Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda otáčí, její nový šéf nechce, aby podobu aut určovali lidé z marketingu
28.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Takahiro Hachigo chce po necelém roce ve vedení omezit vliv lidí z marketingu na vývoj nových aut, hlavní slovo budou mít inženýři.
Automobilka Honda kromě nové Hondy Civic pro Evropu plánuje představit také změny ve způsobu vývoje nových aut. Jako plány Takahira Hachiga, generálního ředitele Hondy, to agentuře Reuters oznámili dva zdroje zevnitř automobilky. Chce nakreslit tlustou čáru mezi lidmi, kteří auta tvoří, a lidmi, kteří je prodávají. „Tvorba nové Hondy”, jak Hachigo vloni v červenci avizoval, tedy má znamenat dost velké změny.
Jinými slovy, plán Hachiga stojí na snížení vlivu oddělení marketingu a prodejů na to, jak je nové auto vyvíjeno a jaká je podoba výsledného produktu. To je přesný opak snahy předchozího ředitele Takanobua Ita, jak dále uvedly ony zdroje, a souvisí s dříve oznámeným koncem honby za prodejními čísly. „Náš vývoj se stal příliš komplikovaným a pomalým a zahrnoval ohromné množství lidí, jak inženýrů, tak i odborníků na prodeje a marketing,” uvádí jeden ze zdrojů. Ve výsledku tak podle něj Honda začala „produkovat nudná auta,” doplnil.
Hachigo chce vrátit hlavní slovo vývojářům. „Lidé z prodejního oddělení, kteří se angažují v produktovém plánování, se spíše soustředí na aktuální potřeby zákazníků. To je dobře, ale není to užitečné, když přemýšlíte, jaké auto by mělo jít na trh za pět, deset let,” uvedl druhý zdroj. „Inženýři by měli mít víc volnosti v navrhování aut, ale měli by také být odpovědní, když auto nebude úspěšné,” pokračoval.
Více volnosti tak dostane Honda R&D Co., technologická jednotka, a naopak Hachigo trochu přitáhne uzdu jednotlivým regionálním divizím v Japonsku, Severní i Latinské Americe, Evropě, Číně i v pacifické oblasti. Jejich příliš volná ruka v navrhování aut znamená velké rozdíly v objemech motorů a dostupnosti hybridů a pohonů 4x4 i u globálních modelů. Důvod, proč Honda HR-V v Evropě není v plánu jako hybrid ani čtyřkolka, leží právě zde.
Co se dále stáhne z regionů do Japonska, bude vývoj globálních platforem a klíčových technologií. Není tedy vyloučeno, že za několik let budeme u jedenácté generace Hondy Civic s láskou vzpomínat na radost, kterou měla „devítka” z projížděných zatáček. A nebo naopak. Honda také oznámila kolotoč pozic ve vrcholovém managementu a např. Yoshiyuki Matsumoto, Hachigův rival z boje o post generálního ředitele, dostal post hlavy vývoje.
Tyto novinky znějí jako obrovská změna a je otázkou, jak moc budou úspěšné a do jaké míry vůbec budou provedeny. Také zatím jsou zprávami nejmenovaných zdrojů, Hachigo je plánuje detailněji představit ve středu v Tokiu. Čekejme ale spíše zpřesnění než zcela protichůdné informace. Na výsledky, jak budou změny fungovat, budeme jistě čekat několik let...






Takahiro Hachigo, generální ředitel Hondy
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
