Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit

Pamatujeme časy, kdy jich po silnicích jezdila spousta, dnes jsou skoro neexistující věcí. Ještě větší raritou jsou ale zachovalé kousky v prodeji. Tento je tím jasně nejlepším, který můžete mít, zájem o něj je ale evidentně nulový. Majitel to řeší svérázným způsobem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit

27.2.2023 | Petr Miler

Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit

/

Foto: Usta-Automobile, publikováno se souhlasem

Pamatujeme časy, kdy jich po silnicích jezdila spousta, dnes jsou skoro neexistující věcí. Ještě větší raritou jsou ale zachovalé kousky v prodeji. Tento je tím jasně nejlepším, který můžete mít, zájem o něj je ale evidentně nulový. Majitel to řeší svérázným způsobem.

Pokud Opel Calibra patří k vašim oblíbeným autům, patrně vám neuniklo, že sehnat dnes kousek v sériovém stavu, s původními koly, zachovalým interiérem a s karoserií, která nemá na sobě víc rzi než původního laku, je skoro neřešitelný úkol. Ostatně, kdysi jsme na něj vzpomínali článkem šampion v aerodynamice byl sexy, bohužel rezl, který už svým nadpisem říkal vše.

Občas se tedy v prodeji objeví kusy jak z muzea, takové ale dnes stojí klidně k 1 milionu Kč, a to je už je moc peněz pro jakéhokoli obyčejného člověka. Ptáte se, jestli takové kusy někdo za požadované ceny kupuje? To je otázka, patálie s prodejem Calibry na fotkách níže ale ukazují, že ani exempláře ve stavu blízkém dokonalosti není lehké prodat ani za mnohem příznivější sumy.

Pravda, tohle auto není Calibra Turbo, není to šestiválec a není to ani čtyřkolka. Ale její nájezd má blízko k nulovému a stav auta je zjevně vynikající. Pod kapotou je základní dvoulitrový čtyřválec, který posílá svých 115 koní na přední kola, ale aspoň je to manuál - automatická převodovka by auto po technické stránce zabíjela zcela. Řidičské auto to přesto není, krásný youngtimer v černé metalíze ale ano.

Do Německa, kde je nabízen k prodej, byl tento dodán jako nový v roce 1991. Koupila si jej starší dáma, která si jej nechala až do konce milénia, kdy mělo pořád najeto méně než 10 tisíc km. Teprve pak jej uzmul současný majitel, sběratel, který s ním ale také pořádně nejezdil - koupil si jej do své četnější sbírky, do roku 2005 posunul odometr k 12 266 km a dnes má vůz najeto 20 700 km.

Podle prodávajícího nese minimální známky používání a je to na něm i vidět. Při pohledu na detaily byste mu nehádali ani oněch 20 tisíc km, vše je prakticky netknuté. Inu, 32 let garážování s velmi mírným ježděním udělalo své, to je s ohledem na zachování vozu ve stavu 1A skoro ideální způsob nakládání.

Podstatné ale nakonec je, že tohle auto se majitel pokouší prodat už rok. A dodnes nebyl úspěšný. Původně za něj chtěl 12 900 Eur, tedy asi 305 tisíc Kč, což sice obecně vzato malá suma, na tak krásnou Calibru je to ale byla rozumná částka. Přesto se auto neprodalo. Nyní, o rok později, je k dispozici pořád, čekat slevu by ale bylo nemístné - k dispozici je naopak za 14 900 Eur, tedy 352 tisíc Kč. S prodávajícím, který není současně majitelem, jsme hovořili, vlastník prý sází na to, že příliš nízká cena byla podezřelá. A ta vyšší zabere. No nevíme, ale kdybyste náhodou po tomto autě zatoužili, je to pořád zajímavá nabídka - Calibry skoro jistě jen porostou na ceně, je to dnes téměř vyhynulý druh.


Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 1 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 01Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 2 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 02Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 3 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 03Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 4 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 04Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 5 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 05Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 6 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 06Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 7 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 07Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 8 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 08Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 9 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 09Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 10 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 10Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 11 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 11Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 12 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 12Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit - 13 - Opel Calibra 20i 1991 nejeta prodej 13
Nejsme v roce 1991, takhle krásná Calibra se prodává v roce 2023. Zájemci se o ni ale neperou, majitel zkouší zájem vybudit zvýšením ceny. Přejeme hodně zdaru. Foto: Usta-Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.