Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai se chlubí, že na Nürburgringu najezdil už přes 80 tisíc testovacích km
8.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci ospravedlňují 182milionovou investici do testovacího centra u Severní smyčky. Na ní totiž ujeli ekvivalent 1,4 milionu silničních kilometrů.
Testy na Severní smyčce Nürburgringu jistě mají svůj smysl zejména u sportovních vozů, které mají řidiče okouzlit kombinací raketového zrychlení, drtivého zpomalení a enormního přetížení, které zvládají v zatáčkách. U mainstreamových aut, kde důraz je kladen spíše na spotřebu a komfort než schopnost projet nejbližší zákrutu šíleným tempem, jsou spíše odrazem snahy konstruktérů zajistit, aby vozy zvládly podobné zatížení spíše výjimečně. Nic proti tomu nemáme, však podobnou snahu škodovky jsme ocenili třeba v testu Rapidu 1,2 TSI z Nordschleife, pamatovat je ale třeba i na marketingový efekt takových zkoušek. V tiskové zprávě totiž vždy vypadá velmi dobře zmínka, která hovoří o podvozku laděném na nejznámějším a nejnáročnějším okruhu světa. Komu by to neimponovalo?
Podobně jsme komentovali zprávu o tom, že korejská automobilka Hyundai ohlásila záměr vybudovat v pohoří Eifel své technické zázemí. To bylo nakonec loni v září slavnostně otevřeno, přičemž značka do jeho výstavby investovala nemalých 6,6 milionu Eur (cca 181,5 milionu korun). Na druhou stranu se však může pochlubit opravdu velkým střediskem, neboť rozloha centra dosahuje 3 600 metrů čtverečních.
Regionální šéf značky Allan Rushforth pak navíc dodává, že „investice do našeho testovacího zařízení na Nürburgringu již přinesla ovoce našemu obchodnímu oddělení. Každé absolvované kolo totiž pomáhá vylepšit kvalitu a dynamický potenciál našich aut, což přináší prospěch také našim zákazníkům. Centrum je tak klíčovým prvkem v našich snahách o lepší vlastnosti vozů i lepší image samotné značky v Evropě.“
Tato slova můžeme jako poněkud účelová, Hyundai je ovšem neváhá potvrdit také suchými čísly. Tak tedy, za poslední rok 20 různých vozů značky absolvovalo více než 4 000 kol, což představuje vzdálenost 83 200 km. Ty jsou přitom ekvivalentem 1,4 milionu kilometrů najetých na silnici, pročež se Korejcům povedlo zkrátit dobu simulující běžnou životnost vozu za pouhých čtyři až šest týdnů.
Zda všemu věříte či nikoliv, to již necháme na vás, snahu o přiblížení se evropskému zákazníkovi ale Hyundai upřít nemůžeme. Stejně jako nechceme ani zpochybňovat ony najeté kilometry na Severní smyčce. Máme ovšem za to, že takovému tradičnímu českému chalupáři pořizujícímu si korejský kombík kvůli nízké ceně je nakonec celkem jedno, zda byl nebo nebyl na Nürburgringu testován...

Hyundai zvládlo za rok najet na Ringu více než 80 tisíc kilometrů, na okruhu otestovalo i nový Genesis či Veloster Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejčtenější články
Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales