Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně
25.12.2021 | Petr Miler
Ferrari sedany zásadně nevyrábí a pokud se nějaké takové auto přece jen objeví, jde o unikát stvořený za výjimečných okolností. Tohle auto není Ferrari, jeho techniku ale má a nevzniklo v jediném exempláři.
Ferrari jsou výjimečná sportovní auta a takové vozy musí být nutně kupé nebo roadstery, nanejvýš kabriolety. Svět praktických automobilů s více dveřmi je jinde, nejednoho ale jistě napadne, že by jej šlo propojit s tím maranellským. Sama automobilka žádný sedan nikdy nenabídla a troufneme si říci, že ani nenabídne. Vzácnou výjimkou je unikát, který ale nelze označit za sériový model, čemuž odpovídá i cena za něj svého času požadovaná - 20 milionů korun.
Přesto existuje cesta, jak se k tak trochu sedanu Ferrari dostat. A není zdaleka tak drahá, třebaže za levnou ji neoznačíme. Slova „tak trochu” používáme proto, že nejde o Ferrari, pochopitelně, jde o vůz s technikou Ferrari. Nejedná se ale o žádnou domácí stavbu, kdy někdo vzal motor z havarovaného „férra” a implantoval jej pod kapotu třeba... Škody Octavia. Je to Lancia s tovární technikou.
Tato značka svého času vyráběla model Thema 8.32, vpravdě ujetý stroj, který měl za cíl konkurovat vozům jako je BMW M5. A Italy tehdy nenapadlo nic moudřejšího, než vzít Themu, motor V8 od Ferrari a obojí to spojit dohromady. Není to „něco jako”, tento vůz má skutečnou techniku Ferrari a otevřeně se tím chlubí.
Tohle auto vzniklo v 3 971 exemplářích, což není zase tak málo, většina ale byla používána jako... sedany. A navíc všechny vznikly na konci 80. let. Narazit tedy dnes na opravdu zachovalý kus v prodeji je rarita, hned dva mimořádné exempláře se ale nyní v nabídce objevily. Ukážeme vám hlavně ten první, černý vůz z roku 1987, který byl normálně používán, přesto má najeto jen 42 884 km. To je naprosto výjimečné a i když nevypadá jako z muzea, prodejce (mimochodem oficiální dealer Mercedesu, takže mu snad lze věřit) říká, že je v mimořádně dobrém technickém stavu. Navíc nestojí nějak absurdní peníze - 30 832 euro (tady někdo má smysl pro humor) je asi 770 tisíc Kč. Ne málo, ale ne zase tak moc na takovou vzácnost v takovém stavu.
Pokud by vám i necelých 43 tisíc km bylo moc, koupit se dá také zelený sedan s hnědou kůží z druhého zdrojového odkazu, který najel jen 11 500 km. Vypadá v některých ohledech skoro muzejně, ale také dekády stál na jednom místě a to nebude dobré auto na ježdění. Navíc stojí 47 tisíc euro, tedy asi 1,2 milionu Kč, to už je na jakoukoli Themu docela dost.
Tak či onak jsou to zajímavé a výjimečné stroje. Přiznejme, že zrychlení na stovku za 6,8 sekundy a maximální rychlost 240 km/h už nezní moc „ferraristicky” a dnes asi nikoho ze židle nezvedne. Zvuk by ale mohl a na rovinu - kdo jiný si s vámi bude moci tykat, až řeknete, že jezdíte sedanem s motorem Ferrari?














Tohle auto nyní může být vaše, Lancia Thema 8.32 s necelými 43 tisíci najetými km, zcela výjimečná věc. Foto: Bolidea Alessandria, publikováno se souhlasem
Zdroje: Mobile.de, Autoscout24
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před hodinou
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
