Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun
16.8.2024 | Petr Miler
Když už si někdo koupí auto, které je schopné rychlostí až 305 km/h katapultovat posádku z jednoho konce Evropy na druhý, obvykle toho využívá a jezdí s ním. U tohoto kousku se na to nějak zapomnělo, on ale na ceně klesat nezapomněl. Pro nového majitele to může být výhra.
Pokud nepatříte mezi vyvolené z vyvolených, kteří si mohou dovolit koupi těch nejvýjimečnějších aut světa, která majitele mění jen dráž, musíte se chtě nechtě smířit s tím, že pořízení nového vozu nebude vaší nejlepší investicí. I když je pokles nominální hodnoty u obyčejných ojetin v posledních letech díky inflaci nižší, reálně pořád platí, že automobily ztrácí během prvního roku vlastnictví okolo 20 % své hodnoty, v průběhu dalších let to bývá okolo 10 % ročně. Po čtyřech letech tak auto s přiměřeným nájezdem prodáte asi za polovinu původní ceny a z kdysi vydaných např. 700 tisíc Kč přijdete o nějakých 350 tisíc.
To zabolí, utěšovat se ale lze tím, že někteří musí snášet i mnohem větší rány. Existují totiž auta, která navzdory své výjimečnosti ztrácí hodnotu ještě vyšším tempem a k tomu stojí nesrovnatelně víc. Obvykle se jedná o velké luxusní limuzíny a SUV s nejvýkonnějšími motory, které mají na trhu ojetin jen velmi omezené portfolio kupců. A a to se v jejich ceně pochopitelně odráží. Jeden z extrémních důkazů tohoto jevu je Audi S8 Plus předchozí generace. A poklesy jsou u něj o to krutější, když jde o sotva jetá auta, jejichž ztráta hodnoty se ani nerozptýlila do rozumného nájezdu.
Konkrétních případů bychom našli víc, dnes si ale posvítíme na vůz, který v říjnu 2017 vyjel z továrny ve výjimečné specifikaci podepsané divizí Audi Exclusive. Tohle auto stálo jako nové bezmála 160 000 Eur, dnešním kursem asi 4 miliony Kč. Jeho kupec na sobě nešetřil a vůz ve vrcholné technické specifikaci obdařil i dalšími vychytávkami včetně zakázkového černého paketu s karbonovým obložením s červenými intarziemi. A byť na palubě pořád tohoto vozu není zdaleka vše, co se dalo koupit, i docela rozmařilé příplatky typu palubní DVD přehrávač, zadní elektricky stahovatelná okenní roleta nebo vyhřívání zadních sedadel se v autě najde.
U verzí s písmenem S ve znaku je ale vždy důležitá i technika a ta je tu skutečně parádní. Pod kapotou je čtyřlitrový osmiválec naladěný na 605 koní, které míří přes automatickou převodovku na všechna kola. To autu umožňuje zrychlit z klidu na stovku za 3,8 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 305 km/h. Na velké auto plné prostoru a luxusu je to stále špičková dynamika, kterou krotí karbon-keramické brzdy.
Auto mělo dva majitele, nejezdil s ním ale ani jeden. Po téměř 7 letech tak má najeto pouhých 39 050 km, to opravdu není definice roků ježdění, to jsou roky neježdění - na vůz této třídy je to sotva pořádné zajetí. A auto podle toho vypadá, je po všech stránkách zánovní, přesto za něj německý dealer požaduje 51 645 Eur, tedy asi 1,3 milionu Kč. Jasně, pořád to nejsou úplně malé peníze, ale za takto zachovalou S8 Plus? Jen ony brzdy na tohle auto budou stát půl milionu jako nic a tyto si ani pořádně nesjely...
Tahle S8 Plus je pro nás ale nakonec pozoruhodná hlavně tím, kolik stála dosavadní majitele. Současná cena znamená ztrátu hodnoty 2,7 milionu Kč za zmíněnou kilometráž, což znamená asi 70 vydaných korun na každý ujetý kilometr jen optikou poklesu ceny. Není v tom benzin, nejsou v tom pneumatiky nebo brzdy, není v tom pojištění, není v tom žádný servis, prostě nic dalšího, co muselo stát další stovky tisíc, přesto je to 70 Kč/km. Otočte Brno z Prahy a za nějakých 420 km ujetých km jste o 29 400 Kč lehčí. Síla. Ještě máte pocit, že bohatí lidé si kupují Ferrari? Ta na tom jsou touto optikou kolikrát zásadně lépe...























Audi S8 Plus předchozí generace D4 dnes jako ojetina zaujme nakonec hlavně tím, jako finanční ránou se stalo pro dosavadní majitele, hlavně u méně jetých aut. Pro toho dalšího to může být výhoda. Foto: Autohof San-Terra, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohof San-Terra@Mobile.de
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
V další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před hodinouPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 3 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 4 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle