Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vášnivý sběratel škodovek prodává nejvzácnější moderní auto značky, takových Octavií vzniklo jen 100 a tato je jako nová
7.1.2024 | Petr Miler
Spojení „model značky Škoda” a „vzácné auto” by mohla stát vedle sebe ve slovníku antonym, výjimky potvrzující opačné pravidlo se ale najdou vždy. Tento stroj vznikl zkraje milénia a připomínal sto let působení Škody v motorsportu, tento nadšenec jako by se jich nemohl nabažit.
Později narozeným to při pohledu na současné aktivity koncernu VW a jeho jednotlivých značek přijde možná absurdní, ale Škoda ještě v době, kdy na automobilové mapě světa neznamenala skoro nic, působila v nejvyšší lize motoristického sportu. Ještě před koncem milénia vyráběla, soukromým týmům prodávala a i sama se mistrovství světa v rallye účastnila se Škodou Octavia WRC a později ještě s Fabií WRC.
Žádný velký úspěch z toho nebyl, na špičkové stroje s tehdy ještě zelenkavým logem české automobilky se ale v akci nedívalo špatně. Smyslem bylo samozřejmě značku zviditelnit, na onu automobilovou mapu světa ji vrátit a sami musíte posoudit, jak moc tomu zrovna tahle aktivita pomohla. Bez ohledu na váš názor ale právě z této doby pochází jeden artefakt, který má s účastí Škody ve WRC souvislost, i když jde o ryze silniční vůz.
Jedná se o Škodu Octavia RS první generace s přídomkem WRC Edition. Jejím smyslem bylo oslavit 100 let účasti škodovky v motoristickém sportu, firma k ní ale přistoupila trochu nešťastně. Na jednu stranu edici auta omezila na pouhých 100 aut, což dávalo prostor k rozsáhlým úpravám a adekvátnímu nafouknutí ceny, na tu druhou s ní ale neudělala skoro nic.
Vůz dostal bílý lak se soutěžními polepy, zvláštní sedmnáctipalcová kola zvaná Spider opět v bílém laku, trochu více výbavy, obklady prahů dveří s logem motorsportu a štítek označující pořadové číslo vozu v rámci limitované série. To byl v podstatě jediný zcela unikátní prvek, bohužel po čase z auta odpadával. Technika zůstala zcela sériová a auto bylo s ohledem na svou „vykonstruovanou” výjimečnost naprosto předražené.
Sami ještě pamatujeme, jak neprodejné zboží tahle edice byla, někteří dealeři, kteří si některá ze stovky aut koupili na sklad, z nich po čase dokonce raději sundali ony křiklavé polepy, aby se auta zbavili za cenu normálního RS. Ale jak už to bývá, co je v jednu chvíli nechtěné, je v jinou výjimečně vzácné. A i vzhledem k tomu, že velká část vyrobených exemplářů byla nutně „odjetá” a nebo nabouraná, je dnes hezký kousek velmi ceněným zbožím.
V prodeji se čas od času nějaký objeví. A pokud o některý stojíte, bez váhání se obraťte na jednoho z německých sběratelů řeckého původu, kterého najdete Elberfeldu. Říká si Georg a do těchto škodovek je blázen. Kupuje a prodává je už roky, v jednu chvíli vlastnil najednou hned tři kusy z celé série - 35., 49. a 52. Ty poslední dva prodal, 35. kus si ale nechal a navzdory 110 tisícům km na tachometru jej opticky i technicky zrenovoval do stavu 1A. Bohužel nelpěl na originalitě, ale auto vypadá jako nové. A neděste se kol z Porsche 911 Turbo, ta k vozu stejně nedostanete, aspoň ne za standardní cenu.
I ta je ostatně vysoká, neboť navzdory zmíněnému nájezdu a ne zcela originálnímu stavu musíte z prkenice vytasit tučných 31 899 Eur (asi 787 tisíc Kč), aby vám tohle auto říkalo pane. Výměnou z tuto sumu k autu dostanete aspoň originální bílá kola. Jestli má tento svérázný artefakt takovou hodnotu, nevíme, ale věrný fanoušek Škody ho jistě ocení. Ostatně v prodeji dnes vidíme ještě jeden další, která s větším nájezdem, v horším stavu a dokonce po drobné nehodě stojí přes milion.
Tak či onak nejvzácnější moderní škodovku, nevíme o jiné, byť podobně uměle omezené nabídce české značky z posledních dekád, která by čítala jen 100 kusů pro celý svět nebo pak 75 pro kontinentální Evropu. A kolik z oněch 75 dnes může jezdit? 40? 50? Kdo ví... A mimochodem, majitel auto prodává tak, že na Mobile.de vystavuje nové a nové inzeráty vždy s jednou fotkou navíc, zatím je na devítce. U nás můžete rovnou vidět všechny.













Jeden hodně vášnivý škodovkář dává dohromady Octavie RS WRC Edition, tuhle renovoval a doladil k obrazu svému. Nyní ji prodává, za 787 tisíc Kč to ale není levný špás. Foto: Georg Pozatsidis, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Octavia WRC RS 35/100@Mobile.de
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před hodinou
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 2 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 8 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
