Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je jedna z posledních zachovalých Škod Fabia RS TDI, dieselová legenda dnes nedává plechy lacino
10.1.2024 | Petr Miler
Může to znít neuvěřitelně, ale tohle kdysi docela mohutně rozšířené auto je dnes v prodeji raritou prakticky v jakémkoli stavu, natož pak v podobném tomuto. Vůz po teprve druhém majiteli s nájezdem v řádu desítek tisíc km je napříč Evropou unikát.
Když jsme před necelými třemi roky přemítali nad tím, zda má smysl koupit ojetou původní Fabii RS, když její ceny konečně klesly, ani jsme netušili, že jde o vzácný moment, kdy lze ještě vybírat z různě ojetých exemplářů za ještě nějak přijatelné peníze. Od té doby z trhu Fabie RS TDI prakticky úplně zmizely - některé byly „dojety”, jiné nabourány a ta hrstka zbývajících kusů obnáší pár extrémně ojetých vozů a sem tam méně jetý vůz za neskromnou cenu.
Nepřeháníme ani trochu, v tuto chvíli vidíme na různých inzertních portálech v Evropě pouhých 5 dostupných aut, což je z milionů nabídek na trhu až neuvěřitelně málo. Jen dvě auta mají navíc najeto pod 250 tisíc km a mezi touto dvojkou doslova září vůz, který vidíte na fotkách níže. Vymyká se všemu, co poslední dobou mezi prvními Fabiemi RS bývá k mání.
Nabízen je z rukou teprve druhého soukromého majitele dealerem z Německa. A byť není ve stavu vysloveně 1A, nad jeho kondicí budou muset uznale kývnout i ti, kterým spojení „Škoda Fabia RS” moc neříká. Tento černý kousek sice sjel z výrobní linky v roce 2004, od té doby ale najel jen 75 tisíc kilometrů. Ani ne čtyřtisícová porce kilometrů připadající na každý rok v provozu je na dieselové RS mimořádně malá a je vidět na stavu všeho, co máme před očima. Auto uniklo většině obvyklých, nutno dodat laciných úprav a jindy vysleplá světla, zoxidovaná koncovka výfuků či jiné typické neduhy v tomto případě nejsou patrné.
Ani na fotkách interiéru není vidět výraznější opotřebení. Po otevření dveří jsou vidět i stále velmi zachovalé sedačky stvořené specificky pro tuto verzi, jejichž výraznější boční vedení jindy dostává na frak. Vůz pár drobným vizuálním (odstranění zadního stěrače, lakovaný kryt motoru apod.), výbavovým (neoriginální autorádio) i technickým úpravám (motor má zvýšený výkon na 155 koní) nakonec neušel, po 20 letech ale nemůžete očekávat kompletně původní auto. Vybírat si opravdu už není z čeho, alternativy jsou jen podstatně horší.
Z výroby dostala tato Fabie RS pod kapotu samozřejmě naftový čtyřválec 1,9 TDI s 96 kW (130 koní) a 310 Nm, který se zde dočkal zmíněného mírného zvýšení výkonu. Očekávat tak lze o něco lepší než tovární technické parametry (stovka za 9,6 s, maximálka 204 km/h), které ve spojení se spotřebou 5,6 litru nafty na 100 km svého času stačily na statut legendy. Ty doby pamatuji, jako mladému „petrolheadovi” mi přišla Fabia RS TDI spíš k smíchu, s odstupem času ale musím uznat, že své kouzlo prostě měla.
A má ho dodnes, cestou k laciné ojetině ale prostě není. Kkaždá legrace něco stojí a tahle vyjde docela draho - 8 999 Eur znamená asi 222 000 Kč, což je na brzy 20 let starou Fabii soda. Je to ale skutečně možná poslední málo jeté eReSo s motorem TDI v prodeji - takto zachovalé kusy se v nabídce opravdu už nevídají.


















Původní Fabia RS ještě s motorem TDI je dnes i v podobném stavu naprostou raritou. Tato je k mání v Německu teprve od druhého majitele, v prodeji je to dnes unikát. Foto: Autohaus Kemper und Auto Studio, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohaus Kemper und Auto Studio@Mobile.de
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
před 11 hodinamiNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva