Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu
11.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že nejoblíbenějším strojem muže, který si založil vlastní automobilku, když mu nevoněla Ferrari, bude nějaký sporťák. Chyba lávky, tím nej je trochu jiné Lambo.
Pokud byste měli uhádnout nejoblíbenější model Ferruccia Lamborghiniho, jaký byste asi tipovali? Abychom vám vše trochu usnadnili, můžeme dodat, že mezi rokem 1963, kdy automobilku založil, a rokem 1972, kdy ji pro změnu prodal, vznikly vozy jako 350 GT, 400 GT, Miura, Espada, Islero a Jarama. Tak již máte tip? Že je to Miura? Kdeže, překvapivě nejde o jediný z těchto sportovních vozů. A vlastně ani o žádný produkt třetí ze čtyř společností, které Lamborghini založil.
Místo hledání v Sant'Agata Bolognese se musíme přesunout do dalšího italského městečka, a sice do Centa. Zde v roce 1948 vznikla společnost Lamborghini Trattori. Její počátky nebyly zrovna snadné, Ferruccio v podstatě smontoval dohromady poškozené válečné komponenty a motory. Již o tři léta později však firma postavila svůj úplně první model L33, pohonné jednotky však stále musela nakupovat zvenčí - v tomto případě šlo o 3,5litrový diesel Morris.
Následně již vše začalo jít jako po drátkách, divize tak v roce 1952 představila hned čtyři nové modely. V roce 1956 došlo na otevření nové továrny, o rok později byla představena nová linie Lamborghinetta. Šlo o menší a tím pádem levnější traktory, které již disponovaly i vlastním dvouválcovým motorem. Ten dokázal vyvinout až 22 koní, což sice není hodně, nicméně s prací na malých polích si malé traktory dokázaly poradit.
Právě tato linie přirostla Ferrucciovi nejvíce k srdci. Byl to její úspěch, který mu přinesl dostatek prostředků na to, aby mohl v již zmiňovaném roce 1963 otevřít továrnu na supersporty. Nicméně o pouhých jedenáct let později se italský podnikatel rozhodl zcela stáhnout z průmyslového světa. Namísto výroby aut či traktorů raději vsadil na pěstování vína, kterému se věnoval až do své smrti v roce 1993.
Pohřeb přitom opětovně dokázal, že Lamborghinetta přirostla Ferrucciovi nejvíce k srdci, jeho rakev táhl právě malý traktor z této linie, konkrétně pak model DL20-2241R. Jeden takový je momentálně na prodej, byť samozřejmě nejde o ten smuteční. Naopak, nabízený produkt hraje sytými barvami, v posledních letech totiž prošel renovací a dostal tak jasně modrý lak kombinovaný s oranžově zbarvenými doplňky.
Dvouválcová pohonná jednotka v tomto případě dává 18 koní, přičemž společnost LBI Limited, která traktor nabízí, má na svých stránkách nahraný i zvuk startování. Na zběsilý řev, se kterým jsou supersporty Lamborghini spojeny, můžete rovnou zapomenout, ani tak ale nekoupíte tento stroj levně - váš může být za 45 tisíc dolarů, tedy asi 946 000 Kč.
































Traktor Lamborghinetta 2241R byl nejoblíbenějším produktem zakladatele firmy. Dokonce táhl na pohřbu i jeho rakev. Nyní může být váš, a to za necelý milion korun
Zdroj: LBI Limited
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1