Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejetý vrchol evoluce VW Golf ve verzi s dnes nepředstavitelným motorem i karoserií
16.4.2023 | Petr Miler
Je to pozoruhodná vzpomínka nejen na časy, kdy byl Golf neporazitelným králem kompaktů, ale také na dobu, kdy se slušelo vykrývat i ta nejokrajovější přání kupců. Třídvéřový Golf s motorem 2,0 bez turba, koženými sedadly a palubním telefonem, takový už opravdu nekoupíte.
Tohle auto může na první pohled působit naprosto tuctově, však jde o nejprodávanější vůz přelomu 90. let minulého století a nového milénia na starém kontinentu. Jedná se o VW Golf čtvrté generace, kterého dodnes jezdí po silnicích spousty, kousky jako tento si ale zaslouží pozornost.
Pro některé bude zajímavý už proto, že jde o vrchol evoluce Golfu jako takového. Vyloženě špatná generace německé ikony nevznikla snad nikdy, ta čtvrtá ale byla postavena mimořádně kvalitně a je dělítkem mezi nemastnou a neslanou třetí iterací a časy moderních bestsellerů. Čtyřka byla pozoruhodná nejen tím, ale také šíří nabízených variant. Mohli jste mít v podstatě cokoli - motory R4, V5, V6, pohony předních i všech kol, automaty, manuály, třídvířko, pětidvířko, kombík... A právě to tento vůz tehdejší šíři nabídky skvěle připomíná.
Je totiž bohatě vybavená třídvéřová verze s motorem 2,0 bez turba a manuální převodovkou. Nic takového dnes nemáte šanci koupit nejen u VW, ale prakticky u kohokoli - třídvéřové kompakty zašly na úbytě, objemné motory bez turba též, větší přeplňované agregáty pak nekoupíte bez automatu. A hrát si na luxus u obyčejných verzí aut nižší střední třídy mainstreamových značek už se také nenosí. Tady máte všechno v jednom - je to kůží čalouněný exemplář s palubním telefonem v hávu třídvéřového modelu s motorem 2,0.
Takových aut by se našlo v prodeji víc, tento je ale naprosto výjimečný tím, že s ním dosud jediný majitel od roku 2001 najel pouhých 15 900 km. Auto je tak dodnes zánovní, je ve výborném vizuálním stavu, jen přes práh se majitel nohy moc zvedat nechtělo. Jak jsme již zmínili, pod kapotou je atmosférický dvoulitr o 116 koních, jednotka dobře známá třeba i z prvních generací Škod Octavia a Fabia. Nebude to tedy žádný trhač asfaltu, ale na relativně noblesní a svižné svezení postačí i dnes.
Asi vás nepřekvapí, že první a jediný majitel je starší člověk, který s autem také proto skoro nejezdil. Zajišťoval mu ovšem téměř permanentní garážování a pravidelný servis a říká, že technický stav je bezchybný. Cena auta není vyloženě nicotná, ale 10 900 Eur dnes znamená asi 255 tisíc Kč. To je zlomek ceny nejen základního nového Golfu, který bude mít pod kapotou sotva litrový motor o třech válcích (přijde vás na skoro trojnásobek), ale i dvě třetiny ceny nové základní Fabie s ještě bídnější technikou. Je to zkrátka zajímavá nabídka, možnost mít kvazi-nové auto v dnes nepředstavitelném provedení z dob, kdy VW chtěl být králem automobilového světa skoro za každou cenu.










Dodnes nejetý VW Golf IV s motorem 2,0i a třídvéřovou karoserií je pozoruhodnou vzpomínku na doby, kdy jste si do Golfu mohli poručit prakticky cokoli. Může být váš za docela slušnou cenu. Foto: Kraft, publikováno se souhlasem
Zdroj: Kraft@eBay Kleinanzeigen
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včera (4)Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025 (3)„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025 (6)
Nejnovější články
O elektrické Ferrari je „nulový zájem”. Bohatí lidé nic takového nechtějí, plány na další model míří k ledu
před 3 hodinamiOjeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včera (4)Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 08:38 - Brus
- Jak funguje auto? 06.18. 06:28 - Sethlarkess
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch