Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai si patentoval systém na deaktivaci mobilního telefonu v okolí volantu
17.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Korejci asi mají své zákazníky za nesvéprávné a používání telefonu budou řídit za ně. Jejich nový patent je v podstatě chytrá rušička chytrých telefonů.
Není jednoznačné, zda používání mobilu za volantem je nebezpečné či nikoliv. Některé studie totiž uvádějí, že se počty nehod se zákazy nemění, třebaže úřady a různé nátlakové organizace, schovávající se za názvy jako Občanské sdružení či Iniciativa, pomalu přirovnávají řidiče s mobily v ruce k vrahům a zlodějům.
Většina automobilek nicméně do aut aspoň za příplatek montuje rádia s Bluetooth, díky kterému můžete pohodlně s někým hovořit po telefonu a přitom držet oběma rukama volant a dívat se na silnici před sebe. Mobil tak nemusíte držet v ruce a dívat se na něj, aspoň teoreticky. Tohle však může být spíš snaha vyjít zákazníkům vstříc kvůli zákazům ze strany zákonodárců.
Ať je to jakkoliv, automobilka Hyundai chce ve strachu o svéprávné dospělé lidi jít ještě dál - nechala si patentovat systém, který umí telefon v určité oblasti deaktivovat. Primárně je tedy cílem oblast kolem volantu, kde by řidič mobil držel, kdyby s ním nějak pracoval, ale je prý možné „vypnout” mobily i v celém autě.
Systém je v podstatě rušičkou signálu, která rozpozná, kde se v autě mobil nachází a tedy kterému členu posádky patří, a určí, zda ho deaktivuje nebo nikoliv. Také umí podle rychlosti jízdy auta odstavit jen některé funkce smartphonu a neomezuje se přitom jen na SMS a volání. A umí i poznat, kdo volá, a pokud to je od člověka, od něhož by hovor mohl být důležitý, nechá ho projít.
Nevýhodou dosavadní verze systému je, že v mobilu musí být nainstalována určitá aplikace nebo něco takového musí podporovat firmware, jinak nebude rušení fungovat. A nedovedeme si příliš představit, jak by se stavěl Google k takovéto inovaci, staví-li svou budoucnost v automobilech na systému Android Auto. A pro Apple CarPlay či Windows in the Car to platí úplně stejně.

Schematický obrázek u žádosti o patent na rušičku mobilů neříká zas tolik, kruh kolem volantu ale hovoří dost jasně
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 6 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 8 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 9 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 11 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
dnes
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub