Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu

Hierarchicky nejnižší výkonný model Mercedesu s tříprostorovou karoserií provokuje barvou a střelbou z výfuku, úplně nemístné divadlo to ale není - tohle auto opravdu jede.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu

18.3.2020 | Mirek Mazal

Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hierarchicky nejnižší výkonný model Mercedesu s tříprostorovou karoserií provokuje barvou a střelbou z výfuku, úplně nemístné divadlo to ale není - tohle auto opravdu jede.

Mercedes odhalil druhou generaci modelu CLA loni během Consumer Electronics Show v Las Vegas. Vrchol nabídky nese označení 45 AMG S 4Matic+ a na německé dálnici ukazuje, že navzdory čtyřválci pod kapotou jde o pravověrné AMG. Svými výkony v běžném provozu je schopný konkurovat dražším a zdánlivě rychlejším automobilům.

Nejvýkonnější verze třídy CLA dostala pod kapotu přeplňovaný motor M 139, který sice nezaujme objemem dvou litrů a čtyřmi válci, ovšem výkonem 310 kW čili 421 koní a 500 Nm točivého momentu už ano. Německý střízlík s pohonem 4x4 a osmistupňovým automatem umožňuje jet rychlostí až 270 km/h a vystartovat na stovku dovede za čtyři sekundy, což je schopnost akcelerace symbolu sportovních vozů Porsche 911 Carrera S 997.

Teoretické předpoklady ujet lecčemu potvrdila jízda člověka stojícího za kanálem AutoTopNL na Youtube, který pustil kamery a povolil uzdu kanárkově žlutému exempláři. Testovací kus na Autobahnu neměl nejmenší problém řítit se levým pruhem rychlostmi daleko za hranicí 200 km/h. Automat DCT řadí pátý rychlostní stupeň po dosažení 160 km/h, šestka přichází na řadu zhruba o 70 km/h později a vydrží až do omezovače na hodnotě 276 km/h. Zbylé dvě rychlosti dvouspojky nejsou potřebné při překračování psané maximálky.

Mikrofon kamery zaznamenal akustiku vytočeného čtyřválce. Maloobjemový turbomotor umí střílet čtyřmi koncovkami výfuku, i když typické burácení AMG to není. Celkem 4,7 metru dlouhý sedan o hmotnosti 1 675 kilogramů mile překvapil. Umí toho více než, se zdá.


Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 1 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 01Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 2 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 02Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 3 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 03Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 4 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 04Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 5 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 05Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 6 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 06Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 7 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 07Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 8 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 08Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 9 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 09Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 10 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 10Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 11 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 11Nejmenší ostrý sedan od Mercedesu ukázal, jak rychlý je v běžném provozu - 12 - Mercedes Benz CLA 45 AMG S jizda 12
Mercedes-Benz CLA 45 AMG S 4Matic+ na Autobahnu snadno aktivuje omezovač maximální rychlosti

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše