Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Audi RS6 prince Harryho, i tím dokázal, že je svůj. S ohledem na jeho minulost stojí pakatel
17.11.2023 | Petr Miler
Stačilo málo a princ Harry už nemusel být princ. Nakonec jen žije mimo prostředí královské rodiny, ani jeho dřívější chování ale nebylo tak úplně obvyklé, a tak neměl ani úplně obvyklé auto. Dnes si jej můžete po dalším majiteli koupit až překvapivě levně.
Jeho královská Výsost vévoda ze Sussexu, muž jinak známý jako princ Harry, v posledních letech proslul spíše svými osobními skandály. Čistě za sebe řeknu, že jako konzervativnímu člověku mi chování Harryho a jeho manželky přijde dalece nehodné jeho postavení a někdejší dokument Netflixu o patálií obou s královskou rodinou, za který si nechali patřičně zaplatit, jsem ani nebyl schopen dokoukat do konce.
To samo o sobě ale neznamená, že jeho svéhlavost má jen špatné stránky. I v případě volby aut zůstával svého času svůj a vyhnul se čemukoli obvyklému. V případě vysoce postaveného člena královské rodiny by člověk automaticky čekal něco jako Jaguar, Bentley nebo Rolls-Royce, jenže Harry v roce 2017 sáhl po Audi RS6 Avant. Britský šlechtic v německém autě, navíc takovém? To je skoro skandální. Už o rok později se ale vnuk dnes už zesnulé královny Alžběty II. a pochopitelně syn krále Charlese II. (nevíte, proč se u nás z prince Charlese stal najednou král Karel?) supervýkonného rodinného kombíku zbavil. Prý nebylo vhodné, aby se po svatbě s americkou herečkou ve své nové a tehdy viditelnější roli v rámci královské rodiny ukazoval.
To už je dnes minulost, Harry žije za oceánem, do Británie jezdí jenom na pohřby a pokud byl v poslední době někde viděn, bylo to na závodech Formule 1. RS6 ale tehdy skutečně prodal, přesto ji teď dává k dispozici člověk, který vůz onoho času koupil. A auto to není o nic méně zajímavé než tehdy.
Tahle generace RS6 byla vždy sympatická svou kombinací nenápadnosti a siláckosti v jednom balení. Harry navíc sáhl po nenápadném šedém provedení se stříbrnými koly s podobně nevýrazným tmavým interiérem. Vybral si základní provedení s osmiválcem o 560 koních výkonu a 700 Nm točivého momentu, přesto ve výbavě zaškrtl i tzv. Dynamic Package. Ten umocňuje už tak mimořádné dynamické vlastnosti a mj. posunul maximální rychlost tohoto kombíku na 280 km/h. Kontakt se silnicí pak zajišťují příplatkové adaptivní tlumiče a raketa typu domov-chalupa je vůbec obohacena o dost příplatkových prvků.
Auto má dnes najeto už 109 tisíc km, jeho stav se ale zdá být pořád prvotřídní, i když Harry s ním svého času najel jen 7 184 kilometrů. Tušíme, že jako vojenský pilot jeden z nejrychlejších kombíků vůbec ovládal s nadhledem a jeho jméno z historie auta nikdy nezmizí. Je to zkrátka zajímavý vůz se zajímavou historií v zajímavém stavu, přesto stojí zajímavé peníze. Kočár s vůní modré krve a čtyřmi kruhy na přídi dnes na rovných 42 000 liber, tedy ani ne 1,2 milionu Kč.
To je skoro pakatel, je to v podstatě obvyklá britská suma potřebná na RS6 podobného stáří a kilometráže, na poměry kontinentální Evropy je to dokonce ještě méně. I z toho je patrné, že mnoho Britů nad Harrym zlomilo hůl, jinak by jeho jméno v techničáku znamenalo víc. Ale pokud patříte mezi fanoušky tohoto zrzavého fousáče, může vám jeho někdejší silniční střela říkat pane relativně snadno.












Princ Harry pustil své Audi RS6 už v roce 2018, dnes je znovu na prodej. Najelo toho dost, vypadá ale velmi fit a stojí na svou minulost dost málo. Foto: Paul M., publikováno se souhlasem
Zdroj: AUDI A6 (C7) RS6 AVANT TFSI V8 QUATTRO 2017@Pistonheads
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 6 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva