Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z největších propadáků moderní historie aut je nežádaný tak moc, že se i dnes levně prodává skoro nejetý
4.4.2022 | Petr Miler
Je třeba ocenit, že se jeho autoři pokusili dělat věci jinak, nelze ale zavírat oči před tím, že o výsledek skoro nikdo nestál. Skončil po pěti letech marných snah oslovit jakkoli větší množství lidí a dnes po něm zjevně není sháňka ani v bazarech.
Udělat něco „jinak” je jedním z osvědčených receptů na úspěch na trhu. Je to logické, neboť když ten či onen produkt ztvárníte po svém a trefíte se do vkusu zákazníků, získáte konkurenční výhodu už tím, že budete nabízet něco, co soupeři ještě léta nebudou moci. A i když vaši nabídku postupem času dorovnají, časový náskok vám dá šanci vytvořit si skupinu věrných kupců, které i v budoucnu oslovíte snáze. Běda vám však, když vkus zákazníků dalece minete.
Automobilky mohou vyprávět o obou případech. V tom prvním jde třeba o Škodu Octavia jako liftback nižší střední třídy. Škoda nebyla úplně první, kdo to udělal, zvolila ale tuto cestu brzy i správným způsobem a dodnes vlastně v tomto subsegmentu nemá vážného soupeře. O tom druhém může vyprávět třeba Peugeot a jeho marný pokus udělat něco nového ve třídě malých aut s modelem 1007.
Přišel v roce 2005 jen chvíli poté, co Francouzi začali všem svým modelům dopřávat obrovskou černou tlamy jako přední masku. Podle Peugeotu měl vůz redefinovat třídu malých aut jako neobvyklé městské MPV. Zní to trochu absurdně, ale model 1007 měl skutečně vyšší stavbu karoserie, vcelku variabilní interiér a hlavně jediný pár elektricky posuvných bočních dveří. Idea byla, že v těsných parkovištích nebudete potřebovat tolik místa k vystupování.
Že je 1007 do města, bylo znát i na základních tvarech vozu. Byl úzký a krátký a měl i malé převisy, ale byl skutečně vysoký a měl bohatě prosklenou kabinu - všimněte si například zatmavených okének za C-sloupky, které navazují na koncová světla. Uvnitř bylo místo pro dva dospělé vepředu a dvě děti vzadu, i zadní sedačky se daly posunovat a sklápět, abyste mohli ve voze převézt i více než jen běžný nákup z hypermarketu. Ve výbavě také byla například panoramatická střecha a interiér bylo možné ladit do různých barev.
„Tisícsedma” nabízela na svou kategorii i docela velké motory, například šestnáctiventilovou šestnáctistovku. A z elektrického nebo i dálkového otvírání a zavírání dveří se snažila dýchat trocha luxusu. Nakonec se však ukázalo, že neobvyklost celého auta nebylo cestou k prodejnímu úspěchu, ale spíše překážkou na cestě k němu. Zvlášť s designem, který byl sice od Pininfariny, ale za rámeček si jej dnes asi italské studio nedá.
Z auta se tak vyklubal zcela mimořádný prodejní propadák a podle neoficiálních informací jeden z vůbec nejvíce prodělečných automobilových projektů historie. Peugeot chtěl tento vůz prodávat po statisících za rok, nakonec jej ale nejvíce prodal 40 tisíc. A když se v roce 2009 teprve pátým rokem trápil na trhu, našel si v celé Evropě pouhých 5 672 kupců. To byla poslední kapka. Peugeotu nezbylo než toto trápení ukončit s vědomím, že „neprůkopnické” Škody Fabia se ten samý rok prodalo v Evropě přes 219 tisíc kusů.
Někdy se stane, že podobná auta ocení alespoň čas, že prostě jen předběhla dobu nebo se alespoň stihla zaháčkovat v myslích některých kupců tak moc, že se perou o omezené množství stále dostupných exemplářů v prodeji. Ani to ale není případ Peugeotu 1007. Důkazem budiž i kousek na fotkách níže, který se objevil v prodeji - pochází z roku 2007 a má dodnes najeto pouhých 17 tisíc kilometrů.
Téměř celý svůj život strávil v garáži a i když to nebyl žádný rodinný mazel (všimněte si třeba menšího poškození vzadu či poněkud neuklizeného interiéru), ani na chvíli nebudete pochybovat, že si toho na silnicích mnoho neužil. Zvenčí, uvnitř dokonce i zespod vypadá zánovně, má stále původní pneu, je to prostě skoro nové auto. A i když výbavová specifikace je průměrná, ta technická ne až tak - motor 1,6 se 110 koňmi v takovém autě, to dnes není k zahození.
Takové věci se nezřídka prodávají draho, alespoň relativně, ale 1007 se zjevně draho prodat nedá. S majitelem vozu jsme mluvili, pokoušel se jej chvíli udat za 5 500 Eur, tedy asi 134 tisíc Kč. To nám přijde jako střízlivá cena za zánovní ekvivalent aut, která dnes nekoupíte ani za 400 tisíc, úspěch to ale nepřineslo. Teď ho tedy nabídl znovu a zkouší jej prodat za 4 500 Eur, cca 109 tisíc Kč. To je - a to vážně nejsme fandové tohoto modelu - opravdu málo za vůz v takovém stavu, s takovou perspektivou dalšího provozu. Jestli jej prodá alespoň za tuto sumu, nevíme, už fakt, že jej marně nabízel za 134 tisíc, ale jen připomíná, jak obrovskou minelou tohle auto bylo. A že jí dodnes zjevně zůstává.













Peugeot 1007 byl možná zajímavý nápad, zákazníci se k němu ale otočili zády jako k málokterému jinému sériově vyráběnému autu. I takto pěkný, dodnes skoro nový kousek se nedá prodat ani za 134 tisíc Kč. Foto: M. Schaefer, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez před trojicí Italů včera 16:33
- Filip Salač přímo do Q2 včera 15:30
- David Almansa nejlepším v Moto3 včera 15:00
- Honda Fest 2025: z Frymburku až do Mariazell včera 13:15
- V Misanu začal nejrychleji Morbidelli včera 11:53
Nejnovější články
Dobrodruh objevil opuštěné dealerství Porsche, na vzácné sporťáky v něm už léta sedá prach
před 10 hodinamiJaguar a Land Rover už 10 dnů nevyrobily ani jedno auto, s prodeji to není o moc lepší
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraMercedes po třech letech popírání reality konečně uznal, že čtyřválcový C63 AMG je propadák, autu vymění motor
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.12. 21:43 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB