Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Mercedes 190E 2.5-16 Evo II ve stavu nového auta. A to není všechno
13.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Hoří-li vaše srdce pro třícípou hvězdu, tato dvě auta vás zvednou ze židle. Je tu možná nejzachovalejší Evolution II vůbec a staré DTM Bernda Schneidera.
Na letošním ženevském autosalonu uplynulo přesně 26 let od představení Mercedesu 190E 2.5-16 Evo II, výjimečného stroje, který byl vyroben v pouhých 500 kusech. Všechny se prodaly ještě dřív, než se auto na onom autosalonu v roce 1990 ukázalo veřejnosti a do Velké Británie byly oficiálně dovezeny jen čtyři kousky. Jeden z nich, č. 452 z 500, dodnes najel jen 1 424 km.
Je to trochu škoda, protože tohle auto vznikalo s tím, aby ho lidé řídili, aby s ním byli lepší než konkurence v podobě BMW M3 E30. To byl cíl obou evolucí 190E 2.5-16. Na druhou stranu, tohle auto si nyní můžete koupit a dostanete v podstatě nový vůz. Deset let po koupi prý byl uskladněn u dealera, přes kterého si ho první majitel objednal a téměř vůbec se s ním nejezdilo.
V dalších letech byl také používán velmi málo, jak napovídá kilometrový proběh, ale přesto se s ním občas vyjelo. Fotografie ukazují na dokonalý stav, popis vozu hovoří podobně. Všechno je tak, jak to vyjelo z fabriky, snad jen pneumatiky jsou nové. O dalším servisu se dostupné informace nezmiňují, nedá se ale příliš očekávat, že by se vozu při uskladnění v servisu nedostávalo... servisu. Toto auto by mělo být připraveno hned vyrazit do akce.
Připomeneme, že 190E 2.5-16 Evo II má pod kapotou 2,5l čtyřválec o 235 koních a 245 Nm, což vozu stačilo ke stovce za 7,1 s a maximálce 250 km/h. Jsou to slušná čísla ještě dnes. Cena tohoto konkrétního kusu je odhadována na 180 - 220 tisíc liber, tj. 4,4 - 5,4 milionu korun. Konkrétní není proto, že bude k mání v aukci u domu Silverstone Auctions, která jej vyšle do boje o co nejlepší cenu na Salonu Privé 2016 letos v září. Cena tedy jistě nebude nízká, ale lepší kus najdete těžko - je to možná vůbec nejzachovalejší Evo II na světě, z těch aktuálně prodávaných rozhodně.


























Mercedes 190E 2.5-16 Evo II nepřestává okouzlovat ani 26 let po své premiéře, tento je vážně dokonalý
Pokud vám přijde 190E 2.5-16 Evo II příliš obyčejné, je tu ještě jedna příležitost, jak rozšířit svou sbírku Mercedesů o opravdový šperk. Je to závodní Mercedes třídy C, se kterým Bernd Schneider v sezóně roku 1996 jezdil v šampionátu DTM. Je to pochopitelně úplně jiné auto než výše, ale zatím o něm víme jen velmi málo a na samotný článek by to nevydalo. Tak jsme se jej rozhodli zmínit vedle jednoho z ideových předchůdců.
K dispozici je zatím jediná aktuální fotografie vozu, nevíme nic přesného o jeho stavu a neznáme ani cenu. Dá se ale předpokládat, že stav bude perfektní, neboť vůz se dostává do oběhu v rámci rozprodeje části svého muzea jako součást tzv. Concours Edition. A to jsou vozy v dokonalých stavech, které mohou rovnou vyrazit na přehlídku elegance.
Auto je pochopitelně bez homologace pro silniční provoz a bez přípravy pro závodění, stále ale ukrývá srdce bojovníka - 500koňový točivý šestiválec o objemu 2,5 litru, který svůj nejvyšší výkon generuje v neskutečných 11 500 ot./min a také točivý moment nejvýše 300 Nm je posazen vysoko - do 9 000 ot./min. Výkon motoru putuje na zadní 18" kola s 245mm širokými pneu přes 6stupňovou sekvenci s karbonovou spojkou. Stroj váží minimálně povolených 1 040 kg včetně kombinézy a helmy řidiče, takže se nedivme, že je extrémně rychlý. Akceleraci Mercedes neudává, maximální rychlost ale činí 320 km/h.
Mercedes ho označuje za nejúspěšnější závodní stroj své třídy v době, kdy se utkával s konkurencí - to bylo v roce 1996. Dnes si jej můžete pořídit, cenu vám automobilka řekne na vyžádání. Pakliže pro vás bude zajímavá, můžete si ze Stuttgartu odvézt auto, které lze buď postavit do garáže, nebo do něj investovat další peníze a úsilí, abyste z něj udělali auto na silnice - anebo na závodní okruhy. Pokud jste ale v 90. letech hltali DTM, tohle může být velmi dobrá příležitost, jak si špičkový kousek z tohoto šampionátu odvézt domů...




Vozy jako Schneiderovo Céčkové DTM ze sezóny 1996 se na prodej často nevídají, tím spíše ne z muzea samotného Mercedesu
Zdroje: Silverstone Auctions, Mercedes-Benz Museum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
