Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak vypadá Škoda Octavia TDI se 735 000 km za 9 tisíc Kč? Jedna taková teď je na prodej
7.7.2021 | Petr Miler
První generace Octavie byla pro Škodu přelomovým modelem a musela ukázat, že opravdu vydrží. A nic ji neprověří tak dobře, jako statisíce najetých km. Tato po 735 000 km přinejmenším stále jezdí.
Historie české automobilky poznala v posledních pár dekádách hned několik zlomových momentů. Jedním z nich byl jistě příchod první novodobé generace modelu Octavia, který měl firmu vrátit na automobilovou mapu světa. Favorit byl na poměry „komunistických” aut dobrý a Felicia jeho možnosti posunula ještě dál, ani jeden z těchto vozů ale nemohl seriózně konkurovat tehdejším bestsellerům Volkswagenu, Fordu, Opelu, Renaultu a dalších renomovaných značek.
Octavie byla prvním modelem vyvinutým pod křídly koncernu VW kompletně od nuly a protože si i samo vedení mateřské firmy bylo vědomo jeho významu, „pustilo” Škodě tehdy tu nejlepší techniku, kterou měli Němci k dispozici. Že z toho nakonec byl úspěch, který rázem dovolil škodovce konkurovat prakticky kterékoli za zavedených značek, nemusíme opakovat. Nakonec, dnes už tu máme Octavii v její čtvrté generaci a pouze zatvrzelí odpírači čehokoli mladoboleslavského mohou říci, že nejde o produkt světové úrovně, před kterým delší tradice výše zmíněných nezmíněných značek prakticky nic neznamená.
Příběh první Octavie ale známe a dnes už 25letá „novinka” Škody dávno není hvězdou autosalonů s novými vozy. Ona už není ani hvězdou autobazarů, také v nich se stala popelkou, kterou lze pořídit za docela mrzké peníze. Co za ně můžete dostat? To nejlépe ukáže jeden extrémní případ z německého bazaru.
U prodejce v Erfurtu se totiž objevil exemplář první Octavie ve snad nejobvyklejší specifikaci s motorem 1,9 TDI o výkonu 66 kW, který s neskutečnými 735 736 najetými km. To je extrémní porce na jakékoli auto a ani u dnes už opravdu prověřené Octavie není ničím obvyklým. Auto stojí pouhých 350 euro, tedy asi 9 000 Kč, což mimořádnost této nabídky jen podtrhuje, neboť pojízdné škodovky tohoto typu obvykle tak málo nestojí, i když jsou jinak v bídné kondici. Jak takové auto vypadá? Přiložené fotky s informacemi od prodejce řeknou nejvíce.
Ačkoli jsme auto nemohli vidět na vlastní oči, dost nám připomíná Škodu Fabia s 1 267 000 km, o které jsme svého času řekli, že „je na maděru, ale jezdí”. S tímhle autem se jeho dosavadní majitelé očividně moc nemazlili a jasně znát je to snad z každého pohledu. Najít zvenčí neobouchaný či neorezlý kus karoserie je snad nemožné a klobouk je třeba smeknout snad jen nad tím, že auto vypadá zcela originálně. Jsou tu stále třeba i původní kryty kol, všechno. Auto vypadá totálně zhuntovaně, ale nikdo na něm zjevně nic neměnil - bohužel ani k lepšímu, ale ani k horšímu.
Uvnitř je to podobná písnička, jen s tím rozdílem, že tady už se leccos ladilo. Vidíme neoriginální rádio, rezidua přídavného příslušenství, chybějící výplň víka kufru... Dosavadní majitel navíc zjevně neznal slovo vysavač, natož pak hadr, vše vypadá velmi špinavě a zanedbaně. Mohlo by se tak zdát, že tohle auto je jen hromádka zdevastovaných dílů, jenže ono pořád jezdí.
Neděláme si iluze o tom, jakým způsobem, extrémní kilometráž byla přes veškerou péči hodně znát i na výše zmiňované Fabii, nicméně už fakt, že vůz byl schopen jezdit 735 tisíc km s přijatelnými servisními náklady (jinak by dávno skončil na vrakovišti ći ve šrotu) a i nyní je nabízen jako pojízdný, je svým způsobem fascinující. Znovu se tak ukazuje, jak dobře postavená auta první moderní škodovky byly - lidé z automobilky, kteří jejich časy pamatují, říkají, že to tak muselo být, už kvůli boji za za lepší image podceňované značky. A že nevěří, že současné typy vydrží tolik.
Uvidíme za 20, 25 let, Octavia I každopádně dokola potvrzuje, že ve zkoušce času obstála. Exemplářů s velmi vysokými nájezdy se vídá hodně, i mezi nimi je ale vůz s více jak 735 tisíci km a jakousi další životní perspektivou výjimečný.
Tohle auto je opravdu hodně opotřebované, hodně zanedbané a už i docela zrezlé. U po 735 tisících km ale pořád funguje a prodává se v pojízdném stavu za pár tisíc vlastně ve skoro originální kondici. Foto: Autowelt Erfurt, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva