Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jako z muzea: takhle krásné BMW 5 dnes můžete mít za cenu Rapidu
24.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Toto BMW za svůj patnáctiletý život ujelo jen desetinu toho, co za sebou má většina ostatních v inzerci. Je to adept na krásný a komfortní „daily”.
BMW řady 5 E39 je dodnes mnohými vnímáno jako ideál auta na každý den. Je prostorné, komfortní, ve většině verzí dostatečně silné a poskládané tak dobře, že když se o ně staráte, najede klidně milion kilometrů. A dnes už se dá pořídit za velmi zajímavé ceny, ovšem čím levnější, tím víc opotřebované, pochopitelně.
Dnes tu máme pravý opak takových nabídek. Kus, který od roku 2001, kdy byl prvně registrován, najel jen 27 788 kilometrů. Je k mání v přepočtu za 366 tisíc korun, takže díváte-li se třeba po Škodě Rapid, s podpisem bychom chvíli počkali. Nic proti Rapidu, ale tohle BMW je víc a skutečně jako nové.
Exteriér nemá škrábance, interiér také nenese výrazné známky používání. Lak je kompletně původní, vůz nikdy nebyl havarován a je k němu kompletní servisní historie, která ukazuje na prohlídky v intervalech cca 1 - 3 tisíce kilometrů. S výjimkou té v cca 15 tisících, která přišla po 6 000 km. Celou dobu měl vůz jednoho majitele a jsou na něm ještě původní pneumatiky Pirelli P6000, které by si už jistě zasloužily výměnu.
Ve výbavě je tu v podstatě všechno, na co si člověk může vzpomenout. Kožené sedačky s elektrickým ovládáním, pamětí a vyhříváním, třízónová klimatizace, rádio s měničem CD, tempomat, navigace, zkrátka v podstatě všechno, co mohl člověk od vyšší střední třídy na přelomu tisíciletí očekávat. USB porty tu nečekejte a navigace bude chtít nové DVD s mapami, ale to je tak všechno, co lze interiéru vytknout.
K nevýhodám může patřit, že je řada 5 E39 bez M paketu designově celkem zastaralá, nicméně jde aspoň o faceliftované provedení, které dodnes působí svěže - to před faceliftem už moc ne. Nudná kombinaci stříbrné karoserie a černého interiéru může být pro někoho výhodou a automatická převodovka též.
Pod kapotou se nedějí zázraky, ale řadový šestiválec tu je. Verze 525i měla 2,5litrový R6 a 192 koních, což je na tak velké auto spíše rozumné minimum. Nepleťte si ale tento motor s jeho pozdější verzí - tento je dost starý na to, aby nemusel plnit Euro 80, ale zároveň dost moderní na to, aby fungoval hodně dlouho. S hmotností 1 575 kg to není žádná pojízdná obezita a dynamické parametry - stovka za 8,9 sekundy a maximální rychlost 238 km/h - stěží urazí.
Máte-li zájem, a vůbec bychom se tomu nedivili, auto je na prodej zde.



























































































Tohle BMW 525i vypadá jako nové
Zdroj: Gielda Klasyków
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
