James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování

Televizní seriály se obvykle točí o tom, jak si auto někdo upravuje, nejznámější je jistě Pimp My Ride. James May začal točit o tom, jak auta „odupravuje”, pořadu říká Unpimp My ride.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování

25.3.2019 | Petr Prokopec

James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Televizní seriály se obvykle točí o tom, jak si auto někdo upravuje, nejznámější je jistě Pimp My Ride. James May začal točit o tom, jak auta „odupravuje”, pořadu říká Unpimp My ride.

Ferrari 308 získalo nesmrtelnou slávu hlavně díky televiznímu seriálu Magnum. Ten byl premiérově vysílán v letech 1980 až 1988, přičemž produkce pro každou sezónu použila zcela nové auto. Pokaždé se však jednalo o variantu GTS s odnímatelným střešním panelem. Italská automobilka toto provedení ukázala ve Frankfurtu v roce 1977, tedy dva roky po premiéře kupé GTB a jednou z hlavních událostí v tomto případě bohužel bylo zvýšení hmotnosti o podstatných 150 kilo.

Důvodem této transformace je skutečnost, že 308 GTB odhalené v roce 1975 bylo zpočátku vyráběno karosárnou Scaglietti se sklolaminátovou karoserií. Proto vážilo pouhých 1 050 kg, na což připadalo 255 koní produkovaných 2,9litrovým atmosférickým osmiválcem. Tato kombinace mu dodávala velice dobrou dynamikou, jež se v červnu 1977 s posunem hmotnosti na 1 200 kilogramů citelně zhoršila.

Právě jeden z prvních exemplářů s ocelovou karoserií si pořídil James May. Ten je velkým fanouškem italské značky, zároveň však patří mezi zapřísáhlé odpůrce jakýchkoliv úprav. A proto se rozhodl spustit opak i u nás vcelku populární show „Pimp My Ride”. V jejím centru je vždy nějaký vrak, který je přitažen k některému z amerických úpravců, jenž následně z nevzhledného vozu za pomoci nových kol, spoilerů a neonů vykřeše hvězdu jak z Rychle a zběsile.

Jamesův vůz má samozřejmě do vraku daleko, nicméně předchozí majitel v jeho případě učinil pár zásahů, které se neslučují s originálním stavem, a tak se Mayovi zdál být vhodným objektem pro jeho „Unpimp My Ride”. Kompletní výčet chyb nám sice populární novinář nepředstavil, nicméně v novém videu ihned začal s modifikacemi. Respektive s návratem vozu do stavu, v jakém opouštěl továrnu. Pokud však čekáte nějaký razantní zásah třeba pod kapotou, nejspíše budete zklamáni.

Ve dvouminutovém snímku nejde o nic jiného než o čepičky ventilků pneumatik. Předchozí majitel nejspíše původní ztratil, nebo mu je případně někdo odcizil. Na jejich místo tak zamířily modré čepičky z Hondy, což je dle Jamese poměrně běžné. Následuje tedy výměna, která v Mayově podání vypadá extra náročně. Dokonce natolik, že britská ikona si po úpravě jedné strany a tedy výměně dvou čepiček musí zapálit dýmku.

Je jasné, že vše je schválně přehnané. Nicméně možná až příliš, Jamesovu počinu dává palec dolů více lidí, než tomu bylo v předchozích případech. Stejně tak lze souhlasit s poměrně sarkastickou poznámkou, že čepičky od Hondy byly na celém voze tou nejspolehlivější součástkou. Na druhou stranu se ale nemůžeme dočkat dalšího dílu, i když bychom se přimlouvali za trochu výraznější zásahy.


James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 1 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 01James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 2 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 02James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 3 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 03James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 4 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 04James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 5 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 05James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 6 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 06James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 7 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 07James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 8 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 08
James May se rozhodl vrátit své Ferrari 308 GTB do původního stavu. Zatím toho ale příliš na práci neměl

Petr Prokopec