Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
27.10.2025 | Mirek Mazal
Nic proti Octavii, ale její níže posazené verze nejsou ničím, co by vyvolávalo touhu, přesto si za ně dnes Škoda nechá zaplatit královské peníze. Co takhle je vzít a koupit si za ně něco nikoli o třídu, ale o několik tříd výše? Co má navíc potenciál uchovat si většinu současné hodnoty i do budoucna.
Převážet rodinu nemusí být pouze nudná povinnost, stačí se na příchod potomstva náležitě připravit. Při troše odvahy ani není nezbytné prohrabovat se pouze nabídkami Octavií Combi, a to ani při nutnosti držet se rozpočtu zhruba 650 tisíc Kč, na kterých dnes stále nejuniverzálnější Škody jako nová auta startují. Pochopitelně je třeba se smířit s nějakými léty na krku a kilometry a tachometru, v takové chvíli se vám ale otevírají docela jiné možnosti cestování s plným kufrem.
Jednou z takových se zdá být jeden horkokrevný Mercedes, jehož jméno si v posledních letech vypůjčil jeden čtyřválcový nesmysl. Jde o model C 63 AMG generace W204, který v tomto konkrétním případě na jednu stranu vznikl už v roce 2008, přesto do dnešního dne najel jen přijatelných 166 tisíc kilometrů. Někomu to může připadat i tak jako vada na kráse, ale podívejte se, co výměnou za jisté ústupky dostanete.
Jedná se o verzi C63 AMG T, tedy kombík ještě s plnotučným 6,2litrovým osmiválcem o výkonu 457 koní. Však si to jen představte - dnes, kdy motor o zdvihovém objemu přes 6 litrů nemá skoro nic, s takovým monstrem pod kapotou „přiskáčete” v docela kompaktním kombíku, který se i vedle oné Octavie bude jevit jako kapesní raketa. A nepůjde tu jen o dělání dojmu.
Dynamika navzdory 17 rokům stáří není marná, auto zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, s AMG Driver's Package dosahuje maximální rychlosti 280 km/h. Dobré zprávy pokračují lustrací historie nevykazující žádné nehody nebo neplánované návštěvy servisu, přičemž ta poslední plánovaná se odehrála teprve 2 tisíce km zpátky. Třída C W204 je navíc považována za stále ještě robustní Mercedes, teoreticky by tak mohla vydržet sloužit ještě dlouho bez velkých potíží a prodávající o tomto autě říká, že je ve velmi dobrém stavu. A popravdě řečeno, na zmíněnou kilometráž tak vypadá, některá Céčka této generace s podobným nájezdem vypadají citelně hůř.
Láká i výbava zvolená prvním majitelem, nechybí tu nic podstatného. Nenápadnou barevnou kombinace černého laku s černými koly osvěžuje aspoň béžová kůže uvnitř. Tónovaná skla dodávají šmrnc a samozřejmě poslouží jako argument pro koupi, však přece nenecháte na děti zbytečně svítit slunce.
Nejpřesvědčivějším důvodem minimálně přemýšlet nad touto alternativou je ale cena a její další potenciální vývoj. Prodejce z německé Brehny za vůz žádá snadno akceptovatelných 23 990 Eur, v českých korunách je to ani ne 585 tisíc Kč. To je docela málo, je to ještě citelně míň, než na kolik vás dnes stojí vyjde základní 115koňová Octavie Combi 1,5 TSI prakticky bez výbavy, na tu už potřebujete 640 tisíc. Tento 457koňový superkombík Mercedesu je vedle ní přinejmenším lákavější alternativa, co říkáte? Navíc je to poslední Céčko s víc jak šestilitrovým motorem bez turba, při solidní péči a nepříliš intenzivním ježdění jej i za pár let můžete prodat za podobné peníze, za jaké ho dnes koupíte. To se vám se 115koňovou Octavií opravdu nestane...

















Dosud spolehlivý Mercedes-Benz C63 AMG T vyjde na něco přes půl milionu Kč, a je tak dostupnou alternativou třeba i k nové Octavii Combi. Technicky je to ovšem docela jiný kalibr, který ve výsledku může být díky uchování hodnoty levnější i provozně. Foto: Autosalon Brehna, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autosalon Brehna@Mobile.de
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
