K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií

Je to pozoruhodná vzpomínka nejen na časy, kdy byl Golf neporazitelným králem kompaktů, ale také na dobu, kdy se slušelo vykrývat i ta nejokrajovější přání kupců. Třídvéřový Golf s motorem 2,0 bez turba, koženými sedadly a palubním telefonem, takový už opravdu nekoupíte.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií

16.4.2023 | Petr Miler

K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií

/

Foto: Kraft, publikováno se souhlasem

Je to pozoruhodná vzpomínka nejen na časy, kdy byl Golf neporazitelným králem kompaktů, ale také na dobu, kdy se slušelo vykrývat i ta nejokrajovější přání kupců. Třídvéřový Golf s motorem 2,0 bez turba, koženými sedadly a palubním telefonem, takový už opravdu nekoupíte.

Tohle auto může na první pohled působit naprosto tuctově, však jde o nejprodávanější vůz přelomu 90. let minulého století a nového milénia na starém kontinentu. Jedná se o VW Golf čtvrté generace, kterého dodnes jezdí po silnicích spousty, kousky jako tento si ale zaslouží pozornost.

Pro některé bude zajímavý už proto, že jde o vrchol evoluce Golfu jako takového. Vyloženě špatná generace německé ikony nevznikla snad nikdy, ta čtvrtá ale byla postavena mimořádně kvalitně a je dělítkem mezi nemastnou a neslanou třetí iterací a časy moderních bestsellerů. Čtyřka byla pozoruhodná nejen tím, ale také šíří nabízených variant. Mohli jste mít v podstatě cokoli - motory R4, V5, V6, pohony předních i všech kol, automaty, manuály, třídvířko, pětidvířko, kombík... A právě to tento vůz tehdejší šíři nabídky skvěle připomíná.

Je totiž bohatě vybavená třídvéřová verze s motorem 2,0 bez turba a manuální převodovkou. Nic takového dnes nemáte šanci koupit nejen u VW, ale prakticky u kohokoli - třídvéřové kompakty zašly na úbytě, objemné motory bez turba též, větší přeplňované agregáty pak nekoupíte bez automatu. A hrát si na luxus u obyčejných verzí aut nižší střední třídy mainstreamových značek už se také nenosí. Tady máte všechno v jednom - je to kůží čalouněný exemplář s palubním telefonem v hávu třídvéřového modelu s motorem 2,0.

Takových aut by se našlo v prodeji víc, tento je ale naprosto výjimečný tím, že s ním dosud jediný majitel od roku 2001 najel pouhých 15 900 km. Auto je tak dodnes zánovní, je ve výborném vizuálním stavu, jen přes práh se majitel nohy moc zvedat nechtělo. Jak jsme již zmínili, pod kapotou je atmosférický dvoulitr o 116 koních, jednotka dobře známá třeba i z prvních generací Škod Octavia a Fabia. Nebude to tedy žádný trhač asfaltu, ale na relativně noblesní a svižné svezení postačí i dnes.

Asi vás nepřekvapí, že první a jediný majitel je starší člověk, který s autem také proto skoro nejezdil. Zajišťoval mu ovšem téměř permanentní garážování a pravidelný servis a říká, že technický stav je bezchybný. Cena auta není vyloženě nicotná, ale 10 900 Eur dnes znamená asi 255 tisíc Kč. To je zlomek ceny nejen základního nového Golfu, který bude mít pod kapotou sotva litrový motor o třech válcích (přijde vás na skoro trojnásobek), ale i dvě třetiny ceny nové základní Fabie s ještě bídnější technikou. Je to zkrátka zajímavá nabídka, možnost mít kvazi-nové auto v dnes nepředstavitelném provedení z dob, kdy VW chtěl být králem automobilového světa skoro za každou cenu.


K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií - 1 - VW Golf IV 20 3D nejety prodej 01K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií - 2 - VW Golf IV 20 3D nejety prodej 02K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií - 3 - VW Golf IV 20 3D nejety prodej 03K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií - 4 - VW Golf IV 20 3D nejety prodej 04K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií - 5 - VW Golf IV 20 3D nejety prodej 05K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií - 6 - VW Golf IV 20 3D nejety prodej 06K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií - 7 - VW Golf IV 20 3D nejety prodej 07K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií - 8 - VW Golf IV 20 3D nejety prodej 08K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií - 9 - VW Golf IV 20 3D nejety prodej 09K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií - 10 - VW Golf IV 20 3D nejety prodej 10
Dodnes nejetý VW Golf IV s motorem 2,0i a třídvéřovou karoserií je pozoruhodnou vzpomínku na doby, kdy jste si do Golfu mohli poručit prakticky cokoli. Může být váš za docela slušnou cenu. Foto: Kraft, publikováno se souhlasem

Zdroj: Kraft@eBay Kleinanzeigen

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše