Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejrychlejší VW Transporter na světě, tento stroj umí až 311 km/h
2.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Zní to neuvěřitelně, ale toto auto vážně zvládlo 311 km/h. Teď má s jiným motorem výkonu trochu míň, i tak je šílené. A může být vaše.
Když si člověk chce koupit dodávku, většinou ke klíčovým vlastnostem patří nikoliv zrychlení na stovku a schopnost překonat 300 km/h, ale spíš nízké pořizovací a provozní náklady a vynikající spolehlivost. Takže nezřídka vídáme devadesátikoňové diesely, které naloženou dodávku rozjedou sotva na 140 km/h a ještě jim to trvá věky.
Pokud ale toužíte po dodávce, která umí převézt čtyři pasažéry rychlostí okolo 300 km/h a ještě si v ní užijete pocit z řízení McLarenu F1, je potřeba se dívat mimo standardní nabídku automobilek. Berlínská firma TH Automobile postavila právě takový stroj a nazvala ho TH2RS. Stojí na základě Volkswagenu Transporter T5, jenže z něj zůstala tak možná vnější schránka.
Motor už není vpředu napříč, pohánějící přední kola, nýbrž se přestěhoval za zadní nápravu a zabírá na obě nápravy. Je to 3,6litrový plochý šestiválec z Porsche 911 996 Turbo, který byl vyladěn na 780 koní. To znamená zrychlení na stovku za 4,4 vteřiny a maximálku rekordních 311 km/h, které tento vůz dosáhl v roce 2009, jak se můžete přesvědčit na videu níže.
Co také na videu vidíme, je, že ještě v 240 km/h na klopené kruhové trati je auto docela stabilní a řidiči příliš v rukou netancuje. Pořád se bavíme o voze, který má aerodynamické vlastnosti blízké letící cihle a jehož karoserie byla stavěna na rychlosti maximálně do 200 km/h. Mezi úpravami ale vidíme také přední lízátko, které přítlaku na přední nápravě jistě pomáhá.
Dobře, s tím pocitem s řízení jako u McLarenu F1 to byla trochu nadsázka, protože v TH2RS pořád sedíte tak vysoko, že byste mohli sedět tomu McLarenu na střeše a možná ještě s žídlí pod sebou. Ale z běžné levé pozice bylo pracoviště řidiče přesunuto doprostřed. To znamená, že tu není uzounké prostřední sedadlo, které v dodávkách bývá za trest.
Pasažéři místo toho sedí v karbonových skořepinách, které vypadají dost nepohodlně, ale určitě budou tělo držet lépe než lavice, kterými bývá Transporter pro přepravu lidí vybaven běžně. A také jsou lehčí; vůz váží 2 150 kg, o několik stovek kilogramů méně než sériový vůz. Upraveno bylo ale pochopitelně snad všechno, i volant a přístrojový štít pochází z Porsche a nečekejte tu sériové odpružení.
Aktuálně je tento vůz na prodej, ovšem už nemá zmíněných 780 koní, nýbrž byl vyměněn motor za ten z 911 996 GT2 a naladěn na stále ohromných 638 PS a 840 Nm, jak psáno v čerstvé nabídce. Zvýšit výkon tohoto motoru zpět na původní výkon ale nebude potíž a všechno ostatní je na 300 a více km/h stavěno. Však v inzerátu se také dočteme, že vůz má brzdové kotouče o průměru 395 mm, které svírají šestipístkové třmeny, pravděpodobně vpředu.
A dozvíme se cenu, která rozhodně není nízká - 149 800 Eur, tj. lehce přes 4 miliony korun. Za dost možná nejrychlejší dodávku na světě a vpravdě pozoruhodný sleeper (zde tak nějak z podstaty, od dodávky 300 km/h nečekáte) to ale není zase tak moc...














Zdálky tohle auto vypadá jako lehce poladěná dodávka, ale v útrobách má pořádný výkon












Bohužel ani starší oficiální fotky neukážou motor
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
včera
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
