Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové
12.4.2024 | Petr Miler
Zní to příliš dobře na to, aby to byla pravda, ale je to pravda. Jen ústupků je třeba přijmout hned několik a smířit se tím, že i když dostanete jistě lepší auto než onu základní Fabii, nebude to o parník.
Když BMW v roce 2004 přišlo poprvé s řadou 1, bylo to zdrojem velké kontroverze. Mnichov neměl moc na výběr, konkurenční Audi i Mercedes v kompaktní třídě bodovaly a o prestižní německé trojce vždy platilo, že co udělá jedna její část, musí replikovat zbylé dvě. BMW na to ale šlo po svém a stvořilo bavorský vdolek na kolech.
Zdaleka ne každý ho miloval. Někomu se nezdálo, že je to na bavorák moc malé auto. Jiným vadil Banglův design. Další se ošívali nad nekvalitou, která tehdy provázela prakticky všechny novinky značky, jiným neseděl malý vnitřní prostor a ti zbylí kritizovali selekci relativně slabých čtyřválcových motorů. Nejrychlejší variantou byla dlouho naftová 120d...
Jenže to všechno časem jednička dokázala zaplašit. Byla unikátní svou koncepcí, jiný kompakt s pohonem zadních kol nevznikl. Na Banglův design si lidé časem zvykli, kvalita se zlepšila, přišly verze jako 130i, 135i a 1 M, z nichž hlavně první a poslední jsou dnes legendy svého druhu. Prodeje šly dobře a Mnichov měl nakročeno k tomu napsat další příběh úspěchu, BMW ale jako by bez kontroverze neumělo žít. A tak jedničce dalo znovu ránu druhou generací.
Spoustu věcí přitom zlepšilo. Nekvalita přestala být téma, auto se zvětšilo, respektované silné verze přišly znovu, dorazily i varianty s pohonem 4x4... Ale co ten design, Hujere? Někdo z vedení musel být opilý, když auto s od pohledu odpornými předními světly poslal do výroby. Když se k nim přidal M paket nebo verze M Performance, velká kola, hezké barvy, vysoké výbavy s předními LEDkami, cokoli takového, ještě to šlo. Ale když šlo o verzi blízkou základu s halogenovými světly, malými koly, nevýraznými nárazníky a do šedi dne zapadají barvou, byl to jedním slovem humus. Přesně na takové auto se teď díváte.
Nevěříme tomu, že se někomu líbí, je prostě ošklivé. Navíc jde o verzi 114i, která jako jediná dostala pod kapotou motor 1,6 bez turba (tehdy aspoň čtyřválec) se 102 koňmi, takže žádný uragán to také není. Jenže tenhle konkrétní vůz z roku 2013 najel za 11 let pouhých 18 200 km, jasnou historii a je prostě jako nový. Vzhledem k jeho povaze je tak navzdory tomu, že jde o prakticky nový bavorák, velmi levný.
Stojí jen 13 480 Eur, tedy asi 340 tisíc Kč. Za to dnes nedostanete ani základní Fabii 1,0 bez turba i výbavy, už ta je o 10 procent dražší. BMW 114i jistě není nic vytouženého, vedle Fabie je to ale výbavou našlapaný stroj s pořádným motorem a pořád zadním pohonem. Uvnitř navíc vypadá i dnes dobře, takže pokud dokážete zapomenout na to, jak působí zvenku...
Berte to všechno s jistou nadsázkou, auto ale je skutečně k dispozici za zmíněných podmínek v německém Oberhausenu a je to rarita svého druhu. Místo základní Fabie bychom ho brali všemi deseti.
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 1 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 2 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 3 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 4 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 5 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 6 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 7 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 8 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 9 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 10 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 11 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 12 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 13 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové - 14 - BMW 114i 2013 F20 nejete prodej 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Jak mohl u jedničky F20 projít tento design, nechápeme, auto skoro zabil a koukat se na něj ve skromnějších verzích dá až po faceliftu. Na druhou stranu je jistě i díky němu dnes v této kondici tak levné. Foto: K-Automobile, Thomas Kaspar, publikováno se souhlasem
Zdroj: K-Automobile, Thomas Kaspar@Mobile.de
Bleskovky
Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
dnesNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
před 7 hodinamiPodívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči
před 8 hodinamiElektromobily ztrácí hodnotu tak brutálně, že už jsou jako ojetiny levnější než spalovací vozy, přesto netáhnou
před 10 hodinamiPorsche chce už příští rok skončit téměř se všemi spalovacími sporťáky. Nevěříme tomu, že to skutečně udělá
před 11 hodinamiTesly kvůli politice EU razantně zdraží, varuje sama Tesla. Může to tak být, ale může jít i o špinavý trik
dnes
Živá témata na fóru
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 20:05 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 19:16 - jerry
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.13. 10:29 - pavproch