Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Indie jde proti proudu, zakázala autonomní řízení aut. Důvod je bizarní
31.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco svět žije autopiloty a snaží se jim všemožně zametat cestu, v Indii dělají pravý opak. A nová omezení si vymysleli v Austrálii, podobně svérázné.
Dnešní svět je přeregulovaný. Určitá omezení provázejí prakticky vše, nač si vzpomeneme, mnohdy aniž bychom o tom věděli. A zatímco zaváděna jsou snadno a rychle, odstraňována nejsou, ať už jsou sebeabsurdnější.
V platnosti tak zůstávají i zákony, které byly sepsány před mnoha lety a momentálně jsou spíše k smíchu než k užitku. Třeba ve Velké Británii nesmí vládní činitelé zemřít v parlamentu. Docela by nás proto zajímalo, jakým způsobem bude dotyčný potrestán, pokud jej poruší - vůbec bychom se ale nedivili, kdyby byl vzkříšen, aby následně dostal trest smrti. Ve Francii nesmíte prase pojmenovat Napoleon. V Německu pro změnu po nikom nesmíte hodit polštářem, neboť ten je klasifikován jako pasivní zbraň. V Řecku platí od roku 2003 absolutní zákaz hraní elektronických her a na Aljašce nesmíte vystrkovat losa z rolujícího letadla.
Dnes pro změnu vyrazíme do Indie a Austrálie, kde došlo k obstrukcím, jenž se týkají nám důvěrně známých aut. Začneme přitom u Indie, kde nově platí zákaz autonomních vozidel. To je vskutku překvapivé, neboť vývojem této technologie se zabývá kdejaká automobilka i firma - dokonce i indická značka Tata Motors kvůli tomu založila divizi Elxsi. Právě její směřování přitom naznačuje, že do budoucna dojde ke změnám.
To ostatně připouští i tamní ministr dopravy Nitin Gakari, který za novým zákonem atojí. Dle něj „možná jednou autonomní technologii nebudeme moci ignorovat, ale momentálně ji nemůžeme povolit“. Prozatím tedy platí, že vozy osazené autopilotem budou v Indii ilegální. Důvodem je ten fakt, že automatizace výraznou měrou promění dopravu a může způsobit i potenciální propouštění řidičů autobusů, taxíků či nákladních vozů.
„V Indii autonomní vozy nepovolíme, to je pevně dáno. Neumožníme žádné technologii, aby lidi připravila o práci. V zemi, kde panuje velká nezaměstnanost, nelze využívat technologie, která ji navýší,“ uvedl k tématu Gadkari. To je vskutku bizarní zdůvodnění, neboť s touto argumentací by šlo zakázat jakoukoli evoluční technologii, která zefektivňuje lidskou práci. Když v Indii zakážou traktory, kombajny, zametací auta, mohou zakázat i auta vůbec a mohou zakázat i koně. Mohou zakázat krumpáče, lopaty, hrábě, mohou zakázat jakékoli zbraně od nožů přes luky až po ty střelné. Mohou zakázat opravdu všechno, co přinesla evoluce. To pak najednou lidé nebudou nebudou vědět, co dříve, když budou muset všude chodit pěšky, pole obdělávat holýma rukama a zvěř lovit obdobným způsobem. Toto je vážně nesmysl.
Zvýšení nezaměstnanosti ale není jediným důvodem, proč bude autonomní řízení „postaveno mimo zákon“. Dále tu máme značný chaos, který na tamních silnicích panuje a na který je zatím jakákoliv technologie krátká. I tento fakt naznačuje, že do budoucna by mohl být absurdní zákon zrušen. Gadkari si je ostatně vědom toho, že autopiloti mohou vyřešit zácpy ve městech i snížit emise. Nicméně nejprve musí dojít k výraznému pokroku v rámci technologie samotné i indických silnic. Na těch se má v nejbližší době pohybovat více náklaďáků, neboť dle ministra dopravy Indie aktuálně potřebuje 22 tisíc komerčních řidičů.
My se zatím přesuneme do Austrálie, která není ani tak známa jako země špatných silnic, nýbrž jako kontinent, kde se sportovní auta prodávají jak na běžícím pásu. Jejich majitelé jim však mohou „povolit uzdu“ tak maximálně ve vnitrozemí či na západním pobřeží. Na tom východním - tedy v onom civilizovaném koutě země - ale můžete skončit před soudem třeba i za „přílišnou akceleraci” či „záměrné způsobování nikoliv nezbytného hluku či kouře”.
Ani takto přísná omezení se ale Australanům nezdají dost dobrá, a tak v Austrálii nově při podobných aktivitách budete moci přijít o pneumatiky. Ty vám ale nebudou sundány z kol na základě soudního příkazu, místo toho městská rada v Hume aplikovala na několika vozovkách ve Viktoriánském regionu speciální sprej, který povede ke zničení vašeho obutí.
„Pokud se řidič pokusí jet nebezpečným způsobem na silnici tohoto typu, bude pro něj obtížné protočit kola,“ uvedl k novému způsobu „redukce pirátství” Peter Waite, šéf správy a údržby silnic města Hume. A dodal, že „pokud se to řidiči povede, jeho pneumatiky přijdou rychleji o vzorek než na silnicích s hladkým povrchem“. Jak ovšem sprej funguje, to osvětleno nebylo, nedovedeme si ale představit, že by takové opatření páchalo cokoli jiného než zlo.
Nad oběma zmíněnými novinkami tak zůstává rozum stát. Pokusit se brzdit evoluci nebo pozměňovat povrch silnice s cílem poškozovat auta lidem, kteří mohou, ale také nemusí dělat nic špatného, je hloupé. Smutné je, že si nad tím můžeme leda povzdechnout a doufat, že u nás nic podobného nikoho nenapadne. A vzít jako fakt, že během onoho povzdechu bylo na světě nejspíše zavedeno další hloupé omezení, o kterém jsme se akorát nedozvěděli...
Některé silnice v Indii jsou z našeho pohledu opravdu svérázné...
...jiné jsou ale velmi podobné těm našim. Rozvoji ani jedněch z nich zákaz autonomních aut rozhodně nepomůže
Zdroj: Motoring poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:43 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan