Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejvzácnější verze legendárního BMW M1. Existují jen tři, můžete s ním založit klub s Berniem Ecclestonem
19.2.2024 | Petr Miler
Není tuctové em-jedničky, pokud ale mezi všemi jejími výjimečnými provedeními máme hledat to opravdu nejvzácnější, je to tohle. Vzniklo jen ve třech kusech a stát bude podle toho, 22 milionů korun na něj může být málo.
Při pátrání po největší mnichovské automobilové legendě hledáček nemůže minout BMW M1. A je otázka, jestli by v něm nemělo být samo. Jistě, u BMW stvořili mnoho slavných vozů, snad žádný jiný ale nespojuje v jednom celku tolik výjimečných vlastností jako právě M1. Bylo to auto mimořádné vším od Giugiarova designu přes rychlost a sportovní úspěchy až neobvyklost v nabídce BMW a extrémně nízký počet vyrobených kusů. Postaveno bylo pouhých 453 aut, z čehož jen 399 bylo určeno pro silniční provoz.
S ohledem na zmíněné jde o auto raritní v jakémkoli stavu a podobě, však za miliony se dnes prodávají i jeho vraky. Přesto se mezi těmi čtyřmi stovkami M1 najdou takové, které jsou výjimečnější než jiné. Může se o to postarat osoba majitele nebo jeho barva. I když většinu M1 známé jako bílá či červená popř. oranžová auta, najde se i pár jinak zbarvených, která takto vyjela přímo z fabriky.
Ze silniční strojů vzniklo 163 kusů v bílé, 98 v oranžové, 71 v červené, 58 v modré, 4 v šedé, 3 v černé a 3 ve stříbrné. Když k tomu dodáme, že ze stříbrně zbarvených exemplářů byl jeden továrním prototypem, jeden si na zvláštní objednávku koupil sám Bernie Ecclestone a my se nyní díváme na ten třetí, pak je jasné, že před sebou máme něco zcela jedinečného. A přehled zajímavých vlastností tohoto auta barvou Polaris Silver jen začíná.
Dodáno bylo v roce 1981 do Francie, kde s ním jeho majitel dělal všechno možné, jen ne jezdil. Do dnešního dne tak má najeto pouhých 17 150 km, za 43 let existence a za použití dvou tachometrů (první se porouchal po zdolání 11 103 km). Z auta zatím moc nevidíme, aukční firma RM Sotheby's jej teprve chystá k prodeji, podle dostupných informací je ale vůz ve zcela originálním stavu, s původním motorem i převodovkou a pouze s opraveným stříbrným lakem.
Bylo by zajímavé se na něj jen dívat, ale půjde ho i koupit v rámci březnové floridské dražby zmíněné firmy. Konečnou cenu tedy neznáme, nepočítejte ale s tím, že by bylo jakkoli levné. Odhad RMS hovoří až o 950 tisících amerických dolarech zaplacených vítězným kupcem. To by bylo v přepočtu víc jak 22 milionů Kč a udělalo by to z této M1 jednu z nejdražších, které kdy změnily majitele.
Je ale také tou nejvzácnější a sakramentsky zajímavou, však kdo může říci, že má auto jako Bernie Ecclestone? S tímhle můžete za britskou legendou motorsportu rovnou vyrazit a pozvat ho do vlastního klubu - krom vás dvou už tam bude moci jen jeden člověk. Jestli má tohle všechno cenu odpovídající sumám, za které by bylo možné koupit citelně modernější auta s mnohem více ohromujícími dynamickými parametry, zvažte sami. Tady budete mít pod palcem 3,5litrový šestiválec, pětistupňový manuál, 280 koní, stovku za 5,6 sekundy a maximální rychlost 265 km/h. Pokud vás to ohromuje, už víte, kdy a kde začít přihazovat...




Tohle je nejvzácnější BMW M1, které kdy vzniklo. A jde ho koupit. Fotky zatím máme jen dvě, pohledy do interiéru jsou jen ilustrační. Foto: RM Sotheby's, tiskové materiály/BMW
Zdroj: RM Sotheby's
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před hodinouNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejnovější články
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před hodinouCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 2 hodinamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před 3 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 5 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 09:05 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom