Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Italský designér ukázal traktor budoucnosti, je snem každého zemědělce
18.11.2020 | Petr Prokopec
Zemědělská technika běžně není tou, kolem které by se točil vývoj nových technologií, o to zajímavější je studie traktoru Valtra H2O2. Ukazuje, jak by mohly tyto stroje vypadat za pár let.
Na silnicích tomu tak ještě dlouho nebude, existují ale oblasti, kde si dnes stroje i bez řízení člověkem docela dobře vystačí. Autopilotem je dnes až na výjimky vybaveno každé letadlo a také v zemědělství se pomalu stává standardem. Jako první přišly na počátku milénia traktory, které řidiče potřebují jen pro cestu mezi poli a garážemi - samotné orání, setí či sklizeň má plně v režii autopilot řídící se signálem GPS.
Pokračování toho trendu naznačuje projekt Valtra H2O2, za nímž stojí studio milánského produktového designéra Lorenza Mariottiho. Ten stvořil autonomní traktor, do jehož prosklené kukaně by se nejspíše rád podíval každý automobilový nadšenec. Spíše než cokoliv jiného totiž novinka připomíná monster truck, který je schopen přežít i apokalypsu, a to pochopitelně i kvůli velkým pneumatikám, jimiž zválcuje kdeco.
Mariotti se nezabýval pouze designem, své vizi dal i patřičné hnací ústrojí. Jak se dnes sluší, je elektrické, aby skutečně docházelo k pěstění pouze stoprocentně zdravých plodin. Primárně se ovšem Valtra nespoléhá na baterie, ty jsou zde pouze jako prostředník sloužící vodíkovým palivovým článkům. Díky tomu se přitom neprodlužuje jen dojezd, ale zejména doba, po kterou traktor může být v činnosti. Doplnění vodíku do takového auta je otázkou podobné chvíle, jako natankování paliva do konvenčního auta.
Elektrické ústrojí pak má ještě jednu stěžejní výhodu, a tou je obří točivý moment dostupný již od minimálních otáček. Něco takového by zemědělci přivítali s otevřenou náručí a je téměř jisté, že když ne průběhu této, v příští dekádě se něco podobného na polích jistě objeví. A dost možná i ve verzi zcela bez kabiny, protože ta u takového stroje většinu času představuje jen zbytečnou zátěž.
Zejména díky kombinaci vzhledu a autonomního provozu by se takový stroj mohl stát snem každého zemědělce, teď už je třeba se jen ptát, kdo jej vyrobí. Jistě i s tímto cílem dal Lorenzo Mariotti veškeré materiály k němu k dispozici médiím.
Autonomní elektrický traktor Valtra H2O2 by si sériovou výrobu stoprocentně zasloužil, a nikoliv jen proto, že vypadá jako monster truck. Ilustrace: Lorenzo Mariotti
Zdroj: Lorenzo Mariotti
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva