Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je úplně poslední, dodnes nejeté Lambo s motorem V12 a ručním řazením, na dnešní dobu je snad i levné
23.6.2022 | Petr Miler
Určitě to není auto pro někoho, kdo přemýšlí, jak zaplatí příští splátku hypotéky, to bohužel. Uvážíme-li ale, co všechno se dnes prodává za milionové sumy, není tento italský klenot zas až tak drahý, vzhledem k jeho historické výjimečnosti rozhodně ne.
Italské Lamborghini je jednou z těch značek, které do svých aut manuální řazení už léta nenabízí a nemají v plánu to změnit. Kdysi udávané důvody moc rozumně nezněly, automobilka se tak touto cestou vydala zřejmě ze stejných důvodů jako většina ostatních. Zájem o ruční řazení je dnes relativně malý a i když existují zájemci, kteří by za model s ním zaplatili kde co, cokoli, problémy spojené s možnými záručními opravami aut poškozených nesprávným zacházením se spojkou (řekněte to jako důvod „neopravy” člověku, který u vás utratil 10 milionů...) dělají z jejich nabízení ekonomicky nezajímavou věc.
Všechny modely značky jsou tak nyní výlučně „automatické” a do posledních chvíle to platilo i o Aventadoru, dosud posledním modelu z býčí stáje s motorem V12. Možná tak se slzou v oku vzpomínáte na Murciélago, které bylo k mání i s manuálem. A docela to chápeme - třeba i proto, že k práci s manuálem nepotřebujete uživatelskou příručku. O radosti z vlády nad strojem nemluvě.
Vrátit tyto časy zpět zdánlivě nelze, neboť Murciélago běžně koupíte jen jako dosti ojetý vůz - relativně vysoké desítky tisíc najetých km jsou normou, v prodeji vidíme i vozy, které na odometru ukazují šestimístné hodnoty. Není se co divit, Murciélago se objevilo na trhu v roce 2001, je to už docela dávná historie. Oranžový kousek na fotkách níže je ale jiný, za svůj bezmála dvacetiletý život neujel skoro nic - přesně 7 064 km.
To je pár větších projížděk po Evropě, od roku 2003 skutečně skoro nic. Podle toho také vypadá - po dokonalém vyčištění je jako nový. Podle prodejce, známého německého autosalonu Singen, vám tohle auto i dnes umožní zažít pocit z koupě nového Murciélaga. A máme pocit, že moc nepřehání.
Úplně nové samozřejmě není, ale bylo řádně servisováno a skoro nejezdilo. Je to úplně původní Murciélago, se dvěma koncovkami výfuků, „barevnými” zadními světly a původními pětipaprskovými koly. A je v klasické oranžové s černým interiérem - možná trochu ohraná kombinace, ale vozu stále sluší.
Můžete jej mít za 298 tisíc Eur, tedy asi 7,3 milionu korun. Nechápejte nás špatně, je to hromada peněz, s ohledem na jeho výjimečnost a současné ceny kde čeho - přes milion dáte i za lepší škodovky a miliony za cokoli, co je pár dekád staré a moc nejezdilo - to ale zase tak mnoho není. A pokud ho necháte převážně v garáži, cena mu jistě poroste nahoru - je to úplně poslední Lamborghini s motorem V12 a manuálem, které kdy vzniklo a o jiném takto nejetém slýcháme jen zřídka. A pokud s ním sem tam vyrazíte na projížďku, zažijete pocity, které už vám žádný moderní italský supersport nedopřeje...





















Tohle Murciélago je jistě jedno z posledních takto nejetých Lamb s motorem V12 a manuálem, které lze koupit. Vaše může být za cenu, kterou je za současných okolností třeba vnímat příznivě. Foto: Auto Salon Singen, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včeraMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včeraDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva