Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií
16.4.2023 | Petr Miler
Je to pozoruhodná vzpomínka nejen na časy, kdy byl Golf neporazitelným králem kompaktů, ale také na dobu, kdy se slušelo vykrývat i ta nejokrajovější přání kupců. Třídvéřový Golf s motorem 2,0 bez turba, koženými sedadly a palubním telefonem, takový už opravdu nekoupíte.
Tohle auto může na první pohled působit naprosto tuctově, však jde o nejprodávanější vůz přelomu 90. let minulého století a nového milénia na starém kontinentu. Jedná se o VW Golf čtvrté generace, kterého dodnes jezdí po silnicích spousty, kousky jako tento si ale zaslouží pozornost.
Pro některé bude zajímavý už proto, že jde o vrchol evoluce Golfu jako takového. Vyloženě špatná generace německé ikony nevznikla snad nikdy, ta čtvrtá ale byla postavena mimořádně kvalitně a je dělítkem mezi nemastnou a neslanou třetí iterací a časy moderních bestsellerů. Čtyřka byla pozoruhodná nejen tím, ale také šíří nabízených variant. Mohli jste mít v podstatě cokoli - motory R4, V5, V6, pohony předních i všech kol, automaty, manuály, třídvířko, pětidvířko, kombík... A právě to tento vůz tehdejší šíři nabídky skvěle připomíná.
Je totiž bohatě vybavená třídvéřová verze s motorem 2,0 bez turba a manuální převodovkou. Nic takového dnes nemáte šanci koupit nejen u VW, ale prakticky u kohokoli - třídvéřové kompakty zašly na úbytě, objemné motory bez turba též, větší přeplňované agregáty pak nekoupíte bez automatu. A hrát si na luxus u obyčejných verzí aut nižší střední třídy mainstreamových značek už se také nenosí. Tady máte všechno v jednom - je to kůží čalouněný exemplář s palubním telefonem v hávu třídvéřového modelu s motorem 2,0.
Takových aut by se našlo v prodeji víc, tento je ale naprosto výjimečný tím, že s ním dosud jediný majitel od roku 2001 najel pouhých 15 900 km. Auto je tak dodnes zánovní, je ve výborném vizuálním stavu, jen přes práh se majitel nohy moc zvedat nechtělo. Jak jsme již zmínili, pod kapotou je atmosférický dvoulitr o 116 koních, jednotka dobře známá třeba i z prvních generací Škod Octavia a Fabia. Nebude to tedy žádný trhač asfaltu, ale na relativně noblesní a svižné svezení postačí i dnes.
Asi vás nepřekvapí, že první a jediný majitel je starší člověk, který s autem také proto skoro nejezdil. Zajišťoval mu ovšem téměř permanentní garážování a pravidelný servis a říká, že technický stav je bezchybný. Cena auta není vyloženě nicotná, ale 10 900 Eur dnes znamená asi 255 tisíc Kč. To je zlomek ceny nejen základního nového Golfu, který bude mít pod kapotou sotva litrový motor o třech válcích (přijde vás na skoro trojnásobek), ale i dvě třetiny ceny nové základní Fabie s ještě bídnější technikou. Je to zkrátka zajímavá nabídka, možnost mít kvazi-nové auto v dnes nepředstavitelném provedení z dob, kdy VW chtěl být králem automobilového světa skoro za každou cenu.










Dodnes nejetý VW Golf IV s motorem 2,0i a třídvéřovou karoserií je pozoruhodnou vzpomínku na doby, kdy jste si do Golfu mohli poručit prakticky cokoli. Může být váš za docela slušnou cenu. Foto: Kraft, publikováno se souhlasem
Zdroj: Kraft@eBay Kleinanzeigen
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? včera 13:14
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. 20.12.2025
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike 20.12.2025
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 20.12.2025
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
Nejnovější články
Jaguar oficiálně ukončil výrobu všech aut, je to smutná tečka za jedním dlouhým příběhem
před 2 hodinami
„Pan Zelený” zkrachoval. Leasingovka nabízející jen elektromobily dojela přesně na to, na co dojíždí jejich majitelé
včera
Lada začala prodávat svá auta v jedné z nejnebezpečnějších zemí světa, i to je její náhrada za zakázané evropské trhy
včera
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Na míru upravené superauto největšího podvodníka světa hudby se potichu prodalo za pořádný balík
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.21. 21:40 - Předseda
- BMW Divize 12.21. 21:38 - Předseda
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.21. 16:41 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.21. 13:13 - řidičBOB
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
