Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak si BMW s předním pohonem vede v losím testu? Je to docela tristní podívaná
17.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud se vám to nedoneslo, BMW v posledních letech nabízí stále více modelů s předním pohonem. X2 je ten nejnovější a byť se v losím testu nepřevrátil, je na něj smutný pohled.
BMW je neodmyslitelně spjato s pohonem zadních kol. Pokud bychom ovšem důkladně rozpitvali prodeje značky z posledních let, zjistili bychom, že tato koncepce není pouze na ústupu, ale navíc začíná hrát až druhé či třetí housle. Například u nás se prodává naprostá většina aut s pohonem 4x4, stále vyšší jsou ale i prodeje modelů s koncepcí, vůči níž mají především puristé nemalou averzi.
Jak jistě tušíte, řeč je o pohonu předních kol, který je spojen s modulární platformou UKL. Na té již stojí MPV řady 2 Active Tourer a Grand Tourer, kromě toho jí byla osazena i poslední generace BMW X1. A jelikož na základech tohoto modelu je postaven i nový crossover X2, je logické, že také v jeho případě lze sáhnout primárně po přední hnané nápravě, kterou může a nemusí doplňovat ta zadní.
Jak se přitom taková mnichovská předokolka chová na limitu? Na to vám nejlépe nové video mapující losí test kolegů z km77. Ten si BMW X2 střihne hned třikrát v rychlostech 73, 75 a 77 km/h, přičemž zejména jejich průběh je pokaždé docela smutnou podívanou. Rozevlátou záď a jízdu dveřmi napřed jistě nikdo nečekal, ale to, co předvádí X2, je i na předokolku velká mizérie.
Přemýšlíme, kdy naposledy jsme viděli auto s předním pohonem, které by bylo tak viditelně nedotáčivé za situace, kdy řidič logicky nezrychluje. Alespoň trochu rozumně se vůz projevuje ještě při 73kilometrovém tempu, kdy sice bojuje s několikerou náhlou změnou směru, nakonec ale vše ustojí. Stačí ovšem rychlost o 2 km/h navýšit, a rázem je patrné, jak se vůz hrne za přídí po tečně ven a na vytočená kola skoro nereaguje. A ve chvíli, kdy se náhle „chytne“, je již pozdě, testovací jezdec tedy selže v návratu do správného pruhu, což by v reálu znamenalo výjezd mimo silnici.
Právě výrazná nedotáčivost nejspíše ovlivnila i manévr při rychlosti 77 km/h, kdy došlo na sražení jednoho kužele. Je totiž patrné, že řidič se snaží co nejvíce srovnat celou trajektorii, jinak by zkrátka opětovně neměl šanci vrátit se do původního pruhu. Jak se tedy ukazuje, se situacemi, ve kterých by zadokolka hlavně díky rozložení hmotnosti neměla žádné problémy, má předokolka velké potíže, tedy v případě BMW. Kvitovat lze jen to, že k převrácení či byť jen náznaku něčeho takového nikdy nedojde.
Lze něco dodat? Snad jen tolik, že do budoucna bychom si na podobné chování u vozů BMW měli zvykat. Na pohon předních kol totiž přepřáhne i příští řada 1 a můžeme se jen ptát, co všechno ji bude následovat. A pokud by vás napadlo, že takto se jistě v losím testu budou chovat i jiná SUV, pusťte si druhé video níže. Subaru XV koncipované jako čtyřkolka jím propluje s nesrovnatelně větší elegancí, navzdory tomu, že to je mnohem více SUV - X2 naživo připomene spíše hatchback. Kdo by kdy řekl (krom subaristů, zajisté...), že Subaru bude na tomto poli vyučovat BMW...






Od předokolkového BMW X2 se dočkáte zcela jiného chování, než s jakým byla značka dosud především spojovaná. Tohle je smutné kino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 3 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před hodinouVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 2 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 3 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 4 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.16. 12:13 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan