dobře. Když přední kola CR-V nemají trakci, na zadní neproudí žádný výkon - nebo alespoň nikoliv dostatečný na to, aby se auto pohnulo kupředu.
Nějaká snaha o pohyb vidět je, ale není ani zdaleka dostatečná, aby se vůz skutečně rozjel. Snad pokud by řidič příliš nešlapal na plyn, něco by se dělo, ale to by se zase nerozjel do kopce. Že by něco takového pro SUV neměl být problém, demonstruje Ford Kuga, který při prokluzu předních kol okamžitě posílá výkon dozadu a vůz se dává do pohybu.
Pro Hondu to není zas taková novinka, už vloni ve stejném testu stejného magazínu propadla. Honda na to tehdy reagovala softwarovou úpravou, která situaci napravila - ale jen ve vozech prodaných ve Švédsku. Nyní se evidentně tento řádek počítačového kódu někam vytratil i v tomto státě. Stále hovoříme o verzi před faceliftem, jak je možné vidět z detailů předního nárazníku.
Honda na tento nový test rychle odpověděla prohlášením, že vůz využívá zadní diferenciál, který je lehký a má malý odpor pro co nejnižší spotřebu paliva, ale že je omezený množstvím točivého momentu, který přes něj prochází, aby se nepřehříval. „Pokud by na zadní diferenciál byla přenesena veškerá síla potřebná k tomu, aby se vozidlo pohlo dopředu, toto omezení by bylo překročeno. Pokud bude vozidlo v takovémto stavu, kdy se přední kola protáčejí a zadní se nehýbou, delší dobu, systém rozpozná rozdíl a spojka proklouzne a tím omezí sílu putující na zadní kola, aby se systém nepřehříval.”
Mezi řádky se dá přečíst, že zadní diferenciál je v Hondě CR-V snad jen kvůli tomu, aby o ní šlo napsat, že má pohon všech kol. V realitě však přesně ve chvíli, kdy je pohon všech kol potřeba a proč si ho lidé kupují, nedokáže s vozem pohnout. „Ve skutečných podmínkách je chvíle, kdy bude mezi nápravami takto velký rozdíl v trakci, nepravděpodobná. Jinými slovy, tento test podle našeho názoru neukazuje pohon všech kol férově,” pokračuje Honda v prohlášení.
Podle výsledků testu Tekinkens Värld tedy lze říci, že pokud skutečně plánujete SUV využívat i mimo asfalt, třeba na sněhu v horách, Honda CR-V asi nebude nejlepší volbou. Zda se dá opět očekávat softwarová oprava, podle prohlášení těžko říci. Ale pokud ano, nejspíš znova jen ve Švédsku.


Pohon všech kol Hondy CR-V očividně moc dobře nefunguje
Honda CR-V se nedávno představila s omlazenou tváří
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze 31 příspěvků
Bleskovky
- Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
dnes - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
včera - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021
Nejčtenější články
- Léta nevídané je skutkem i u nás, klíčové korejské SUV s faceliftem výrazně zlevnilo
1.2.2021 - Jeden z mála šéfů velkých automobilek otevřeně řekl, proč končí s velkými a silnými motory
1.2.2021 - Špatné jízdní vlastnosti a vysokou spotřebu auta nejčastěji způsobuje zanedbávaná „banalita”
1.2.2021 - Takhle to vypadá, když se kolem vás po okresce prožene Bugatti v 373 km/h
2.2.2021 - K mání je vzácné Ferrari majitele závodní stáje, jen za příplatky mohl mít několik normálních aut
2.2.2021 - Video zachytilo explozi elektromobilu při dobíjení, člověk z něj utekl na poslední chvíli
2.2.2021 - Zázraky se dějí, venku je nové auto s výkonem 677 koní a manuálním řazením
2.2.2021 - Němci postavili Škodu Octavia Combi proti neobvyklým soupeřům, našli jedinou vadu
2.2.2021 - Do nových Tesel pořád zatéká, majitel Modelu 3 už lituje, že jej kdy kupoval
2.2.2021 - Honda kvůli koronaviru končí s výbavou, před níž bledne celé Simply Clever Škody
2.2.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- STK 19:20 - pavproch
- Koronavirus 18:50 - Stepan
- BMW Divize 21:52 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 20:58 - Bond007
- Rychlodotazy 20:57 - řidičBOB
- Octavia 1 1.9 TDI 66 kW - nastartuje a zhasne 18:30 - Stepin
- Onboard videa 17:08 - Lachende Bestien
- Octavia IV 1.3.2021 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 1.3.2021 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 1.3.2021 - risomas