Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval
9.8.2020 | Mirek Mazal
I po skoro 20 letech existence má čím zaujmout, nakonec BMW už nikdy později nevyrobilo tak elegantní M5 s takovou technickou výbavou. Dodnes tak krásný kus se v prodeji už moc nevídá.
BMW M5 generace E39 zůstává roky příkladem promyšleného designu skrývajícího parádní techniku definovanou konzervativním přístupem k vývoji řidičsky zajímavého vozu. Elegantní tvary z minulého tisíciletí jsou nadčasové, na rozdíl od většiny novějších generací mnichovské pětky.
Nestárnoucí M5 E39 se nyní objevila v nabídce nizozemského Autoleitner ve vskutku výjimečném stavu. Leitner obchoduje hlavně s podobným zbožím, proto se stříbrný supersedan hodí do nabídky navzdory dnes už devatenácti svíčkám na narozeninovém dortu. Moc pěkný kus lakovaný odstínem 354 Titanium Silber najel pouze 87 tisíc kilometrů s pravidelným servisem i zjevně příkladnou péčí. A na jeho stavu je to znát.
Exteriér přežil v prvotřídní kondici, naleštěná karoserie je bez sebemenšího poškození stejně a doplňují ji nepoškrábané lité disky obuté do osmnáctipalcových pneumatik Michelin Pilot Sport 3 o rozměrech 245/40 a 275/35. Pohledem do motorového prostoru vyplněného čtyřlitrovým osmiválcem se skoro nechce věřit, že 400 koní (294 kW) někdy dostalo volnost, a to stádo dovede popohnat ručičku tachometru k hodnotě 293 km/h bez omezovače.
Jde jistě o jednu z nejzachovalejších M5 E39 na trhu, což jen podporuje pohled do kabiny. Stále svěží a neodřená černá kůže obklopuje celý interiér, místy přibylo hliníkové obložení - tohle je je celkově konzervativní specifikace. Dobře sladěný kokpit je vybaven například navigací, elektrickými sedadly, sklopnými a stmívacími zrcátky či elektricky ovládanými sedadly s pamětí, k plné výbavě ale dostupnému repertoáru ještě něco chybí.
Dosavadní majitel auto hlavně garážoval, pravidelný servis mu ale nechyběl. Navzdory relativně nízkému počtu ujetých kilometrů (ani ne 5 tisíc za rok...) má za sebou bohatou historii údržby - například za poslední čtyři roky byl vůz v servisu dvakrát přes přes najetí pouhých 1 500 km. Všechny zásahy automechaniků jsou zapsány v servisní knížce, která je podpořena i adekvátními fakturami.
Ta poslední, prodejní může být vystavena s konečnou částkou 44 500 Eur (1,17 milionu Kč), což není málo peněz. Na lepší exemplář M5 E39 ale na trhu narazíte jen zřídka a a nezapomeňte - je to poslední auto tohoto typu s manuálním řazením a V8 bez turba, pozdější iterace už měly buď turbo, jiný počet válců nebo automatickou převodovku jako neodmyslitelnou součást výbavy. V tomto kontextu můžeme jen připomenout, že jsme skoro přesně před 5 léty upozorňovali, že z tohoto auta bude ceněný sběratelský artikl. Tehdy šlo nejlepší kusy na trhu koupit za 500, 600, zřídkakdy 700 tisíc Kč. Dnes stojí srovnatelné vozy dvojnásobek a nelze čekat, že by kdykoli v budoucnu staly nechtěnými.
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 1 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 2 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 3 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 4 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 5 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 6 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 7 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 8 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 9 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 10 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 11 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 12 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 13 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 14 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 15 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 16 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 17 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 18 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 19 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 20 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 21 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 22 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 23 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 24 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 25 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 25](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 26 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 26](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
TOto BMW M5 E39 je z roku 2001, přesto si díky svému stavu a umírněnému nájezdu drží cenu. Foto: Auto Leitner
Zdroj: Auto Leitner
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha