Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií
16.4.2023 | Petr Miler
Je to pozoruhodná vzpomínka nejen na časy, kdy byl Golf neporazitelným králem kompaktů, ale také na dobu, kdy se slušelo vykrývat i ta nejokrajovější přání kupců. Třídvéřový Golf s motorem 2,0 bez turba, koženými sedadly a palubním telefonem, takový už opravdu nekoupíte.
Tohle auto může na první pohled působit naprosto tuctově, však jde o nejprodávanější vůz přelomu 90. let minulého století a nového milénia na starém kontinentu. Jedná se o VW Golf čtvrté generace, kterého dodnes jezdí po silnicích spousty, kousky jako tento si ale zaslouží pozornost.
Pro některé bude zajímavý už proto, že jde o vrchol evoluce Golfu jako takového. Vyloženě špatná generace německé ikony nevznikla snad nikdy, ta čtvrtá ale byla postavena mimořádně kvalitně a je dělítkem mezi nemastnou a neslanou třetí iterací a časy moderních bestsellerů. Čtyřka byla pozoruhodná nejen tím, ale také šíří nabízených variant. Mohli jste mít v podstatě cokoli - motory R4, V5, V6, pohony předních i všech kol, automaty, manuály, třídvířko, pětidvířko, kombík... A právě to tento vůz tehdejší šíři nabídky skvěle připomíná.
Je totiž bohatě vybavená třídvéřová verze s motorem 2,0 bez turba a manuální převodovkou. Nic takového dnes nemáte šanci koupit nejen u VW, ale prakticky u kohokoli - třídvéřové kompakty zašly na úbytě, objemné motory bez turba též, větší přeplňované agregáty pak nekoupíte bez automatu. A hrát si na luxus u obyčejných verzí aut nižší střední třídy mainstreamových značek už se také nenosí. Tady máte všechno v jednom - je to kůží čalouněný exemplář s palubním telefonem v hávu třídvéřového modelu s motorem 2,0.
Takových aut by se našlo v prodeji víc, tento je ale naprosto výjimečný tím, že s ním dosud jediný majitel od roku 2001 najel pouhých 15 900 km. Auto je tak dodnes zánovní, je ve výborném vizuálním stavu, jen přes práh se majitel nohy moc zvedat nechtělo. Jak jsme již zmínili, pod kapotou je atmosférický dvoulitr o 116 koních, jednotka dobře známá třeba i z prvních generací Škod Octavia a Fabia. Nebude to tedy žádný trhač asfaltu, ale na relativně noblesní a svižné svezení postačí i dnes.
Asi vás nepřekvapí, že první a jediný majitel je starší člověk, který s autem také proto skoro nejezdil. Zajišťoval mu ovšem téměř permanentní garážování a pravidelný servis a říká, že technický stav je bezchybný. Cena auta není vyloženě nicotná, ale 10 900 Eur dnes znamená asi 255 tisíc Kč. To je zlomek ceny nejen základního nového Golfu, který bude mít pod kapotou sotva litrový motor o třech válcích (přijde vás na skoro trojnásobek), ale i dvě třetiny ceny nové základní Fabie s ještě bídnější technikou. Je to zkrátka zajímavá nabídka, možnost mít kvazi-nové auto v dnes nepředstavitelném provedení z dob, kdy VW chtěl být králem automobilového světa skoro za každou cenu.










Dodnes nejetý VW Golf IV s motorem 2,0i a třídvéřovou karoserií je pozoruhodnou vzpomínku na doby, kdy jste si do Golfu mohli poručit prakticky cokoli. Může být váš za docela slušnou cenu. Foto: Kraft, publikováno se souhlasem
Zdroj: Kraft@eBay Kleinanzeigen
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
před 6 hodinami
Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
před 7 hodinami
Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
před 9 hodinami
Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
před 10 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
