Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu
13.1.2021 | Petr Prokopec
Svého času to byl jeden z absolutních vrcholů evoluce atmosféricky plněných motorů, koho by ale tehdy napadlo, že jej nebude následovat žádný další? Nic jako Hondu S2000 už dnes nekoupíte, přímo S2000 ale lze pořád mít jako novou.
Honda S2000 je dnes automobilovou legendou, zejména pak její první série zvaná AP1 z let 1999 až 2003. O pohon tohoto stroje se staral atmosférický dvoulitr, který produkoval 240 koní, tehdy jeden z nejvyšších litrových výkonů vůbec. Rovnat se mu v tomto ohledu nemohlo ani Ferrari 360 Modena a šlo tehdy skutečně o jeden z vrcholů evoluce atmosféricky plněných motorů. Nadšenci, kteří byli u vytržení z toho, když motor ve zhruba šesti tisících otáčkách přepnul na ostrou vačku, jistě čekali další vývoj tímto směrem. Ten ale nikdy nepřišel.
V roce 2004 Honda nabídla druhou sérii AP2, která měla vylepšený podvozek a v motorovém prostoru nabízela 2,2litrový čtyřválec. A přestože s vyšším objemem dorazil také vyšší točivý moment, výkon zůstal na 240 koních. Kromě toho došlo také na snížení maximálních otáček z 9 000 na 8 200, pořád ale šlo o vůz, se kterým jste se z projížděk vraceli propocení až na kost, ovšem s obrovským úsměvem na tváři. Pak už přišla jen doba přeplňování, které se nevyhnul téměř nikdo a z hrstky výjimečných nepřeplňovaných motorů, které zbyly na trhu sportovních modelů, není točivým dvoulitrovým čtyřválcem vybaven jediný.
Když tohle auto v roce 2009 opouštělo trh, rozloučilo se tzv. Ultimate Edition, závěrečnou edicí tisíce vyrobených aut. Tušíme, že většina z nich buď jezdila, nebo jsou nedobytně zavřeny ve sbírkách těch, kteří tušili, že jde o symbol konce jedné éry, výjimky se ale najdou. Tedy přinejmenším jedna se najde - exemplář Hondy S2000 ze série AP2 v provedení Ultimate Edition je nyní prodáván ve výjimečném stavu.
Jde o dodnes prakticky zánovní, které až v dubnu 2010 zaregistroval jeho první majitel ve Švýcarsku. Více jej ale garážoval než cokoli jiného, neboť vypadá opravdu netknutě a na tachometru má pouhých 22 tisíc km. Pořádného ježdění si tedy zjevně dodnes neužil, vzhledem k charakteru jeho motoru je možné jej považovat za nedávno zajetý.
Očekávat lze tedy pouze špičkový stav, stejně jako pořádný kus výjimečnosti - jak jsme již zmínili, jde o jedno z tisícovky existujících aut, z nichž toto má pořadové číslo 121.Proč jej majitel prodává, není zřejmé, ale to nás nemusí trápit. Otázkou nicméně je, zda mu nový majitel konečně pořádně ukáže svět. Pravděpodobné to ale moc není - díky nízkému nájezdu a limitované výrobě je tato Honda S2000 určena spíše k tomu, aby byla chloubou nějaké sbírky, než aby najížděla další kilometry.
Pokud byste to chtěli změnit, máte možnost, stačí „drobnost” - vzít 45 900 Eur, tedy asi 1,2 milionu Kč, a zajet si pro něj do Curychu přímo k jeho majiteli. Bude jistě jen rád, když vůz prodá někomu, kdo s ním bude jezdit.












V prodeji se objevila Honda S2000 Ultimate Edition, která je dokonalým strojem času. Má téměř přesně dobové katalogové provedení, nakonec i ona stojí ve Švýcarsku, kde svého času vznikly prezentační fotografie. Jen místo čísla 1 má číslo 121. Ilustrační foto: Honda
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB