Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediný dieselový kombík Maserati svého druhu je k mání, jde o splněný sen Čechů
8.4.2020 | Mirek Mazal
Maserati běžně kombíky nenabízí, to ale ještě neznamená, že si velký kombík s trojzubcem ve znaku nemůžete koupit, dokonce s naftovým motorem pod kapotou. Tento k mání je.
Maserati Quattroporte vždy působilo jako elegantní doplněk pro náročné majitele obleků šitých na míru. Poslední generace se vyrábí od roku 2012, proto nepatří mezi výkvěty technologických inovací. Vevnitř už to začíná být hodně patrné, ale vnější vzhled pořád umí zaujmout - ti odvážnější označují Quattroporte i dnes za nejkrásnější luxusní sedan světa.
Takové auto umí ohromit, ale ne prakticky uvažující jedince, kteří touží po stylu. Podobným lidem sice bude vyhovovat italský design a image vozu prestižní značky, ale jak do sedanu naskládáte rodinu i s bagáží na celý víkend? A co ten benzinový osmiválec pod kapotou coby vítaný sponzor čerpacích stanic? Zdá se to být neřešitelným rébusem, na každou otázku se ale nakonec najde odpověď.
Postarala se o ni karosárna Carrozzeria Touring, která vzala líbivě tvarovaný sedan, aby vytvořila jedinečnou verzi kombi, nebo spíše Shooting Brake, která musí vzít u srdce každého Čecha s rodinou, pro kterého „styl” není sprosté slovo. I pro takové spolek odvážných návrhářů již dříve vyrobil prodloužené varianty předchozí generace Quattroporte, ale kufr maskovaný svažující se linií střechy je v případě poslední generace unikátem.
Jeho tvůrci déle jak rok řezali, svařovali, odměřovali, improvizovali, aby výsledek navazoval na originální styl zakulacených tvarů se sportovním nádechem. Autoři byli nuceni radikálně zasáhnout do konstrukce vozu odstraněním velké části střechy. Později přimontovali nové nosné části, které mohly nést díly zvětšeného zavazadelníku včetně bočních oken.
Na základě počítačových návrhů se podařilo vymodelovat vytoužené zkosení boční linky směřované k zadním světlometům. Nejtěžší část projektu se týkala elektrického zapojení všech konektorů. Praktická úprava samozřejmě zahrnuje dálkově ovládané sklopení pátých dveří.
Provedení všech úprav trvalo zhruba 1 500 hodin čistého času. Výsledek zpracováním odpovídá standardům samotné automobilky, která nikdy nic podobného nevyrobila. Prototyp dostal ocelový lak Gunmetal Grey, černá dvacetipalcová kola Mercurio a čtveřici leštěných koncovek výfuku podle klasické verze. Interiéru vévodí temný kožený interiér doplněný černou dýhou. Před řidičem vynikají jen chromové lemy budíků rychloměru a otáčkoměru.
Auto bylo dokončeno a registrováno v roce 2016 a od svých prvních dnů najelo jen 14 024 kilometrů. Pod kapotou nikdo neúřadoval, proto zůstalo osazení třílitrovým vidlicovým šestiválcem produkujícím 202 kW (275 koní) a 600 Nm. Současný majitel jej nabízí k prodeji, o ceně ale zájemce zpraví jen na vyžádání přes britského prodejce.


















Maserati Quattroporte Shooting Brake je jediné svého druhu. Dokáže přepravit pět dospělých s jejich zavazadly pod rouškou italské elegance, za klapotu naftového motoru
Zdroj: Classic Driver přes The Drive
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
před 2 hodinami - Snahy Němců prodávat auta formou předplatného končí jako totální propadák
před 4 hodinami - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 5 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 7 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 8 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 10 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 11 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
dnes - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
dnes - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
dnes
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 22:31 - honziss
- Zabavne kabrio kolem 300tis 22:14 - Jenyk
- BMW Divize 19:46 - Brus
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss