Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je splněný sen Čechů, sotva využitý luxusní výkonný kombík Mercedesu s překvapením v kufru
9.9.2024 | Petr Miler
Češi jsou zvláštní sorta zákazníků. Nechtějí vypadat, jako že na něco nemají, současně ale ví, že na to nemají, a tak touží po co nejnoblesněji vypadajících věcech, které ale nestojí tolik a nezruinují je používáním. Tento kombík zaškrtává všechna políčka.
Kombík v jakékoli podobě je u nás pořád horkým zbožím. Když půjde o kombi s obrovským zavazadelníkem, je to jistě další plus. A výkon nebo luxus k tomu? Koho to by to urazilo? Taková auta pořád existují, i dnes si zejména u německých automobilek můžete poručit osmiválcový kombík vyšší střední třídy s téměř libovolnou představitelnou výbavou. Problém je, že taková auta stojí miliony. Mnoho milionů. A provozovat je bude ještě další miliony stát.
O splněném snu Čechů tedy nemůže být řeč v žádném případě, provozně drahé auto za miliony něčím takovým prostě není. Přesto dnes před sebou máme auto, které spojuje nejen všechny zmíněné vlastnosti, ale ještě ke všemu nestojí víc než obyčejná škodovka, nemá za sebou ani moc pestrou historii a provozně bude drahé jako normální dieselový kombík, tedy aspoň podle majitele.
Nesmysl? Kdepak, to auto si říká Mercedes-Benz E 550 T-Modell, u nás Kombi. Jde o vůz generace W212, tedy přesněji S212, protože kombíky si říkají právě takto. Mohutný stěhovák pojme neskutečných 694 litrů nákladu, po sklopení sedadel dokonce 1 950 litrů. Půl bytu převeze rychlostí až 250 km/h, z místa na 100 km/h vypálí prázdný za 5,2 sekundy díky ještě atmosféricky plněnému osmiválci 5,5 s výkonem 387 koní a točivým momentem 530 Nm.
Dostatek místa pro zavazadla autu neubral nic na jeho pověstném luxusu a velkorysý prostor zůstal i posádce. Zní to všechno skvěle, ale kde je ten levný provoz? Však průměrná spotřeba tohoto auta je už podle technických parametrů až 13,1 litru benzinu na 100 km v kombinaci. To tajemství se skrývá v kufru, kde pod podlahou najdete v autech této úrovně něco hodně neobvyklého - druhou nádrž. Ano, potenciální problém se spotřebou benzinu vyřešil majitel tohoto auta instalací pohonu na LPG od firmy Prins s dodatečnou plynovou nádrží na 100 litrů.
Díky plynu opadla starost o vysokou spotřebu, palivo rázem stojí přibližně polovinu a majitel říká, že i když má pod palcem rychlý luxusní osmiválcový kombík, jezdí s ním za cenu mnohem obyčejnějších dieselových verzí. Z ojetého E 550 T se tak stal skoro dokonalý aspirant na rodinný vůz sportovně zaměřeného otce s relativně omezeným rozpočtem, který by kupce neměl zruinovat už proto, že auto je značně nevyužité. Sice má už 14 let na krku, mělo ale jen dva majitele (prvního z Japonska, proto označení 550 - u nás si tato verze říkala 500), kteří s ním najeli necelých 100 tisíc km. Na auto tohoto kalibru je to dobré zajetí, víc nic.
Ani pořizovací cena navíc není vražedná, třebaže není ani vysloveně nízká - 25 900 Eur znamená necelých 650 tisíc Kč. Ale to je dnes cena obyčejné Octavie, tady máte auto úplně jiného kalibru. Navíc opravdu zachovalé a pravidelnými servisy od chvíle dodání do Japonska až do posledních let provozu v Německu.
Kondice auta je nakonec patrná i z fotek. Černá metalíza si udržuje svou hloubku, kožený interiér nezaostává za velmi dobrým stavem exteriéru, kožené sedačky nejsou prosezené ani odřené, sportovní volant s pádly pod volantem jeví sotva nějaké známky opotřebení. Všechna místa k sezení jsou bez většího poškození. Štědrou základní konfiguraci obohacuje i pár příplatků, tohle auto muselo jako nové stát miliony. A teď je ještě výjimečnější, než kdysi bývalo nové, ostatně přidání možnosti spalovat plyn stálo samo o sobě majitele skoro 90 tisíc Kč...














Opravdu hezký, velmi zachovalý Mercedes-Benz E 550 T na plyn za zlomek původní ceny stojí za hřích, taková auta se v prodeji nevídají. Foto: Joachim Märte, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mercedes-Benz E 500/550 T V8 AMG LPG Prins TOP!@Mobile.de
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 6 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 43 minutamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 2 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 3 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 5 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch