Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka

Bylo to vyhledávané, ale nepříliš spolehlivé auto, které před korozí kapitulovalo bez vyjednávání. Naprostá většina z nich tak dávno ani neexistuje a hezké kusy byste spočítali na pár prstech. Tento exemplář Astry GSi je dodnes jako nový.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka

16.12.2022 | Petr Miler

Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka

/

Foto: Totalbility, publikováno se souhlasem

Bylo to vyhledávané, ale nepříliš spolehlivé auto, které před korozí kapitulovalo bez vyjednávání. Naprostá většina z nich tak dávno ani neexistuje a hezké kusy byste spočítali na pár prstech. Tento exemplář Astry GSi je dodnes jako nový.

Dodnes není těžké narazit v provozu na auta s poněkud obhroublými nálepkami panáčka močícího na znak jiné automobilky. A dost často to bývá Volkswagen a panáčkem močícím na Opel či naopak. Člověk se při pohledu na současné pozice těchto automobilek na trhu může divit, co za tím stojí, však VW je vedle churavějícího Opelu násobně větší. A nabídky obou značek se často ani nemají čím překrývat. Někdo takový ale dozajista nezažil 90. léta.

Tehdy šlo o velké rivaly prodávající v Evropě okolo 1,5 milionu aut za rok, kdy Opel dokonce opakovaně tahal za delší kus provazu. Golf vs. Astra, to bylo tehdy něco a rivalita obou modelů fungovala i mezi ostrými variantami - Golf měl své tehdy nepříliš povedené verze GTI, Astra o něco zdařilejší GSi. Byla to v obou případech auta s výkonem okolo 150 koní a někteří lidé prostě milovali jen jedno, druhé pro ně bylo hodné zavržení.

Většina takových z toho jistě vyrostla, pokud vám to ale vydrželo dodnes (a patříte na stranu těch v tričkách s bleskem v kruhu), máte jedinečnou šanci vrátit se do časů porevolučního Česka, kde tyto půtky probíhaly též. Je to opravdu krajně neobvyklé, jeden původní a dodnes mimořádně zachovalý ostrý Opel Astra je nyní na prodej. Má za sebou jen 38 tisíc kilometrů, což za 30 let provozu neuvěřitelně málo - vůz byl poprvé registrován v prosinci 1992. Je prý v perfektním originálním stavu a podle fotek skutečně nenese prakticky žádné známky opotřebení.

Nevidíme navíc téměř žádné odchylky proti originálnímu stavu. Auto má stále svérázná litá kola, která vypadají trochu jako plecháče s plastovými kryty, původní je i maska chladiče připomínající spíše ekoverze pozdějších nástupců. Jen znak GSi na předním nárazníku není originální, tedy aspoň nevíme o tom, že by se na nějakou verzi kdy montoval v továrně. Ale to je drobná piha na kráse.

Auto lze označit za výstavní, jako nové bylo koupené v Německu, nyní je na prodej v Nizozemsku. Prodávající hovoří o unikátu a libovém stavu, dostanete i veškerou dobovou dokumentaci včetně německých „papírů” a dokonce i kartičky s kódem k autorádiu - jak dobové. Také ale tento vůz není ani trochu levný - stojí 18 995 euro, tedy asi 460 tisíc korun. Takto zachovalé GSi je ale dnes skutečně rarita mezi raritami, podobné jsme neviděli už hodně dlouho.


Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 1 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 01Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 2 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 02Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 3 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 03Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 4 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 04Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 5 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 05Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 6 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 06Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 7 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 07Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 8 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 08Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 9 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 09Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 10 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 10Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 11 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 11Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 12 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 12Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 13 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 13Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 14 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 14Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 15 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 15Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 16 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 16Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka - 17 - Opel Astra GSi 1992 nejeta prodej 17
Poslední vyráběná generace Opelu Astra GSi v původním stavu je dnes naprostá vzácnost. Tento vůz najel 38 tisíc km a vypadá skutečně jako nový. Foto: Totalbility, publikováno se souhlasem

Zdroj: Autoscout24

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše