Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je krásná, nejetá Škoda 120L po prvním majiteli. Jedna z posledních 10 takových vypadá jako včera vyrobená
8.12.2022 | Petr Miler
Není to tak dávno, co by si mnozí o tohle auto neopřeli ani svoje drahé kolo - po silnicích jich jezdily mraky a v bazaru jste si mohli vybírat s 20 tisíci korunami v kapse. Dnes jsou krásné kusy raritou a toto je skutečně vzácný, možná vůbec nejzachovalejší exemplář s pravostranným řízením.
Jeden milion sedmdesát tisíc šest set devadesát tři. To není počet hlasů potřebných pro vítězství v nadcházejících prezidentských volbách, ale počet Škod 120, které tehdejší Automobilové závody, národní podnik vyrobily mezi léty 1976 a 1990 pro celý svět. Od chvíle, kdy ta poslední sjela z výrobních linek mladoboleslavské značky, tedy uplynulo 32 let a přesně ty stačily k tomu, aby se počet některých verzí tohoto modelu přežívajících v provozu smrskl na deset. Fascinující.
Na jednu takovou se právě díváte. Jde o skutečně nejtuctovější verzi Škody 742, tedy model 120 v základní výbavě L, která si nevysloužila ani dvě vnější zpětná zrcátka, natož pak otáčkoměr. Jako nová byla dodána prvnímu majiteli v roce 1989 do Velké Británie a jde tedy o provedení s pravostranným řízením. Právě těch už britský registr pozná jen deset, všechny ostatní v lepším případě někde hnijí, v horším už dávno vůbec neexistují.
To samo o sobě dělá z vozu výjimečnou věc, je tu ale ještě jeden podstatný aspekt. Onen první majitel se vozu za 32 let nezbavil a prodává jej až dnes s pouhými 14 413 mílemi, tedy asi 23 195 km na tachometru. To je neuvěřitelně nízké číslo a po výměně některých sešlých částí je vůz vhodný snad i pro přehlídky elegance. Exteriér vypadá velmi zachovale a interiér je dodnes prakticky netknutý.
Jak jsme již zmínili, jde o auto z roku 1989, tedy ze samého konce výroby, navíc pochopitelně ve vývozním provedení pro Británii. To znamená třeba líbivé polepy karoserie na stranách či vzadu. Vzhledem k verzi L ale nečekejme více než to - na přídi je vidět poslední provedení masky chladiče, vzadu neobvyklé grafické ztvárnění označení 120 L a to je tak nějak vše. Motorem je pochopitelně tradiční čtvercová (72x72 mm) dvanáctistovka (přesně 1 174 cm3) o výkonu až 36,7 kW a točivém momentu 82 Nm. Převodovka je čtyřstupňová manuální, maximální rychlost činí 140 km/h.
To jsou u nás notoricky známá čísla, narazit zde v prodeji na stodvacítku v takovém stavu je ale výjimečné a v britském provedení je to doslova rarita. Fanoušek škodovek by nemusel pohrdnout, auto je k mání u specialisty na veterány z britského Fengate. Vaše může být za 9 995 liber, tedy asi 281 tisíc Kč. Hodně peněz, ani snad ale nepochybujeme, že když tohle auto dobře uskladníte, vaši potomci ho prodají za sedmimístnou sumu jako nic. Jakkoli bizarně to může znít těm, kteří se marně pokoušeli podobná auta před pár dekádami udat za 20 tisíc Kč.



















Díváte se na vzácnost svého druhu, Škodu 120 L v provedení pro Velkou Británii. V provozu jich je už jen 10, tento kus z roku 1989 je navíc po prvním majiteli, který s ním sotvakdy pořádně vyjel. Foto: KGF Classic Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Car and Classics
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 2 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Miláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před hodinouNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 2 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 3 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva