Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct?
13.10.2024 | Petr Miler
Zveme vás na výlet zpět v čase do dob, kdy se Škoda pořád pokoušela prosadit i za pomoci spojení kdysi úplně vlastní a Volkswagenem dodané techniky. Podobné vrcholné Felicie se v tomto stavu dávno nevidí.
Když v roce 1994 nahradila stárnoucí Favorit nová Felicia, spousta lidí byla k novince poněkud skeptická. Kvůli podobnému krabicoidnímu vzhledu se tehdy svěžímu modelu říkalo „ocucaný Favorit”, což je označení, které nemá zase tak daleko k pravdě. Felicia je v podstatě velkým faceliftem Favoritu, to ale neznamená, že by to bylo špatné auto. Podle některých to byla vlastně poslední pravověrná škodovka - ne až tak velká, přesto hodně prostorná, relativně levná, snadno opravitelná i svépomocí.
Také proto má tento vůz dodnes své příznivce, kteří by mohli zatoužit vrátit se do časů, kdy jej pořád bylo možné koupit jako nové. Za normálních okolností je to iluze, Felicie se jako nová už 23 let nevyrábí. Nyní je ale v prodeji objevil vůz, který je dodnes pramálo využitý a koupit se dá. Je to král garáží svého druhu, neboť prodaný byl jako nový v Německu až v roce 2000, tedy na samém sklonku své éry. Tam jej navíc po celých 24 let vlastnili pouze dva lidé, a protože svou Felicii víc garážovali než cokoli jiného, nakroutil s ní pouhých 34 728 km. To je i na Felicii skoro nic, ani ne 1 500 km za rok.
Vůz vznikl v samotném závěru výroby „feldy” v momentě, kdy už z výrobních linek v Mladé Boleslavi sjížděla nejen první novodobá Octavia, ale dokonce i jakýsi nástupce v podobě Fabie. Auto vypadá opravdu zachovale a prodávající říká, že je v dokonalém stavu bez jakýchkoli podstatných známek používání. A mělo absolvovat všechny servisní prohlídky, tedy ty časové, pochopitelně.
Skoro není poznat, že se nedíváme na nový vůz, bude stačit ho řádně vyčistit a od „modelek” z katalogových fotek bude skoro k nerozeznání. Nikde tedy nenajdete žádnou rez, která byla pro Felicie z dřívějších let typická. Nakonec jde o auto z poslední fáze výroby, kdy většina známých neduhů byla dávno vychytána.
Není to navíc tuctová specifikace, jde o vyšší provedení GLX s nejlepším motorem 1,6 MPI s 75 koňmi, tedy klasickou německou šestnáctistovkou. Svého času to nebylo úplně líné auto a výbava... je aspoň nenulová. Za podobné skvosty majitelé nezřídka chtějí statisíce, tohle je ale docela výhodný kousek. Váš může být 3 500 Eur, tedy asi 88 tisíc Kč přímo od německého majitele, se kterým se dá o autě rozumně hovořit - na prodej nespěchá, ale domluva i na ceně by s ním byla.
Na první a poslední moderní Felicii jsou to samozřejmě velké peníze, ale na takovou výjimečnost to nezní špatně. Matador druhé poloviny devadesátek se může za méně než 100 tisíc stát nejen součástí sbírky nějakého fandy, ale posloužit i pro to, pro co byl původně určen - tedy levně sloužit k převážně příměstským přesunům, to nepochybně zvládne i teď.
















Škodu Felicia 1,6 GLX lze pořád koupit jako zánovní auto, však se na ni podívejte. A je k mání za docela rozumné peníze. Foto: Mamado, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Felicia 1.6 GLX Limousine GLX@Mobile.de
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před hodinouHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 3 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle