Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je poklad staromilců, nejeté poslední velké luxusní Audi s motorem V6 bez turba, manuálem a výbavou jako z katalogu Škody
6.2.2025 | Petr Miler
Tušíte, že se takové auto vůbec vyrábělo? A pokud ano, viděli jste někdy nějaké na vlastní oči? Prodat se jich musela hrstka, navíc často ve specifikacích podobných této. Pro většinu lidí to bude auto za trest a verze k smíchu, pro některé to ale bude učiněný poklad.
Kdyby dnes někdo chtěl stvořit moderní verzi písně „To všechno odnes' čas” z automobilového prostředí, byl by z toho song trvající nejméně hodiny. Změnilo se toho hodně, nás jako nadšence ale nejvíce mrzí teď už prakticky úplná eliminace aut s atmosféricky plněnými motory a manuálními převodovkami. Musíte zamířit pro něco velmi exotického - a patřičně drahého - jako je Porsche 911 GT3, pokud to tedy nemá být něco naprosto obyčejného, jako Škoda Fabia 1,0 MPI.
Manuál už vám dnes ve výkonnějším autě prostě neprodá skoro nikdo do ničeho. A výkonné atmosféricky plněné motory jsou téměř neexistující věc. Kdybyste si k tomu vymysleli ještě velký sedan nebo kombík luxusní značky, prodejce u jakéhokoli dealera by vás nejspíš poprskal něčím ostřejším, co by si po prvním kontaktu s vámi musel dát. Není to ale zase tak dávno, kdy se podobná auta ještě dala koupit prostě proto, že automobilkám přišlo správné je specifické klientele také nabízet.
Možná tomu ani nebudete věřit, ale ještě Audi A6 generace C7 alias 4G, tedy vůz vyráběný až do roku 2018, se dal koupit s motorem V6 FSI, manuální řazením a dokonce i s karoserií kombi. Jsme si zatraceně jistí, že to je poslední velké luxusní auto, do kterého si šlo něco takového v Evropě nadiktovat. A popravdě řečeno jsme takový stroj na vlastní oči v životě neviděli.
Pár jich ale vzniknout muselo a jedno z nich se objevilo na prodej v mimořádně pěkném stavu a nekonečné bizarní specifikaci. V prodeji už jsme pár šestiválců s manuálem viděli a obvykle šlo o sedany v naprosto oholené specifikaci a s „nápaditými” barvami typu černá nebo šedá. Tohle je jejich král - šedý sedan snad v naprosto základním provedení s koly z dětského trakaře a dokonce i halogenovými světly. To člověk ani neví, že A6 C7 mohla mít. O to víc fascinující možnost vrátit se k něčemu vymýcenému v neobvykle podobě ale tohle auto představuje - tahle A6 má výbavu jako z katalogu Škody - Škoda Citigo, možná Fabia, nanejvýš Rapid. Není tu prakticky vůbec nic „nóbl”, ani automatická klimatizace.
A jeho stav je stejně mimořádný. Nabízeno je totiž s velmi malými 39 tisíci najetými km od dvou majitelů v německém Krumbachu. Možná to není úplně leštěnka, bylo by to jako leštit si Prestige každý den, na fotkách ale není vidět žádné výrazné opotřebení nebo poškození - exteriér, interiér a dokonce i motorový prostor jsou ve velmi dobré kondici. Tohle je spása pro konzervativce, kteří se nesmířili s povinnými turby, automaty a dalšími výmysly moderních aut a přitom chtějí vůz, který ještě nepatří do muzea.
Nevyjde úplně levně, stojí 17 999 Eur, tedy asi 450 tisíc Kč, což není na brzy 14 let starou A6 málo. Najetých kilometrů je ale minimum a morální hodnota tohoto auta je nekonečná, třebaže s motorem 2,8 a 204 koňmi to vážně nebude uragán. I tak bude časem jen zajímavější, neboť něco takového dnes opravdu koupit nejde. A jak jsme zmínili, je udivující, že to donedávna ještě šlo.














Audi A6 C7 s motorem 2,8 FSI s manuální převodovkou je něco velmi vzácného, toto je nyní objevilo v prodeji v Německu. Na A6 tohoto stáří není levné, je to ale vážně výjimečný vůz s minimálním nájezdem. Foto: Metropol Car, publikováno se souhlasem
Zdroj: Metropol Car@Mobile.de
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 38 minutami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 4 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 09:54 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
