Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je jedna z posledních vyrobených Škod 120, dneška se dožila ve stavu nového auta
2.3.2022 | Petr Miler
Dekády v garáži, to je ve stručnosti osud tohoto auta, jehož příběh se začal psát až v době, kdy se v tehdejší ČSSR začalo cinkat klíči. Kdo má zálusk na opravdu vzácnou stodvacítku v opravdu dobrém stavu, tohle je šance.
Existuje několik aut, která se stala v dobrém i zlém symboly někdejšího socialistického bloku. V našich končinách jím byla především Škoda 120, nejobvyklejší typ modelu 742, který - ač byl jen jedním z typů - jí vlastně dal jméno. Jezdit stodvacítkou byla svého času norma, ne však proto, že by takové auto všichni chtěli, ale protože si většina lidí jiné nemohla koupit. Pokud si tedy mohli koupit vůbec nějaké.
O dominantní početní zastoupení verze 120 s motorem 1,2 (přesně měl objem 1,174 litru) o výkonu 38,3 kW se postarala nejen relativní dostupnost, ale také fakt, že se jako jediná vyráběla od samého počátku výroby modelu 742 až do jejího úplného konce. Tohle auto vznikalo mezi léty 1976 a 1990, kdy bylo vyrobeno 1 068 189 exemplářů (taková Škoda 130 je s 49 749 vyrobenými vozy vedle toho v podstatě rarita) a dnes před sebou máme jeden z kousků, které příběh stodvacítky uzavíraly.
Ačkoli mnozí žijí v tom, že Škoda 120 žila tak nanejvýš do poloviny 80. let, realita je jiná, poslední vyrobené vozy vznikly až v roce 1990, tedy dávno po začátku výroby Favoritu. Šlo už jen o dvě auta, a je tedy velmi nepravděpodobné, že by před námi stál jeden z nich (přesné pořadí vozu od posledního vyrobeného se snažíme zjistit), exemplář vyrobený nejpozději v roce 1989 před námi ale stojí zcela jistě.
Byl vyvezen do Německa, kde si jej první majitel koupil až v dubnu 1990. A moc za uši mu nedal, s touhle šedomodrou krasavicí jezdil jen velmi zřídka a většinu času ji garážoval. Okolo přelomu milénia ji odstavil do garáže, ve které zůstala dodnes i s pneumatikami Barum OR34. Před sebou tak máme skutečně vzácný kus jinak tuctového vozu ve zcela výjimečném stavu.
Není úplně nejetý, 30 579 km na tachometru ale za 32 let na světě nestojí za řeč. Stav odpovídá - i když je zcela původní, na autě není patrné téměř žádné opotřebení a vypadá, jako by z výrobní linky sjelo spíše před 2 roky. Majitel říká, že jej netrápí koroze a technicky je tak fit, že s ním můžete rovnou odjet. Na zmíněných pneumatikách to může být svérázná jízda, ale to už je jiný příběh.
Je to zkrátka atraktivní nabídka, atraktivitu ceny 7 990 Eur zvažte sami. Při současném „válečném” kursu je to přes 203 tisíc korun, což opravdu není málo na relativně primitivní auto, kterého svého času všude jezdily mraky. Narazit dnes na takový kousek je ale obtížné a když se to povede, statisíce stojí docela obvykle. Tento je pozoruhodný zejména tím, že nebyl ani den v provozu v době, kdy v českých zemích ještě vládl komunisté.















Toto je jedna z posledních vyrobených a přihlášených Škod 120, v Německu jezdila až od dubna 1990. A vlastně ani moc nejezdila, dnes je na prodej ve stavu 1A s 30 tisíci km na tachometru. Foto: F. Ebert, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole Manzi, 20. Vostatek včera 19:28
- Superbiky v Doningtonu včera 17:22
- Fabio Di Giannantonio nejrychlejším v pátek včera 16:24
- Vietti Top, 7. Salač včera 16:17
- David Muňoz první v Moto3 včera 16:13
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 5 hodinamiHyundai zaměstnává v Evropě slušné mimoně. Tento říká, že manuály „nikdo nechce” a spalovací sporťáky jsou vedle elektromobilů „zklamání”
včeraRenault udělal z Dacie další vlastní model. Stvořil tak hezčí, výkonnější a vybavenější auto, které bude pořád levné
včeraTo už dnes ani prestižní evropské automobilky neumí nabídnout lákavé auto? Na novinkách devastují vše, včetně designu
včeraChorvatský poník pro jeden trik stanovil hromadu světových rychlostních rekordů, všechny jsou na jedno brdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva