Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Japonská legenda v aukcích vyvažovaná zlatem předvedla maximálku na Autobahnu, to už se nevidí
6.5.2022 | Petr Miler
Tato auta už si většina lidí jen „suší” v garážích, zvlášť když jsou v takto pěkném, dokonale originálním stavu s nájezdem jen něco přes 60 tisíc kilometrů. V tomto případě ale zjevně majitel nemá problém svolit k pořádnému protažení pérek.
Dynamika aut se posouvá mílovými kroky vpřed. V roce 1988 platilo za nejrychlejší produkční auto světa Ferrari F40, které na stovku zrychlovalo za 4,7 sekundy a dosahovalo maximálky 321 km/h, tedy alespoň podle Ferrari. Maximální rychlost přes 300 km/h je úctyhodná i dnes, na první místo na stupních vítězů ale dnes dynamika F40 zdaleka nestačí. Prakticky stejnou akceleraci na stovku má dnes dieselové Audi S4 a o nejvyšší dosaženou maximálku se bojuje v oblasti rychlostí okolo 500 km/h.
Předvádět tedy dnes na Autobahnu dynamiku auta z hloubi 90. let minulého století zdánlivě nemá smysl, to by ale oním autem nesměla být Toyota Supra čtvrté generace. Dnes ikonický sporťák sice z výroby nabízel „jen” 280 koní a maximální rychlost 256 km/h, jeho motor 3,0 R6 turbo ale dovoloval výkon posouvat i na násobek tovární hodnoty bez zásadních konstrukčních změn. A co teprve s nimi.
Dnes se ale nepodíváme na zoubek další upravené Supře, ale naprosto kouzelně originálnímu stroji s nájezdem pouhých 60 tisíc kilometrů. Takové vozy lidé nezřídka jen opečovávají v garážích, neboť jejich ceny v aukcích šplhají do milionů korun. V tomto případě ale padl jeden z nich do rukou lidem z kanálu AutoTopNL na Youtube, kteří pravidelně předvádí dynamiku různých aut na neomezených úsecích německých dálnic. A udělali to i s touto Suprou.
Bohužel šlo o méně obdivovanou verzi s automatickou převodovkou, její představení je ale aspoň přes video o mnoho méně problematické, než by mnozí čekali. A dynamika pořád stojí za to, jakkoli stovka za nějakých 6,5 sekundy, dvoustovka kolem 20 sekund a maximálka lehce přes 250 km/h nemusí z dnešního pohledu ohromovat. Nesmíme ale zapomínat, že jsme v autě z roku 1994, brzy bude o 30 let víc.
Touto optikou je představení Supry docela fascinující, navíc je vidět, jak pohodové auto to v sériovém provedení je. Působí komfortně, tiše, legendární šestiválec 2JZ si v podstatě jen přede a projev výfuku nemá daleko k tomu, co uslyšíte od zádi moderní benzinové Octavie. Je to skutečně zajímavé právě tím, že před sebou máme vzácný tovární originál v jeho pohodovější, jaksi cestovnější verzi, podívejte se na to na videu níže.
Toyota Supra IV se přestala vyrábět v roce 1997, přesto dnes i ve zcela sériové podobě ve verzi s automatem dokáže na Autobahnu předvést zajímavé věci. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva